Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Pastoren skal snakke her neste Fredag, save the date!
Spørsmål kan stilles.

Climate Action News…

8 Likes

Tror du har hørt dette før, slutt med pastor, menighet m.m

6 Likes

Det måtte jo skje,- Pastorens karisma tiltrekker også HO-virus.
Tråden har falt i kvalitet men vi får trene på skumlesing.

Hvilken annen CEO kan matche vår ?

4 Likes

Fra forkurset i andragogikk (jeg vet at du vet hva det er).

  • Skal man endre andres oppførsel / handlingsmønster, så skal man IKKE fortelle dem: slutt, stopp, ikke gjør sånn og sånn…

Ønsker deg ellers en fin dag videre.

1 Like

Joda har hele spekteret av supportere her.
Blir som en fotball kamp.
Noen kjører hele pakka med face painting.
Andre kjører fotball drakt, og noen kun skjerf. Mens noen kun rasler med Rolexen.
Og alle skuler på hverandre med et mistroisk blikk.
Helt greit.
Heia DC.
Cupfinale på mandag 20 dec.

7 Likes

Ja, vi har landet den hyggelige koselige Steve Jobs.
Makan til engasjement og iver har jeg ikke sett hos noen nordmann, kanskje Nils Arne Eggen, men han var jo også så sinna :sweat_smile:

1 Like

OKS tikker fort noen bokser her.

LinkedIn-profilen er også tettpakka med utmerkede anbefalinger: https://no.linkedin.com/in/oksivertsen

6 Likes

OKS er kanskje den viktigste faktoren som gjør, for min del, at jeg fortsatt sitter betydelig overvektet i DC. Og en, for enkelte, naiv tro på egne evner som menneskekjenner. Ganske enkelt; troen på hans evner til å forvalte mulighetene på en best mulig måte. Som akkurat nå mest av alt handler om de pågående forhandlingene med Mawarid.

2 Likes

Skal innrømme at jeg sliter med denne datoen. Sannsynlighetsmessig gir det overhodet ikke noen mening at det vil offentliggjøres noen bindende avtale med Mawarid akkurat på denne datoen. Denne meldes når de er i mål, som sånn sett bør kunne være any day frem mot 20 desember (med tanke på mailen fra OKS) med en mulighet for at tilfeldighetene spiller på lag og at det dermed havner på 20 desember likevel. Eller at TTT og at man dermed bør se mot januar istedet.

Særs spennende dato for all del, hvor man bør kunne bli klokere både med tanke på satsingen i Midtøsten, USA og eventuelt andre områder, men synes man har utkrystalisert den i litt for stor grad.

8 Likes

Pastoren har sagt at han ser for seg «på nyåret».
Svært lite sannsynlig at en avtale meldes akkurat 20de des.

4 Likes

Enig,

OKS og tidspunktet er de faktorene som gjør at jeg også har investert mer enn strategien i DC.
The Olesens har prøvd å selge akkurat det samme produktet i flere år uten hell. Men med nytt styre, en drivende dyktig styreformann og Pastoren på ett tidspunkt der alles øyne er på klima, ørkenifisering, vannmangel, matmangel og karbonfangst. Gjør dette til en perfekt storm hva DC angår.

2 Likes

Han har vel bare nevnt nyåret i en artikkel på en nettavis. Mener å huske at den børsmeldingen om oppdatering den 20 Des, kom etter den uttalelsen om januar. Han har jo i tillegg sagt at han regnet med at ting ville være avklart innen 20 des.

Uansett blir det en meget spennende dag.

Halla karer! :bear:

Er det noen her som kan fortelle meg hvordan Desert Control skal tjene penger og hvilke marginer de forventer å ha?

Børsmeldingen sier dog ingen ting om at oppdateringen vil inneholde noe så børssensitivt som offentliggjøring av resultatet av forhandlingene. Det er selvdestruktivt å hausse opp en enkelt dato så mye (ikke rettet mot noen spesielt).

4 Likes

Tenkte mer på den mailen der han sa noe sånt som at han regnet med at ting ville være avklart innen den tid og at de ikke ville komme med alle slags mulige børsmeldinger, men heller alt samlet

Men om det blir 20 des eller 20 mars, spiller jo egentlig fint liten rolle. Jeg er long

DC kan fortsatt ikke vente med å melde noe så børssensitivt som en avtale med Mawarid eller eventuelt at forhandlingene har kollapset. Som vil si at 20 desember er en like sannsynlig dato som alle andre datoer fra og med mandag og til godt ut i januar. Selv om det åpenbart er mulig å tolke mailen dithen at man anser det som mest sannsynlig at de vil være i mål på en valgfri dag t.o.m 20 desember heller enn etter. Selv har jeg et 100% åpent sinn og velger å ikke forskuttere noe som helst hva sannsynlig tidspunkt angår.

4 Likes

tallene kan sikkert fremstå som haussete og vil åpenbart neppe inntreffe i sin fulle helhet, men ingen ting er tatt fra løse luften og det sier en hel del om mulighetene de neste årene (hentet fra HO, skrevet av @SoriaMoria )

4 Likes

Og med tanke på at disse tallene er stort sett er festet i “The Green Wall”, så er potensialet mye større enn dette også…

3 Likes

Vi har råd til en Toyota Avensis eller to da.

1 Like

@Aaleby , bare at vi alle holder oss på føttene og holder på aksjene vår skal dette gå bra.
Men å oppskalere en bedrift er ikke lett, fordi man må regne grensekostnad og hvor høyt man vil gape. Det ligger mye spennende i de første avtalene som blir tegnet, først da kan vi virkelig begynne å regne…:grin::grin::grin:

6 Likes