Dette er en tråd for småprat.
Enig i at folk bør tenke seg om, men vi ønsker vel ikke sensur ?
Ikke sensur, vil bare at gode innlegg skal skinne og ikke forsøplet, mange her som kan dette caset meget godt, bedre enn meg og veldig interssant å lese. Men ork å bla over sidevis med hauss.
Mye eufori som kan begrunnes*, HVIS DC lykkes med sin kommersialisering. Hva er hauss og hva er en beskrivelse av unicorn-potensial for et selskap i sin spede begynnelse. Det svaret er ikke nødvendigvis gitt.
*samtidig må man være åpen for at det er umulig å bare sitte igjen med kun kvalitetsinnlegg når aktiviteten er så høy og engasjementet så stort. Som ikke betyr at man ikke bør strekke seg mot kvalitet heller enn kvantitet.
Dette forumet er for alle som evner å etterleve folkeskikk via et tastatur. Det vil igjen medføre at vi her inne er et mangfold av kompetanse og erfaring innenfor aksjehandel. Dette genererer mer “støy” i form av innlegg uten spesiell substans men som er skrevet som et utløp av følelser i mangel av annen plass å få utløp. Dette ser man på alle forum.
Jeg har ikke fasit, ytret kun min mening og hva jeg synes kunne blitt forbedrer, man tenker eufori og hauss når man kommer inn på tråden her, imo. og noe jeg tror flere mener. Slitsomt å lese når euforiske meldinger dag inn og ut. Sammenligninger med NEL, sammenligninger med bitcoin. Liker hauss jeg, men i moderate mengder. JaJa, hver sin smak. Men stor takk til de som bidrar med god informasjon.
Jeg ser ikke hva som er galt i å nevne NEL som et eksempel på hva eufori kan føre til, f.eks i en situasjon etter avtale med Mawarid og nye spekulasjoner om avtaler i USA.
Det må være lov.
Ikke den alene, ble bare tatt fram som et eksempel i mengden.
Én ting skal være helt på det rene; jeg ytrer meg ikke for å tilfredsstille hva utenforstående uten særlig innsikt i caset måtte mene. Især hva gjelder potensialet. Problemet er like mye at man blir møtt med forutinntatte holdninger og for dårlig kunnskap uten et genuint ønske om å sette seg inn i selskapet.
Ja det er forskjell når man er i lala land og ikke. Jeg har mye aksjer selv og ståltro, nettopp derfor jeg setter ekstra pris på gode innlegg og vil se de skinne for allmenheten.
Synes vi burde fokusere på å dele info og tanker med de som allerede er her, ikke for å lokke inn nye aksjonærer.
De kommer når Sivertsen vises på Dagsrevyen.
Helt enig, men fortsatt et ønske, forventer absolutt ikke at det blir møtt.
Som er problemet, for du er gratispassasjeren som helst bare vil kunne stikke hodet innom for å få en update på tingenes tilstand. Og blir irritert når det er vanskelig å filtrere snikksnakk og eufori fra de mer faktabaserte innleggene. De som er aktiv derimot bruker tråden for å konversere på ulike falsetter, hvor DC likevel er den røde tråden. Så kan man kanskje spørre seg om hvem som bør føye seg i størst grad.
Heisan folkens.
Ser på tonen på tråden at vi nærmer oss den 20 des.
Tonen går litt i nærheten av fistel.
Jeg har en indikator her og det er Falnes.
Jeg lettet meg en hel del når han solgte. (Med god gevinst da jeg har en del aksjer).Forstod at det var en tabbe.
Og kjøpte meg inn igjen med samme antall.
Nå sitter topp 50 og tviholder på aksjene sine, og det holder for meg.
Da gjelder og sortere støy og beholde det jeg ser på som logikk på hva som kommer den 20.
Og ser at denne tråden må være den mest aktive for tiden. God børsdag.
Beklager o store Aleby at jeg kommer inn å forstyrrer ditt univers. Lag en privat gruppe da din tåpe. Jeg har jobb på dagtid og 3 unger på kveldstid, så har meget liten tid til å søke informasjon. Derfor har jeg satt ekstra pris på gode innelgg her. Men beklager igjen så mye for å være gratispassasjer.
Du tok virkelig ikke poenget.
Nei, tydeligvis ikke
@Oppsann
Sammenligningen med NEL er høyst reell.
Hvis du ikke evner å se det, så forstår jeg at du dømmer mye som haussing.
For øvrig enig med mange betraktninger over. @Aaleby og @bamse har mange gode poeng.
Det har vært trukket frem en rekke kritiske momenter, og såvidt jeg kan bedømme, så har ingen blitt nedsablet. Det har i det hele tatt vært en åpen tone der både potensialet og mulige fallgruver har blitt belyst. Situasjonen er den at noen av de kritiske momentene vet vi ikke svaret på enda, det har ingen hensikt å kverne på de mange ganger uten ny informasjon og at endel av de mest aktive her kanskje opplever at selskapet er på ballen i de.
Generelt sett vil jeg si at det MÅ være lov å trekke frem mulighetsrommet påkoblet en forutsetning om at selskapet lykkes.
Et selskap som Desert prises utifra sannsynlighet for suksess. Da må man få frem hva som påvirker sannsynligheten, og hva mulig suksess kan være.
Så er jeg enig i at det kan være litt fjas innimellom som bærer preg av eufori. Sett det på kontoen for at folk er entusiastiske og må gjøre noe i ventetiden på gode (?) nyheter/avklaringer. Det er i samme mentale gate som barn i adventstiden som vet det kommer pakker, men med ukjent innhold.
Du tok heller ikke poenget vedrørende NEL, var ikke den meldingen alene som gjør at jeg synes det har vært mye hauss her. Helheten, mne kun min mening, ferdig nå. Så får vi håpe den tar en NEL da og lykkes som selskap
Jeg er på lik linje. Jeg hadde ikke vært inne om jeg trodde det var mindre enn 50% sjanse for en avtale. De har allerede en slags avtale. Den skal bare iverksettes på visse KPI fra vannsparing.
Slik jeg håper tror og har forstått Sivertsen har de før piloten avtalt hva som skal implementeres ved suksess. Så når piloten KPI utløser der punkter i avtalen. Men dette blir en form for synsing og tolkning av Sivertsen.
Jeg har faktisk tro på at uae ønsker å bruke noen hundre Mill i året på dette produktet pluss salg andre steder. Men det blir umulig å forutse.
Børsmeldingene samt Twitter kommentarene tyder jo på at de er henrykt over produktet.
Så skjønner ikke helt åssen de kan bomme så lenge piloten er ok.
Kort innpå…
Ord som menigheten og pastoren vår syns jeg kan droppes !
Får vi kanskje en ATH close idag ?
God børsdag !