Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Om man drar en analogi til pharma og biotek, så er DC allerede validert for lenge siden.
Og nå prøves medisinen ut på ulike pasientgrupper.

Vil si vi er i fase 2-3?

Viktig å merke seg at dette går mye raskere og er mye billigere enn i pharma.

Hadde jeg godt tung inn i selskapet burde jeg satt meg enda bedre inn i selskapet, men foreløpig utgjør ikke min investering i denne aksjen så veldig stor andel av min portefølje og da er det kanskje litt tilgivelig at jeg ikke har gjort like grundig jobb som deg, men så er du også mye tyngre inn i aksjen :wink:

Den kjangsen tar vi aale :see_no_evil: med dyrkbar jord på 7 timer å spisbar/høstet meloner på 40 dager. :wink:

2 Likes

Her inne er vi anonyme, så den du prater med kan ha fra null aksjer til å være på topp-lista.
Men %-ene er de samme for alle :slight_smile:

1 Like

Toyota avensis Finn.no :face_with_hand_over_mouth:

1 Like

Close på 35,- å 0,77,- ned er godkjent det. Onsdag i morgen. Nyt kvælden peps :tumbler_glass::smoking:

3 Likes

Minner meg litt om denne:

1 Like

Det hadde vert interessant å fått en pekepinn på i hvilken grad positivt pilot resultat med Mawarid er priset inn. Det virker som at de fleste har troen på positivt utfall og har posisjonert seg der etter. Men hvor mange avventer helt, og hvor mange tenker eventuelt å fylle på visst produktet viser seg å være så bra som antatt? Jeg prøver meg på min første avstemning:

• Jeg har aksjer nå og kjøper trolig mer dersom piloten blir vellykket
  • Jeg har ønsket antall aksjer nå og kommer trolig ikke til å kjøpe mer selv om piloten blir vellykket
  • Jeg har ingen aksjer nå og vil se an pilot prosjektet før jeg eventuelt kjøper meg inn
  • Jeg har aksjer nå og selger trolig noe for å ta ut profitt ved vellykket pilot

0 stemmegivere

Mener du om piloten er bra, eller om kontrakten som kommer ut av piloten er bra (Cash)?

Hva piloten angår så er jo mye info allerede gitt:

Desert Control today announces that preliminary results from the pilot project have been assessed together with Mawarid. The interim results highlight broader opportunities for food security initiatives that will be of significant value when realized. Based on positive preliminary results and the successful collaboration, the pilot project is being extended to gain further knowledge in some additional areas, including more strategic crop varieties, formulations, and applications of LNC that may further expand the business opportunities for the parties. Both parties’ express commitment to move forward towards stage two of the MOU based on the positive results and experience gained thus far.

https://newsweb.oslobors.no/message/544778

3 Likes

Tenkte det samme :blush:
Burde kanskje spurt om avtale med Mawarid. Tenker folk å kjøpe mer etter evt avtale ?

Ikke at jeg tror det spiller så stor rolle. En avtale med Mawarid kan trigge aktører som er langt større enn oss.

Edit : Ser Hayen tenkte identisk :+1::blush:

1 Like

Helt nye kjøpergrupper blir nok oppmerksom på DC ved en avtale, folk som ikke er på denne tråden nå.

7 Likes

Og enda fler når det er kvartalstall og vekst å regne på.

3 Likes

Det var dårlig formulert av meg, men hva som eksakt blir sluttavtalen kan jo være så mangt.
Det må nesten bli opp til den enkelte å ta stilling til hva de forventer og om utfallet lever opp til forventningene.
Vil Desert Control få en engangssum for å selge rettighetene til LNC i UAE? Hvem skal levere produktet? Skal Mawarid kjøpe clustere av DSRT og drifte de selv? Eller skal de kanskje få en viss % fortjeneste av all LNC Mawarid selger? Royalties? Hvem vet… Spennende blir det ihvertfall!

2 Likes

Det tror jeg også! Og jeg tror det er mange som sitter på kanten. Det som går igjen og igjen både her på TI og andre forum er at det virker å være for godt til å være sant. ‘‘De skal liksom lage vann om til vin’’, ‘‘Enda en bobble’’ osv. Jeg tenkte i de samme baner før jeg satt meg inn i selskapet men gjorde heldigvis nok research til å omvendes.
Så fort det kommersielle kommer på plass vil nok resten av sauene også få øynene opp for Desert Control :chart_with_upwards_trend:

4 Likes

Kunne vært interessant og hørt om hva slags avtale folk forventer!

4 Likes

Jeg hadde foretrukket en form for royalties istedenfor engangssum i vertfall.
Jeg vet ikke om det er aktuelt, men å si fra seg (deler) av driften til clusterene og selve sprøytingen av LNC er nok heller ikke så dumt. Det ville frigjort en hel del kapasitet som heller kunne blitt rettet mot ekspandering til nye kunder og områder. Her kunne de også trolig tatt en leiepris på clusterne.

Dersom Desert Control skal drifte og stå for hele prosessen selv vil de jo etter hvert måtte ekspandere noe helt sinnsykt. Etterspørsel og marked er jo uendelig. De måtte hatt kontorer, arbeidere og logistikk i bortimot hvert eneste hjørne av verden.

Fra tidligere:
Jeg har mest tro på litt upfront og resten i milepels utbetalinger, ev pr hektar innen tid.

Som nevnt et par ganger tidligere høyre opp så er det vel under enhver tvil ikke til å komme bort ifra at selskapet i neste melding kommer med en tilføyende substans i meldingen i form av at de nevner behovet for underleverandører. Prekært!!!

Tror du er inne på noe i det siste avsnittet ditt! Skulle teknologien til DC bli omfavnet av flere enn Mawarid så vil de jo ikke ha mulighet til å ekspandere i takt med hverken omfanget av etterspørsel eller ørkenspredning… Da tror jeg ikke det monner med underleverandører eller ansettelser, og selskapet kan fort bli kjøpt opp av store aktører…

1 Like

Tipper DC må ha noen personer ved hvert cluster til drift og vedlikehold. Mye av verdien ligger i å bygge en kunnskapsdatabase. Data må samles inn.
I oljeindustrien har man Schlumberger wireline som leier ut rigger (ikke borerigger, men lignende DC rigger for testing av borehull) med mannskap på heftig timelønn.
Kanskje noe lignende der DC eier clusterne som leies ut og kan flyttes rundt mellom kundene ?
DC har jo flere folk som kjenner oljeindustrien.

2 Likes