Grattis folkens, dette var en fantastisk start på uka, null nyheter og rett inn på topp:
Noen på Hegnar-forumet som har kjøpt, og skal selge
Makes no sense.
Hadde de lest litt hadde de skjønt at hele MENA regionen skal styres fra UAE.
Merkelig i såfall om kontrakter går igjennom i den regionen før UAE.
Kontrakter hadde blitt meldt.
Njaaa, det er vel heller en som har vært påtatt ultra-bull over mange måneder, med en rekke haussete tråder med null innhold. Tar det uansett med tidenes største klype salt. Selv om Nord-Afrika er interessant iom at det var der teknologien hadde sin spede fødsel (Egypt).
Han ble vel utdype det mer enn som så… kanskje FN har slått til…
DC har hvert fall datagrunnlaget som skal til for å igangsette kommersielle prosjekt i Nord-Afrika uten å måtte gå via pilotprosjekt først. I tillegg til at det er en del av nedslagsfeltet til Mawarid. Når det er sagt; er nok 95% sikkert bullshit.
I følge ryktene,penger på gata og en megler jeg prata med osv kan da ikke forklare dagens oppgang.
Oppgangen kan vel i stor grad forklares med «folkeopplysning» av pastoren i US, samt en mild utgave av Metcalfe’sLaw i Norge.
Ingen/få som kjøper aksjen, og setter seg litt inn i materien, selger aksjen. Men de forteller derimot om selskapet til andre.
Per nå fremstår det som skjer ganske enkelt :
De har en entusiastisk leder og en fantastisk teknologi som treffer det grønne skiftet helt perfekt.
Dette er lagt merke til internasjonalt.
De siste ukene har det helt tydelig vært flere aggressive algoritmer på kjøpersiden. Jeg har også kommentert det på denne tråden.
Vi ser også at flere svært kjente internasjonale navn har dukket opp og/eller øker på aksjonæroversikten.
Når selgersiden er relativt tynn og algoritmer krangler mot hverandre på kjøpersiden, så går aksjen. Det er det vi er vitne til nå.
I tillegg så sitter det en hel hurv med småfisk på TI å nærmer seg topp 50 som snart har 200% hele bunchen. Ikke glem det!!
Jaggu sant. Dette er min første long term-aksje, kjøpte de første på 14.500 og hatt noen påfyll videre siden da. Snittet ligger på 18.9 med <10.000 aksjer, selv om jeg veldig gjerne skulle hatt mye mer penger i dette. Uansett en uhyggelig hyggelig start for en som er fersk i aksjeverden.
En bedre start med aksjer tror jeg aldri man kunne fått, både takket være OKSI, DC og ikke minst alle dere som skriver masse interessante artikler her på TI.
Grattis:) har du flere aksjer eller all in DC?
Jeg har litt stående i NEL også som egentlig nylig gikk i pluss igjen. Vurderer å flytte alt over i DC, men så var det dette med å samle alle eggene i samme kurv igjen da. Selv om DC er meget lovende er ingenting risikofritt.
Hadde tatt mer i DC over NEL any day ja. Nel har jo konkurrenter;). Liker å fordele pengene mellom 4-5 aksjer. Kjipt om noe uforutsett skulle skje og du er all in.
Morro så lenge den fungerer;)
Ofte når jeg har sett oppgang har det vært pga utenlandske investorer. Norge er ikke stort nok til å drive opp selskaper over tid. Så når man ser økning som dette i amerikanske fond og banene er det spennende. Man kan begynne å lure på hvem som handler gjennom bankene men det får man vel aldri svar på.
Jeg tror også det kan være greit å ha i tankene at Desert Control per dags dato trades på mini børsen ‘‘Euronext Growth’’. Fra tidligere erfaring med trading av small cap selskap i Amerika vet jeg at det er en hel del fond og institusjoner som har retningslinjer som direkte forbyr handel av aksjer på slike plattformer.
En opplisting til en av de større børsene ville nok utvilsomt gjort underverker!
Vel folkens. Da er vi i gang igjen…oppover.