Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Han har vel bare nevnt nyåret i en artikkel på en nettavis. Mener å huske at den børsmeldingen om oppdatering den 20 Des, kom etter den uttalelsen om januar. Han har jo i tillegg sagt at han regnet med at ting ville være avklart innen 20 des.

Uansett blir det en meget spennende dag.

Halla karer! :bear:

Er det noen her som kan fortelle meg hvordan Desert Control skal tjene penger og hvilke marginer de forventer å ha?

Børsmeldingen sier dog ingen ting om at oppdateringen vil inneholde noe så børssensitivt som offentliggjøring av resultatet av forhandlingene. Det er selvdestruktivt å hausse opp en enkelt dato så mye (ikke rettet mot noen spesielt).

4 Likes

Tenkte mer på den mailen der han sa noe sånt som at han regnet med at ting ville være avklart innen den tid og at de ikke ville komme med alle slags mulige børsmeldinger, men heller alt samlet

Men om det blir 20 des eller 20 mars, spiller jo egentlig fint liten rolle. Jeg er long

DC kan fortsatt ikke vente med å melde noe så børssensitivt som en avtale med Mawarid eller eventuelt at forhandlingene har kollapset. Som vil si at 20 desember er en like sannsynlig dato som alle andre datoer fra og med mandag og til godt ut i januar. Selv om det åpenbart er mulig å tolke mailen dithen at man anser det som mest sannsynlig at de vil være i mål på en valgfri dag t.o.m 20 desember heller enn etter. Selv har jeg et 100% åpent sinn og velger å ikke forskuttere noe som helst hva sannsynlig tidspunkt angår.

4 Likes

tallene kan sikkert fremstå som haussete og vil åpenbart neppe inntreffe i sin fulle helhet, men ingen ting er tatt fra løse luften og det sier en hel del om mulighetene de neste årene (hentet fra HO, skrevet av @SoriaMoria )

4 Likes

Og med tanke på at disse tallene er stort sett er festet i “The Green Wall”, så er potensialet mye større enn dette også…

3 Likes

Vi har råd til en Toyota Avensis eller to da.

1 Like

@Aaleby , bare at vi alle holder oss på føttene og holder på aksjene vår skal dette gå bra.
Men å oppskalere en bedrift er ikke lett, fordi man må regne grensekostnad og hvor høyt man vil gape. Det ligger mye spennende i de første avtalene som blir tegnet, først da kan vi virkelig begynne å regne…:grin::grin::grin:

6 Likes

Helt enig i det som sies om den 20.12.
Ser for meg en god oppdatering på halvåret som har gått, og hva som er fokuset neste halvår.

Endelig avtale med Mawarid hadde vært fint, men tipper vi må ut på nyåret før den er klar.

Ting tar tid: Særlig sluttforhandlinger og vilkår som ofte må sendes frem og tilbake med juridiske vurderinger, før den kan signeres.

4 Likes

@Aaleby - du kan ikke mene at dette her er grunnlaget?

Sammenlignbare selskaper som har 655 milliarder kroner (72 bn USD) i profitt kan finnes her:

https://www.forbes.com/lists/global2000/#44a7ff775ac0

Sier dere at Desert Control kommer til å bli like mye verdt som disse selskapene her?

1 Like

Sier bare at tallene ikke er tatt fra løse luften. Hverken mer eller mindre. Regner med at du fikk med deg følgende:

2 Likes

Poenget er vel at potensialet er enormt, vanskelig å tallfeste noe før en eneste kontrakt er signert.

1 Like

:joy: Har selskapet selv sagt noe om inntjening?

Eller er det noen her som har gjort en litt grundigere jobb i å sette seg inn i hvordan de skal tjene penger? Helt ærlig, dette er det tynneste tallgrunnlaget for et selskap jeg har sett i hele mitt liv.

Så er det også høyst frivillig å investere.
Vi vet svært lite før første kontrakt.
Det betyr høyere risiko, og kanskje høyere gevinst.
Lykke til :slight_smile:

Haha, er det frivillig å investere? Det visste jeg ikke. Takk for informasjonen!

Men, jeg spør et veldig basic spørsmål, om det er noen som har satt seg skikkelig inn i hvordan de skal tjene penger og hva de potensielle marginene deres er?

Er kanskje ingen her inne som er interessert i å være realistiske? Selskapet kan være spennende det, men fantastiestimater på 655 milliarder i årlig profitt (!!) er jo helt fullstendig fjernt.

1 Like

Jeg var fristet til å være litt mindre diplomatisk

4 Likes

Det står ingen steder at det er 655 milliarder i årlig profitt. Du bør lese nøyere.

2 Likes

Helt enig. Det har en tendens til å gå over stokk og stein her inne. Edruelige vurderinger vil du nok ikke få her inne da TI er blitt en plattform for hausing og urealistiske forhåpninger.

bc3a85d90cbb86897fc51a6abfdad21d

3 Likes