Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Helt enig i det som sies om den 20.12.
Ser for meg en god oppdatering på halvåret som har gått, og hva som er fokuset neste halvår.

Endelig avtale med Mawarid hadde vært fint, men tipper vi må ut på nyåret før den er klar.

Ting tar tid: Særlig sluttforhandlinger og vilkår som ofte må sendes frem og tilbake med juridiske vurderinger, før den kan signeres.

4 Likes

@Aaleby - du kan ikke mene at dette her er grunnlaget?

Sammenlignbare selskaper som har 655 milliarder kroner (72 bn USD) i profitt kan finnes her:

https://www.forbes.com/lists/global2000/#44a7ff775ac0

Sier dere at Desert Control kommer til å bli like mye verdt som disse selskapene her?

1 Like

Sier bare at tallene ikke er tatt fra løse luften. Hverken mer eller mindre. Regner med at du fikk med deg følgende:

2 Likes

Poenget er vel at potensialet er enormt, vanskelig å tallfeste noe før en eneste kontrakt er signert.

1 Like

:joy: Har selskapet selv sagt noe om inntjening?

Eller er det noen her som har gjort en litt grundigere jobb i å sette seg inn i hvordan de skal tjene penger? Helt ærlig, dette er det tynneste tallgrunnlaget for et selskap jeg har sett i hele mitt liv.

Så er det også høyst frivillig å investere.
Vi vet svært lite før første kontrakt.
Det betyr høyere risiko, og kanskje høyere gevinst.
Lykke til :slight_smile:

Haha, er det frivillig å investere? Det visste jeg ikke. Takk for informasjonen!

Men, jeg spør et veldig basic spørsmål, om det er noen som har satt seg skikkelig inn i hvordan de skal tjene penger og hva de potensielle marginene deres er?

Er kanskje ingen her inne som er interessert i å være realistiske? Selskapet kan være spennende det, men fantastiestimater på 655 milliarder i årlig profitt (!!) er jo helt fullstendig fjernt.

1 Like

Jeg var fristet til å være litt mindre diplomatisk

4 Likes

Det står ingen steder at det er 655 milliarder i årlig profitt. Du bør lese nøyere.

2 Likes

Helt enig. Det har en tendens til å gå over stokk og stein her inne. Edruelige vurderinger vil du nok ikke få her inne da TI er blitt en plattform for hausing og urealistiske forhåpninger.

bc3a85d90cbb86897fc51a6abfdad21d

3 Likes

Det var både hyggeligere tone her inne og mindre spam før HO-trollene kom.

8 Likes

Det første du bør gjøre er å gå til investorpresentasjonen som er lenket til 29. mars i denne tråden. Der får du selskapets egne vurderinger. Les særlig nøye infoen om alt som kan gå galt. Den er på flere sider.

6 Likes

Husk at dette er et selskap som pdd ikke har konkurranse på sitt felt. Samtidig skriker verden etter å løse ørkenspredningsproblemet. Helst for 10 år siden. Sier ikke at det ikke vil kunne komme andre innovasjoner, men frem til 2027 skal det godt gjøres at innovasjonen består av den urgamle metoden; leire, og da fremstår det som lite sannsynlig imo at teknologien vil kunne måle seg med LNC. Som betyr minimal fare for å bli utkonkurrert på noen som helst måte, som ytterligere boostes av mengden ørken og behovet for å øke matproduksjonen (og minske vannforbruket) de neste tiårene.

Mao; den gir et bilde av størrelsen på markedet. Som er signifikant informasjon om du tar en titt på dagens mcap. Skulle tro at det var av nytte heller enn at det ville frembringe behov for å være syrlig.

3 Likes

S. 54-58 i presentasjonen bør leses av alle.

4 Likes

Sytten.

Video presentasjonen av H1.

Denne har jeg ikke sett. Hvor er denne?

2 Likes

Det hadde faktisk vært ålreit med en tråd hvor vi kan samle fundamental info og lenker som er lett å finne frem i.

3 Likes