Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Tenkte det samme :blush:
Burde kanskje spurt om avtale med Mawarid. Tenker folk å kjøpe mer etter evt avtale ?

Ikke at jeg tror det spiller så stor rolle. En avtale med Mawarid kan trigge aktører som er langt større enn oss.

Edit : Ser Hayen tenkte identisk :+1::blush:

1 Like

Helt nye kjøpergrupper blir nok oppmerksom på DC ved en avtale, folk som ikke er på denne tråden nå.

7 Likes

Og enda fler når det er kvartalstall og vekst å regne på.

3 Likes

Det var dårlig formulert av meg, men hva som eksakt blir sluttavtalen kan jo være så mangt.
Det må nesten bli opp til den enkelte å ta stilling til hva de forventer og om utfallet lever opp til forventningene.
Vil Desert Control få en engangssum for å selge rettighetene til LNC i UAE? Hvem skal levere produktet? Skal Mawarid kjøpe clustere av DSRT og drifte de selv? Eller skal de kanskje få en viss % fortjeneste av all LNC Mawarid selger? Royalties? Hvem vet… Spennende blir det ihvertfall!

2 Likes

Det tror jeg også! Og jeg tror det er mange som sitter på kanten. Det som går igjen og igjen både her på TI og andre forum er at det virker å være for godt til å være sant. ‘‘De skal liksom lage vann om til vin’’, ‘‘Enda en bobble’’ osv. Jeg tenkte i de samme baner før jeg satt meg inn i selskapet men gjorde heldigvis nok research til å omvendes.
Så fort det kommersielle kommer på plass vil nok resten av sauene også få øynene opp for Desert Control :chart_with_upwards_trend:

4 Likes

Kunne vært interessant og hørt om hva slags avtale folk forventer!

4 Likes

Jeg hadde foretrukket en form for royalties istedenfor engangssum i vertfall.
Jeg vet ikke om det er aktuelt, men å si fra seg (deler) av driften til clusterene og selve sprøytingen av LNC er nok heller ikke så dumt. Det ville frigjort en hel del kapasitet som heller kunne blitt rettet mot ekspandering til nye kunder og områder. Her kunne de også trolig tatt en leiepris på clusterne.

Dersom Desert Control skal drifte og stå for hele prosessen selv vil de jo etter hvert måtte ekspandere noe helt sinnsykt. Etterspørsel og marked er jo uendelig. De måtte hatt kontorer, arbeidere og logistikk i bortimot hvert eneste hjørne av verden.

Fra tidligere:
Jeg har mest tro på litt upfront og resten i milepels utbetalinger, ev pr hektar innen tid.

Som nevnt et par ganger tidligere høyre opp så er det vel under enhver tvil ikke til å komme bort ifra at selskapet i neste melding kommer med en tilføyende substans i meldingen i form av at de nevner behovet for underleverandører. Prekært!!!

Tror du er inne på noe i det siste avsnittet ditt! Skulle teknologien til DC bli omfavnet av flere enn Mawarid så vil de jo ikke ha mulighet til å ekspandere i takt med hverken omfanget av etterspørsel eller ørkenspredning… Da tror jeg ikke det monner med underleverandører eller ansettelser, og selskapet kan fort bli kjøpt opp av store aktører…

1 Like

Tipper DC må ha noen personer ved hvert cluster til drift og vedlikehold. Mye av verdien ligger i å bygge en kunnskapsdatabase. Data må samles inn.
I oljeindustrien har man Schlumberger wireline som leier ut rigger (ikke borerigger, men lignende DC rigger for testing av borehull) med mannskap på heftig timelønn.
Kanskje noe lignende der DC eier clusterne som leies ut og kan flyttes rundt mellom kundene ?
DC har jo flere folk som kjenner oljeindustrien.

2 Likes

De trenger en supervisor, mekaniker å 6-8 handtlangere pr cluster.

1 Like

Håndtlangerne kan være Mawarid

:joy: ja de får jaggu bidra de å skal de være med på moroa. Penger er ikke nok for å få lov til å del i dette @bamse :wink: Kom dere ut i feltet i kjole å hvitt :partying_face::joy:

1 Like

Ja jeg tror ikke vi kommer foruten. Men hva eksakt skal de gjøre? Drifte clustere? Kjøpe eller leie clustere med DC folk som drifter de? Skal DC selge ut rettighetene til bruk av LNC land og land? Cash, eller royalties?
Det er veldig mye formalitet som skal avklares på forhånd og jeg har full tillit til at DC har en godt gjennomtenkt og langsiktig plan :grinning:
Jeg føler meg rimelig sikker på at de ikke brukte 15år på utviklingen av LNC for å kunne cashe ut en engangssum å flytte til Thailand

4 Likes

Noe jeg har håpet på i en annen aksje gjennom 6 års tid er ordet utlisensiering. Håper jeg treffer rett i denne da jeg begynner å bli rimelig drittlei ordet :face_with_hand_over_mouth::wink::joy:

2 Likes

Ja, vi har jo snakket tidligere noe om en utlisensiering ala Coca-Cola.

Var lite plan og retning hos ledelsen pre OKS, men med ny styreleder og CEO virker alt å ha blitt uendelig mye bedre. Heldigvis. De har nok åpenbart planlagt for dette scenarioet i lang tid. Tenker at begge parter vet rimelig godt hvor de har hverandre og at det er kompleksiteten i det hele som nå tar tid. Ingen grunn til å forhaste seg.

4 Likes

Absolutt. OKS er en drøm av en mann i sin stilling. Han bare passer… Atter en ting som er nesten for godt til å være sant. Rett mann på rett sted, til rett tid.

Jeg syntes terskelen er litt kjepp høy her inne.

En ny nedstengning og varer og tjenester skal slite mer med å passere landegrenser for eks. Utgjør jo en trussel.

Lista legges skyhøyt. Det kan godt hende mawarid ikke har tenkt å bruke flere milliarder på dette neste år. Har vært med såpass lenge at man som regel blir overrasket på nedsiden når meldinger kommer. De har idag en kunde og ett par pilot prosjekter. Så det er litt tidlig å sprette sjampanje korkene ift det fundamentale. For å sitere den mailen: Om mawarid syntes det er verdt å gå videre i partnerskapet på bakgrunn av pilotene vil det avklares før 20 desember ,eller noe i den duren.

Pr idag er det altså dette alt står å fallen på i det kortsiktige Bildet.

Men syntes dere er litt brå kjekke mot nye debattanter og investorer. Forumet skal fungere for å utdanne hjelpe og gjøre oss alle bedre.

Jeg vil ihvertfall ønske alle nye velkommen og håper at dere finner god informasjon og kan gjøre gode beslutninger.

Dsrt er min soleklart 2 største investering.
Så jeg har troa, men har bare sjeldent sett alt gå klokkerent rett til himmels uten litt opp og nedturer.

14 Likes