Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Bioex gikk 200% på deres siste avtale med penger på bordet på få minutter. Jeg datt av stolen å solgte alt på første forsøk for så å ta en inngang når ting hadde roet seg noen timer senere. Hva tror du vil skje her med samme scenarie? :partying_face:

Alle her hadde uansett vært i besittelse av betraktelig mer innsikt, så lite å hente, men så vidt meg bekjent ikke blitt nevnt med et ord. Som er det fascinerende; DC er ikke blitt hypet overhodet. Knapt nok nevnt utenom på denne tråden.

2 Likes

Fyfaen livet er hærlig til tider!
Tidligere erfaringer ville tilsagt at Desert aksjen skulle vært blodrød etter at det ikke kom noe konkret børsmelding i siste halvdel av November som tidligere uttalt. Men her bare øker optimismen og fokuset rettes umiddelbart mot 20.Desember. Dere er hærlige!

2 Likes

Hvordan kan Desert Control stige mer enn Softox når Softox fikk melding i dag?

Fordi Softox kannibaliserer. Aksjonærer som i stor grad handler av hverandre. Her tar institusjonelle nesten rubbel og bit, på vesentlig høyere volum.

5 Likes

Det blir bare en øvelse i gjetting, og det er jeg ikke med på.
For å si det på en annen måte, det er vanskelig å spå været uten tilgang på værdata. Vi må få avtale med nok detaljer på bordet først.

Hva som skjer etter at en evt avtale er meldt, avhenger helt av innholdet.
Jeg vil igjen stresse dette med å redusere forventningene, og heller ta ting når de kommer.
Det viktigste er at selskapet har en unik teknologi som gir et fantastisk businesscase for både kunde og DC,og tilfeldigvis er det en løsning som er optimalt timet ift det grønne skiftet.

Men selskapet må inngå gode avtaler, levere på de og vise at de evner å ekspandere på alle fronter.

3 Likes

Som alt av bio uten hårda cash på bordet.

1 Like

Folk og institusjoner begynner å fatte caset, hvor enkelt det er og hvor mye penger det er i dette:

Though not new, desertification has serious economic and development implications, especially for Africa. The economic costs of desertification and land degradation are estimated at 490 billion dollars per year, but sustainable land management can help generate up to 1.4 trillion dollars of economic benefits, says the UNCCD, which this year marks the 2017 World Day to Combat Desertification under the theme, “The land is our home, our future.”

Fra regnskapet til @SoriaMoria :

Inntekter: 8 400 000 000 000 kr eller 8,4 billioner kroner.
Tilfeldig antatt margin 10 % = 840 milliarder kroner.
-Skatt 22 %
Etter skatt = 655 milliarder kroner

Totale inntekter etter skatt / dagens aksjeantall
655 milliarder kr / 40 000 000 aksjer
=16 375 kr/aksje

3 Likes

Der jeg brente meg på buy back … hadde mistet litt tålmodigheten og solgt 30% siste 2 ukene før kontrakt… solgte også litt etter første timen eller så men bommet på toppen og gikk for tidlig inn igjen i etterkant :rofl:

Den erfaringen tar du med deg inn her kompis :handshake: Aldri lett å bli klok. Noen ganger flaks. Andre ganger litt mindre flaks. Du kom nok greit ut av det :wink:

Artig dette.

Hvis det er banker som hovedsakelig sluker aksjer og driver oppgangen her så bør det bli rimelig eksplosivt når det evt kommer meldinger og menigmann skal inn og kjempe om de aksjene som er i free float?

5 Likes

Hear hear!

Og ja, skal ikke klage på avkastningen i BIOEX akkurat :grin:

1 Like

Hadde dette vært Targovax hadde de benyttet anledningen til å kjøre en emi på 1/8 av sluttkursen :sweat_smile: #varmetankertiløysteinsoug

Det er vel litt folk som skal gevinstsikre til bilkjøp nå på slutten av dagen. Utrolig morro. Jeg kom inn børsdagen før Evergrande nyheten. For en reise dette har vært på kort tid egentlig.

1 Like

@Ramsess Ikke jinx nå :wink:

Jeg tror DSRT har tidoblet verdien sin (om ikke mer) i H2 2022. Skalerin av og behov for LNC er kun økende. Oks har allerede sagt at etterspørselen er høy. Og den blir høyere.

2 Likes

Drømmer kan uten tvil bli til virkelighet kjappere enn man nesten klarer å ense, men først av alt må man få gjennombruddet på plass. Aner ikke hvor euforien vil ta oss alle etter det, om det går som alle håper, men det vil garantert toppe det meste.

2 Likes

11 % opp på høyeste volum noen sinne på brudd av ATH. (Bare slått av sagen 1 million aksjer gikk utenom børs)

2 Likes

Har et snev av Funcom allerede :wink: Det sier litt når jeg er for opptatt på denne tråden kontra lille lommelykt. 45 uleste innlegg. Takk for i dag medinvestorer. En lykkes dag. Vi hørs i morgen :tumbler_glass::smoking:

4 Likes

På framsiden av Tryggve-siden:

image

35%!! woow!

DC sier hold my beer…

2 Likes