Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Leste du meldingen @ElDiablo delte for noen dager siden, hvor Sivertsen regner med å være ferdig med forhandlingene til “operational update” (20 des.)?

image

“operational update”:
https://newsweb.oslobors.no/message/547410

1 Like

Tror kanskje alternativene kan bli noe klarere hvis man leser igjennom Operational Update fra 29.06 2021. Der står det følgende:

“Based on a successful pilot and the establishment of partnership with Mawarid, this may accelerate Desert Control’s business model from a direct B2B (business to business) to an in-direct sales- and distribution structure where the partner takes on all responsibility for the last-mile delivery to customers. This will enable Desert Control to focus fully on the production of LNC alongside R&D and strategic business development. This could, in turn, accelerate LNC deployment in the MENA region and further serve as a model for global expansion.”

Etter det jeg kan skjønne akter ikke DC å bygge opp et driftsapparat. De fokuserer på videre forskning og produksjon av kjerneteknologien. Resten av produksjonskapasiteten kan bygges ut lokalt med lokale partnere og lokalt ansvar for produksjonen av LNC.

Eller?

8 Likes

Nok en dag (fredag forrige uke) hvor det er det store utland som tok de klart største postene

3 Likes

På hvilken måte differensierer ditt innlegg fra de gjengse bidragene på tråden? Du er uenig, andre er uenig. Sliter med å se at kritiske spørsmål bare nedsables uten forsøk på begrunnelse. Det største problemet er heller mangelen på kritisk vinkling, men det kan ikke konstrueres just for the sake of it heller. Dess flere tvilere som bidrar, dess bedre, men da må man også tåle at eventuell kritikk imøtegåes dersom noen er uenig. Som bør være til gunst også for skeptikere med ønske om best mulig innsikt

3 Likes

Problemet slik jeg ser det på tråden her er alle de euforiske hausseinnleggene, blir slitsomt å lese, kritiske spørsmål med gode svar blir kontret med haugevis av haussemeldinger, imo.

Gode innlegg forsvinner i støyen, man kan seff filtrere og lete seg oppover, men hadde vært greit å sluppet også.

1 Like

Jeg stilte flere kritiske spørsmål og linket inn flere kinesiske prosjekter som kunne være konkurrenter.
Det ble fullt akseptert. Jeg fikk til og med gode svar.
Er derfor helt uenig i at kritikk ikke aksepteres. Tvert i mot, det ønskes.

3 Likes

Som et eksempel, problemet er ikke at det ikke tolleres kritikk, problemet er for mye hauss uten rot i fakta.

Hadde vært gull verdt om du kunne limt inn ett klassisk eksempel tatt fra tråden slik at man muligens kan få en aha-opplevelse.

Av denne typen, som er gjengående. Sier ikke at det ikke skjer, men sitter selv med et annet inntrykk.

Skal gjøre det når jeg kommer på pc.
Men om du ikke ser euforiske hauss meldinger hyppig her, da må man begynne å lure om man har blidt blind av kjærlighet.

2 Likes

Dette er en tråd for småprat.
Enig i at folk bør tenke seg om, men vi ønsker vel ikke sensur ?

Ikke sensur, vil bare at gode innlegg skal skinne og ikke forsøplet, mange her som kan dette caset meget godt, bedre enn meg og veldig interssant å lese. Men ork å bla over sidevis med hauss.

4 Likes

Mye eufori som kan begrunnes*, HVIS DC lykkes med sin kommersialisering. Hva er hauss og hva er en beskrivelse av unicorn-potensial for et selskap i sin spede begynnelse. Det svaret er ikke nødvendigvis gitt.

*samtidig må man være åpen for at det er umulig å bare sitte igjen med kun kvalitetsinnlegg når aktiviteten er så høy og engasjementet så stort. Som ikke betyr at man ikke bør strekke seg mot kvalitet heller enn kvantitet.

2 Likes

Dette forumet er for alle som evner å etterleve folkeskikk via et tastatur. Det vil igjen medføre at vi her inne er et mangfold av kompetanse og erfaring innenfor aksjehandel. Dette genererer mer “støy” i form av innlegg uten spesiell substans men som er skrevet som et utløp av følelser i mangel av annen plass å få utløp. Dette ser man på alle forum.

4 Likes

Jeg har ikke fasit, ytret kun min mening og hva jeg synes kunne blitt forbedrer, man tenker eufori og hauss når man kommer inn på tråden her, imo. og noe jeg tror flere mener. Slitsomt å lese når euforiske meldinger dag inn og ut. Sammenligninger med NEL, sammenligninger med bitcoin. Liker hauss jeg, men i moderate mengder. JaJa, hver sin smak. Men stor takk til de som bidrar med god informasjon.

1 Like

Jeg ser ikke hva som er galt i å nevne NEL som et eksempel på hva eufori kan føre til, f.eks i en situasjon etter avtale med Mawarid og nye spekulasjoner om avtaler i USA.
Det må være lov.

Ikke den alene, ble bare tatt fram som et eksempel i mengden.

Én ting skal være helt på det rene; jeg ytrer meg ikke for å tilfredsstille hva utenforstående uten særlig innsikt i caset måtte mene. Især hva gjelder potensialet. Problemet er like mye at man blir møtt med forutinntatte holdninger og for dårlig kunnskap uten et genuint ønske om å sette seg inn i selskapet.

1 Like

Ja det er forskjell når man er i lala land og ikke. Jeg har mye aksjer selv og ståltro, nettopp derfor jeg setter ekstra pris på gode innlegg og vil se de skinne for allmenheten.

1 Like

Synes vi burde fokusere på å dele info og tanker med de som allerede er her, ikke for å lokke inn nye aksjonærer.
De kommer når Sivertsen vises på Dagsrevyen.

1 Like

Helt enig, men fortsatt et ønske, forventer absolutt ikke at det blir møtt.