Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Eller med noen ord til….hoppe bukk over :joy::wink: Dæven jeg ønsker en chatte tråd :face_with_hand_over_mouth:, men vi blir her @pdx :partying_face: Gutta/hen stemning :upside_down_face:

Hoppe bukk DC style:

ded

2 Likes

Liker ikke helt den sammenligningen med NEL eller andre bobler.
DC er hel ved

Det skader vel ikke å ønske seg bobleavkastning på toppen?

3 Likes

Enig, men var potensialet så bra for NEL på OBX, så må det jo være enda bedre for DC?

2 Likes

Psykologi er ofte en større kursmotor enn det fundamentale, og den har dratt NEL langt.
I DC kan vi få en veldig hyggelig dobbelteffekt med både psykologi og fundamentale nyheter.

5 Likes

Og ikke minst; man kan få ekstrem drahjelp fra det store utland. I vesentlig bredere grad enn NEL, som har lent seg på mange tusen smågærne tyske retails.

1 Like

Vi ser allerede konturene av det på aksjonæroversikten

5 Likes

2 Likes

Da har jeg investert i dsrt for første gang. Satser på fortsatt oppgang :slight_smile:

10 Likes

Ikke noe å si på optimismen på denne tråden ihvertfall. Dere har vårt innom det tidligere, men at ingen ser noen som helst eller få faresignaler er en fare i seg selv… Er selv en forholdsvis liten aksjonær i DC, men kjenner lysten på å kjøpe enda mer. Har det meste av aksjeinvesteringene i andre selskaper.
Ser et gedigent potensiale i DC og tør derfor ikke stå utenfor, men så var det dette med at alt sjelden går helt på skinner og selvfølgelig det uforutsette som plutselig dukker opp. Men spennende er det, og lykke til alle sammen :slightly_smiling_face:

4 Likes

Da har du ikke fulgt godt nok med

5 Likes

Husk at denne tråden har blitt beskyldt for haussing siden langt ned på 20-tallet :wink: faresignaler har vært et gjentagende tema og det er fortsatt stående invitasjon til å bidra. Mitt største ankepunkt er nettopp at uforutsette ting har en tendens til å skje og at ingen ting bare går på skinner. Som isolert sett er et elendig argument med tanke på at det gjelder alle case, til enhver tid.

Tror nok vi alle er mer enn klar over at pilen ikke bare vil gå strake veien rett opp. Handler om å være i forkant i mest mulig grad. Bruke kunnskap i det fundamentale til å forutsi sjansen for at ting skal gå skeis. Og være villig til å stå i det om en meteoritt skulle komme fra oven.

6 Likes

Det er laget lange lister over ting som kan bli problematiske i DSRT. Du må gjøre leksene dine!
Hilsen Lektor Christensen

1 Like

DSRT diskuteres på tysk «TI»

8 Likes

Kanskje litt dårlig formulert av meg. Har lest dere har laget en “smørbrødliste” av ting som kan gå galt, og mulig jeg har oversett noe, men alt koker vel ned til hva man selv anser som mest sannsynlig og handler deretter.

I det store og hele er jeg enig med dere. Og flere av dere har helt sikkert satt dere enda grundigere inn i selskapet enn det jeg har som er forholdsvis ny i denne aksjen.

2 Likes

Jeg setter meg som regel grundig inn i selskapene før jeg handler…

2 Likes

Jeg kjøpte Palantir pga hårsveisen til Alex Karp

Grundig D.D

2 Likes

Slik jeg ser det; DC går til himmels og forbi hvis det lykkes med å kommersialisere produktet gjennom å få landet en avtale av en viss størrelse med Mawarid. Da vil alt handle om tålmodighet for å få tynet ut mest mulig av oppsiden.

Mao; risikoen ligger i sjansen for at pilotene ikke var vellykket i stor nok grad. Den får hver enkelt vurdere.

4 Likes

Og jeg la merke til Targovax første gang fordi jeg ble så fasinert av språket til Gunnar Gårdemyr :smiley: :sweat_smile: