Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Innom i lønsjen

Herrliga London for noe kakling opp over i tråden her.

Det meste koker ned til at folk ikke har gjort sin DD, men allikevel så har de ståltro på sin egen vurdering av caset, unbelievable!

Selv har jeg handlet på børs siden 1998, og har aldri vært borti ett lignende case, sammenlignings grunnlaget er null. Derfor må man lese seg opp, man kan ikke ta noe for gitt.

Dessuten er det irriterende for de som har vært her en stund å stadig skulle fylle på med kunnskap hos nye, som ikke gidder å google caset selv.

Dette forumet er ikke en erstatning for grundig DD!

8 Likes

Hvis du hinter til meg, så er det feil at jeg ikke har lest meg opp på selskapet, det har jeg absolutt gjort og derfor kjøpt en god del. Betyr ikke at jeg forguder milevis med useriøse hausseinnelgg, liker fundamentale innelgg, men nok om det. Kanskje litt dumt å gå inn i en diskusjon med sjefshaussern.

Det er arealet dyrkbar jord som nevnes som absolutt viktigst. Tilgang på ferskvann til vanning er nr 2. Overfiske, fosformangel osv. er også kjente potensielle fremtidige triggere for kollaps.

Rapporten er fritt nedlastbar på nett. Her er et sitat:
Of course, society will not be suddenly surprised by the “crisis point” at which the amount of land needed becomes greater than that available. Symptoms of the crisis will begin to appear long before the crisis point is reached. Food prices
will rise so high that some people will starve; others will be forced to decrease the effective amount of land they use and shift to lower quality diets.

Videre:
If good fertile land were still easily reached and brought under cultivation, there would be no economic barrier to feeding the hungry, and no difficult social choices to make.

3 Likes

Kan godt ta en fundamental diskusjon med deg, men du har fått mange gode svar oppe i tråden.
Og enda flere gode svar finner du her:

Og her: www.google.com

Svar på hva? Er det lett for konkurrenter å gjøre små endringer for å omgå pantentet? Hvorfor har de ikke krysspatentert som vil gjøre det vesentlig vanskeligere?

Omså er ett problem hvem her kan svare på det?
Dette må du ev ta opp med Olesen.

Patentet gjelder heller ikke produksjons metoden men produktet:

The invention claimed is:

  1. A binder composition which displays static electric charge, for use as a texture stabilising element in masses of organic and/or inorganic particles, said binder consisting of a liquid and clay, homogenized using air only, wherein the clay particles are present Substantially as separated, single flakes of clay.
  2. The binder composition according to claim 1, wherein said liquid is water.
  3. The binder composition according to claim 1, further comprising air microbubbles bonded to a substantial part of the clay flakes.
  4. The binder composition according to claim 1, wherein the clay is expanded or non-expanded clay.
  5. The binder according to claim 1, wherein the clay is non-expanded clay.

Vis meg gjerne hvor/hvordan man ev kan omgå patentet?
Jeg kverulerer ikke, jeg er genuint interessert!

Anser du dette som en trussel på kort sikt? Og dessuten; er det manko på ørken slik at DC risikerer å bli utkonkurrert selv med selskapets overlegne know-how?;

1 Like

Nei, anser ikke dette som trussel på kort sikt. Ser ikke mange faremomenter på kort sikt. Da er jeg mer redd for at UAE tar en kinsisk variant og kopierer teknologien gir faan i pantentet og sender Desert på første fly hjem. Noe som jeg heller selvfølgelig ikke ser på som en trussel. Hvertfall ikke noe jeg baserer investeringen på, hehe

Etter litt kjapp googling på UAE patent infringing så virker ikke dette som om det er ett stort problem, mer som om du leiter etter en knagg å henge noe på i ett case med få knagger…

Videre har UAE tilsynelatende ganske gode patentlover.

Ramsess ikke bli så skremt nå, det var for å vise hvor lite trussel jeg så på patentetterligning.

Jeg er ikke skremt, jeg prøver å føre en saklig diskusjon med deg, som aka “sjefshausser”.

Hehe, jada. Litt opphetet enda. Beklager. Men enig med deg, ser ganske solid ut i UAE.

Slaget her vil ikke stå i en rettsal om patenter.
Men, ute på feltet og i markedet.
Den som går først vil alltid lage fotsporene.
Metoden, vil til evig tid bli omtalt som «Desert Control» metoden.
Men, måten å behandle «Clay» derimot er det som er det viktige.
Her har DC et stort forsprang.
At det blir laget varianter må vi alle regne med…
En nisje er kun en nisje en kort stund

5 Likes

Det finnes garantert noen som har sett potensialet i teknikken, og det finnes store ingeniørhus som har egne avdelinger som ser på hvordan de kan “omgå” patenter, men DC er flere hestehoder foran og venter bare på startskuddet - og med det enorme markedet som finnes har de ikke sjanse å dekke det på egen hånd…

3 Likes

Akkurat!

Hvorfor finnes Tupperware enda, med hundrevis av billigere alternativer?

  1. De var først ute.
  2. De kan sin markedsføring og kjenner sin kundegruppe.
1 Like

Hva er kursen etter 20 desember?

  • 101
  • 102
  • 103
  • 200

0 stemmegivere

1 Like

Det er altså han som ble nevnt tidligere. Massiv gevinst i Tesla og har laget sitt eget selskap for å redde dyrkbar jord. Blir spennende å se om han kommenterer.Tesla-spekulanten – E24

Det hadde vært morro om vi klarte å skape interesse hos de store investorene rundt dette. Det går jo an å lage en tweet å tagge organisasjoner eller folk som man vet Musk besos gates følger… eller andre hvaler…

8 Likes

Kanskje man skal opprette en Desert Control fundamental tråd? Mindre snikk snakk. Mer fakta

7 Likes

Her var det veldig høy aktivitet. Jeg føler med Lur, men samtidig er det gøy at forumet (for noen) er så tett at vi har intern humor.
Noen tanker angående kommentarer til kontrakt og drift. Jeg tenker at det kan være en fordel om de får en sum penger i tillegg til royalties, slik at de har penger til å lage flere clustere og øke produksjonen og kundegrunnlaget. Samtidig nøler jeg med at de gir ifra seg driftsansvaret til eksterne med tanke på at det sikkert en mange som kunne tenke seg å kopiere teknologien (les Kina). Vi får se hva resultatet blir, og jeg håper iallfall på en kontrakt som kan legge et solid fundament for oppskalering og utvidelse av bedriften.

3 Likes

Begynt å bli utålmodig @Fartin ?

Er vel bare å la det gå sin gang? OKS gjør jobben for oss :blush:

1 Like