Det har vært oppe og det presset førte til at vi gikk fra menighet til cult. Så tror ikke det😂
Hva med OKS i en åker, tyggende på en Melon?
Synes det er hyggelig med en viss grad av folkelig alminnelighet i denne tråden jeg.
Enkelte, spesielt blant de mer sjeldne bidragsyterne, minner meg likevel om et lite vers av deLillos;
“Kapitalens krokodiller,
Stive blikk bak mørke briller-
Alt de ser er kun profitt, og de glefser alt er mitt”
Vi er jo bare folk alle sammen - mange med omkrets som bryr seg døyten om økonomi og børs. Da er det godt å ha et lavterskel forum for diskusjon og synspunkter.
Pling, pling!
Har jo sagt jeg føyer meg og bøyer meg, kan vel likevell kommer mitt synspunkt eller?
Gratispassasjern fylte på 10% ekstra i dag. Too the moon and beyond.
Ser egntlig mot 32 ish teknisk før videre oppgang. Men trigger farlig nerme og Utlendinger som kjøper, kan det være den bare durer på videre.
GOGOGO
Selvsagt, men problemet er at du fremmer et ønske om robotlignende tilstander. Hvor fokuset er på at andre skal produsere innhold som tilfredsstiller de som av og til titter innom. Uten å skjønne at mennesker er alt annet enn roboter og at de som skriver de nyttige innleggene kan ha andre behov enn å sitte stilltiende mellom slagene.
Rart andre forum og tråder klarer dette vesentlig bedre da, du framstå for meg blind i caset her. Ikke noe galt i det, kan fort gå bra likevell. Ønsker absolutt ingen robot tilstand, du legger ord i munnen på meg. Har ikke noe imot litt haussete stemning jeg, men alt med måte hold.
Gjør et nytt forsøk.
Denne tråden er ganske eksemplarisk sammenlignet med andre tilsvarende fora. Den inneholder imidlertid en del snikksnakk, uvesentlig informasjon, ukvalifisert haussing og feilinformasjon. Det er ikke til å unngå. Vi som leser regelmessig scroller bare forbi slike innlegg og leser det som har verdi. Men aggressivitet, jeg- vet-best holdninger og beskyldninger er det mange som reagerer på.
At du har dårlig med tid og bare er innom av og til for å samle verdifull informasjon er ikke alle andres feil. Skjerp deg. Hvis du ønsker å kritisere innholdet i tråden må du også bidra selv. Det har du ikke gjort. Derfor kaller Aaleby deg en gratispassasjer. Med rette. Hvis du bare ønsker å kritisere uten å bidra får du det vanskelig. Skift holdning og bli med i gjengen som bidrar til en lesverdig tråd.
DSRT har steget mer enn de fleste andre. Ikke rart om folk er happy og ønsker å dele litt av denne gleden. Vi som er aksjonærer ønsker mer av dette (oppgang). De som ikke er aksjonærer ønsker sikkert det motsatte - å komme inn billig.
Helt enig, jeg har hatt fin oppgang her og vil selvfølgelig ha mer, skjønner helt klart den opptimistike tonen. Men for min del kan den tones en smule. Min mening, går bra uten også.
Den 20. håper jeg vi kan få noen ideer om hva fremtidig kontrakt kan bety økonomisk for DC. Det mange glemmer er at ørken ikke bare finnes i emiratene og at ørkenspredning/mattilgang er et problem som rammer hele verdens matmarked pga. at mat er commodities. Problemet man forsøker å håndtere er så stort at det ikke akkurat mangler “marked”. Om produktet har noe for seg, som vi har fått klare indikasjoner på at det har, så er potensialet så stort at det er vanskelig å forestille seg det.
Jeg tenker at vi nå har info om:
- Potensialet er stort
- Produktet virker
- Teknologisk overlegenhet (competition is for losers)
- De vil umiddelbart via lokal tilstedeværelse og nøye dokumentasjon av prosesstilpasninger til jordsmonn “hedge” seg noe mot konkurranse
- Nettverkseffekter ved stor skala raskt og merkenavn /entusiastisk CEO kan og beskytte noe selv i marked med proffe kunder
Dette vet vi ikke:
- Run rate på utstyr (hvor stor andel av tiden det gir inntekt)
- Inntekt per m2/m3/time osv. Det blir sikkert enklest om vi finner en formel på snittinntekt per cluster per måned.
- Historisk vekstrate, fremtidige vekstmål
I det store og det hele er det mye som mangler av info som gjør at det ikke er alle personlighetstyper som vil investere i DC. Det vil naturligvis også prege debatten. I tillegg har vi et mangfold av erfaring, økonomiske utgangspunkter, ideologier osv. Det er ikke å forvente at vi skal bli enige om alt.
Nei, det er ikke nødvendig. Bare ærlig. Og med litt respekt for det som andre bidrar med. Og det med hersketeknikk kan du heller flytte til andre fora. Det var et særdeles dårlig argument.
Du har jo totalt missforstått. les innelgget over å kos deg, istedet for å legge meninger på andre. Skjerp deg. Å sånne svar som Hkirk kommer med på fjærlett kritikk, var egentlig ikke kritikk engang, gjør at folk reagerer.
Du fungerer bedre som “blindpassasjer”.
Herlig gjeng
Lite volum. Synes det er sterkt at så få er villige til å selge etter rask oppgang fra 30kr.
Klart for nytt klyv snart ?
Floaten blir vel stadig mindre med flere nye aksjonærer (?)
Det sagt, det er fåtallet som bidrar her. Er 4-5 stk, resten er gratispassasjerer. Aaleby og bamse er to av som bidrar bra
Svaret ditt taler for seg selv. Gir opp. Ikke bryet verdt.
Har gjentatt til det uendelige at det som stresser 24/7 med dette caset er vissheten om det uforutsette. Er det å være blind?
Man kan kun kontrollere det man vet. Det fine i så måte er at man har en børsmelding hvor Mawarid svart på hvitt uttaler seg svært bull. Noe helt annet enn fadesen med PCIB for 1 1/2 år siden, hvor selskapets løpende uttalelser ble forsøkt tolket ned til den minste detalj, men hvor ingen egentlig kunne vite noe som helst om AztraZeneca sine tanker. Som endte med at aksjonærene ble tatt fullstendig på sengen i det motparten trakk sin interesse. Med 50% ned i kurs som resultat.
I dette caset har man i større grad kontroll på hvor motparten står i det hele og det hjelper. Selv om det åpenbart er svært mye man ikke vet. Som er en evig stressende faktor for en som har stort fokus på potensiell nedside.
Noe @Finance nylig delte i gruppen… men det er nesten umulig å finne igjen pga endeløs scrolling gjennom all støyen @Oppsann har forårsaket
Det lever jeg veldig fint med du