Min mening er at den påstanden hentes ut av intet. Det er ingen tvil om at caset pdd er binært. Hvert fall på kort sikt. Himmel eller helvete. Er det rart, på det grunnlaget, at eksisterende aksjonærer velger å fokusere på hva fremtiden vil bringe HVIS det ender i en ok+ avtale heller enn å diskutere hva man skal gjøre om alt faller i fisk?
Ingen som har nevnt edle dråper. Kun hva fremtiden bør kunne bringe dersom man treffer på egne tolkninger.
Som har blitt nevnt om og om igjen. Fra undertegnede og andre. At det er dette som stresser. Mangelen på røde flagg målt oppimot vissheten om at ting har en tendens til å ikke gå helt etter planen.
Helt sikkert noen som selger på nyheten, men jeg tipper mange flere, og større, aktører kommer til.
Mange flere kan ønske å kjøpe når konseptet er validert og de har fått noe å regne på.
Jeg ville ikke turt å vedde på kursfall på nyheten.
En helt ok avtale, langt unna Mrd som det snakkes om av en kritisk sjel, vil være beviset på at Desert er igang med det kommersielle eventyret. De vil få inntekter med en gang, ettersom produksjonskapasitet allerede er utplassert.
Jeg skal prøve å være litt forsiktig i uttalelsen, men da er det på grensen til selvskading å selge på nyhet. Man må evne å se hva dette betyr.
En hyggelig avtale vil dra oppmerksomheten om Desert til nye høyder internasjonalt. Det vil være startskuddet for et stort eventyr.
Dette utsagnet gjør at jeg senker skuldrene mine og gir meg den dypeste herligste nattesøvnen.
“Mawarid and Barari create value by being at the forefront of innovations and sustainable practices and adopting them to improve the environment while driving profitable growth,” says Mawarid Holding Investment CEO Ayman El Gayar. “ In partnership with Desert Control, we can save water, reduce fertilizer usage, improve desert soils, fight desertification, and reduce costs for our own operation as well as for our clients and our country. The partnership we aim to build will have a tremendous environmental impact in UAE and the wider MENA region."
Mtp all den omtalen de allerede har fått i Norge og utlandet (CNN, BBC) så tror jeg fort dette kan ta fyr ved en avtale.
Og de som sier at det ikke er sikkert at UAE er interessert i å bruke penger på dette i det hele tatt, så ha f eks i mente at UAE er vert for COP28 til neste år. De er nok svært interessert i å framstå som om de tar klima på høyeste alvor.
Dette er jo akkurat det Desert Control kan dra nytte av i fremtiden. UAE er en av de landene som har mest fokus på å bli selvforsynt. Greit nok at DC ikke har mye å bidra med dersom grensene stenges i morgen. Men det er jo akkurat dette de vil være løsningen til å takle 5år frem i tid.
Mawarid trenger ikke å bruke mange milliarder på dette. De signerer jo ikke på en avtale de ikke selv er fornøyd med. Jeg håper og tror at vi får en avtale basert på royalties og som vil gjøre at både DC og Mawarid kommer bedre ut av det jo mer de omsetter. Det ville vært det beste for alle.
Mawarid har uttalt seg meget positivt om DC i all offentlighet etter dette. Tilsvarende har jeg aldri opplevd i påvente av liknende MOU konklusjoner.
Utover dette er jeg helt enig med deg. Det er generelt veldig liten aksept for kritiske spørsmål og andre tanker en ens egne. Og vi utvikler oss aldri dersom vi ikke kan svare for det vi står for.
Jeg tror nok at mange her inne har urealistiske forventninger til 20.Des. Det mest positive vi kan forvente imo er at fristen blir utsatt. Det kan tyde på at videre sammarbeid er ønsket, men det krever enorme ressurser (og mer tid) for å ferdigstille storstilte kontrakter.
Leste du meldingen @ElDiablo delte for noen dager siden, hvor Sivertsen regner med å være ferdig med forhandlingene til “operational update” (20 des.)?
Tror kanskje alternativene kan bli noe klarere hvis man leser igjennom Operational Update fra 29.06 2021. Der står det følgende:
“Based on a successful pilot and the establishment of partnership with Mawarid, this may accelerate Desert Control’s business model from a direct B2B (business to business) to an in-direct sales- and distribution structure where the partner takes on all responsibility for the last-mile delivery to customers. This will enable Desert Control to focus fully on the production of LNC alongside R&D and strategic business development. This could, in turn, accelerate LNC deployment in the MENA region and further serve as a model for global expansion.”
Etter det jeg kan skjønne akter ikke DC å bygge opp et driftsapparat. De fokuserer på videre forskning og produksjon av kjerneteknologien. Resten av produksjonskapasiteten kan bygges ut lokalt med lokale partnere og lokalt ansvar for produksjonen av LNC.
På hvilken måte differensierer ditt innlegg fra de gjengse bidragene på tråden? Du er uenig, andre er uenig. Sliter med å se at kritiske spørsmål bare nedsables uten forsøk på begrunnelse. Det største problemet er heller mangelen på kritisk vinkling, men det kan ikke konstrueres just for the sake of it heller. Dess flere tvilere som bidrar, dess bedre, men da må man også tåle at eventuell kritikk imøtegåes dersom noen er uenig. Som bør være til gunst også for skeptikere med ønske om best mulig innsikt
Problemet slik jeg ser det på tråden her er alle de euforiske hausseinnleggene, blir slitsomt å lese, kritiske spørsmål med gode svar blir kontret med haugevis av haussemeldinger, imo.
Gode innlegg forsvinner i støyen, man kan seff filtrere og lete seg oppover, men hadde vært greit å sluppet også.
Jeg stilte flere kritiske spørsmål og linket inn flere kinesiske prosjekter som kunne være konkurrenter.
Det ble fullt akseptert. Jeg fikk til og med gode svar.
Er derfor helt uenig i at kritikk ikke aksepteres. Tvert i mot, det ønskes.
Skal gjøre det når jeg kommer på pc.
Men om du ikke ser euforiske hauss meldinger hyppig her, da må man begynne å lure om man har blidt blind av kjærlighet.