Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Det er umulig. Blir alltid ødelagt av troll og folk som ikke klarer å unngå svare trollene. Enkleste er bare å overse dem, og rapportere innleggene. Problemet oppstår når de tror de kan snakke ned kursen. Eller er bitre for at de står på perrongen.

2 Likes

Fordelen med en fundamental tråd er at det faktisk er mulig å få moderator til å slette malplasserte innlegg. Som ikke er mulig på dagens, om ikke noen blir fullstendig mental. Er et gjentagende problem at utenforstående har vansker for å tilpasse seg at de toneangivende har ståltro på caset. En trend som fascinerende nok startet tidlig på 20-tallet.

2 Likes

Ser at situasjonen over ofte går på repeat: En ny person kommer inn og ber om at DD skal serveres på et sølvfat, uten å lese tråden først. Tråden er lang, og man må gjennom mye BS - så jeg har en viss forståelse for at man ikke gidder, når man ikke er klar over potensialet på forhånd.

Uansett - det gis fakta, linker, info om TAM, osv - og personen svarer frekt tilbake at dette blir for dumt. Påfølgende dårlig stemning følger i flere poster etterpå.

Kan derfor gi mening å ha en fundamental tråd, men er samtidig redd for at ting blir for splittet - jeg liker også community-et og kulturen som dannes i en tråd som dette.
Ikke lett dette :slight_smile:

8 Likes

Mener å ha lest at det snakkes om US-listing i en video: Har noen link + ca tid i videoen der det nevnes?

Helt enig. Er veldig mye skitsnakk og hausing fra enkelte her inne. En fundamental tråd hadde vært ypperlig.

Det er jo ikke noe problem å poste fundamentale ting begge steder. Så tar vi diskusjonen her og kan lett finne igjen lenker, osv. i den andre tråden?

1 Like

Ja bare å bokmerke de innleggene man liker :slight_smile:

2 Likes

De nevner ev Nasdaq i spørsmålene på slutten av den overnevnte videoen.

Bra ide. Sertifisering av DC eksperter…

1 Like

Til info; en finner man veldig mye av det fundamentale nede på siden her:

https://www.desertcontrol.com/investors

Dette savner jeg også! Denne tråden oppnår typisk 50-200 kommentarer hver eneste dag der meste parten er babbel om hvem som hausser hva og hvor langt Avensisen har kjørt. Tør heller ikke skumlese i frykt for å bla forbi en nyttig link eller liknende.

Håper admin kan få gang på det. Funker det ikke så funker det ikke

3 Likes

Sånn:

Slå dere løs!

2 Likes

Selv blir jeg sittende her rundt leirbålet, to grupper på samme selskap blir for mye styr.

Fra transcriptet:

Q: Any plans for NASDAQ listing?

A: When it comes to having plans, the answer is no. We do not have any plans for listing on other markets. The nature of our business, though, is very global, and who knows what the future will bring. Right now, we are listed at Euronext Growth on the Oslo Stock Exchange, where we are born. That makes sense for us at this stage of the company, where we have access to shareholders, stakeholders, and capital from the markets close to us. As t he business evolves and grows, anything is possible for the future, but we do not have any current plans.

2 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Jeg har nylig oppdaget DesertControl og ha ikke mye kunskap om firma ennå men har begynt å følge med. Jeg har ett spørsmål: Er Desert Control’s technology patentert?

Ja. Sjekk fundamentaltråden. Der finner du masse info!

1 Like

Takk. Det skal jeg gjøre

Mobile produksjonsenheter og lokal leire

Måten selskapet blander leire og vann er kompleks og gjøres i egenutviklede reaktorer. Reaktorene er på størrelse med en standard 20-fots shippingkonteiner og er derfor mobile. De kan enkelt flyttes slik at de kan produsere nanoleire ved siden av jorden som skal behandles. Da kan de benytte seg av lokal leire i produksjonen.

Spørsmål:Siden DSRT har opplevd gjentakende hackingforsøk av dataanlegget. Hva da med sikring av utstyret som blir stående ute i felten?
En mobil container er vel ikke større enn at et helikopter tar det med seg?

Oppfatter den ytringen som en «smule» paranoid, men greit nok. Det er vel et godt nok sikring av patentet å ikke minst politikk som blir det store spørsmålstegnet her, men jeg tar det forgitt at de har god kontroll på temaet. Blir en spennende uke frem mot fredag. Hvem vil vel ikke sitte med en post klokken 16.25 nå fredag.

1 Like