Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Interessant hvordan noen gidder å dedikere så mye tid på å bulle potensial for så bedrive kortsiktig spekulering. Investornytt er jo umulig å ta seriøst sånn sett - basically en glorifisert pump & dump-side. Det betyr uansett ingenting for meg. Jeg kommer til å sitte lenge i DSRT. Lykke til videre, korte som lange aksjonærer!

7 Likes

Aksjer som har falt i verdi blir solgt før årsskiftet for å få skattelette for tap.
Aksjer som har steget (DC) blir ikke solgt, for da må man skatte av gevinst.

Da er vi to. Kjøper jevnt og trutt hver måned, og har planer om dette fremover. Håper faktisk jeg får en stor handel nærmere 30 tallet. Sitter klar med begge hender. I værste (beste?) fall om det kommer en emisjon om bedriften skal skalere kommer jeg til å tegne meg her også.

2 Likes

Ikke nødvendigvis kortsiktig spekulering om man velger å være sterkt overvektet i kortere perioder for deretter å ta ned eksponeringen til normalt nivå. Hadde selv 60% i DC på det meste og er nå nede på 30%. Som fortsatt må anses som betydelig selv om halvparten er solgt.

overhengene fare for omicron og problemer der ute nå… alt skal ned på kort sikt… man må være grønn for ikke forstå det… mine siste ord her

Er ikke dette du skriver her nettopp kortstikig spekulering? :sweat_smile:

Helt fair å ta gevinst altså

Slike uttalelser forteller meg meget raskt hvem som er grønn

1 Like

Hver til sin smak. Sitter inne med en stor beholdning i DSRT, og har ståletrua på selskapet, ledelsen og pastoren selv.

Hvis den dumper ned til 25, kommer jeg til å handle enda mer.

2 Likes

Retail har null sjans til å r*vkjøre kursen på nåværende tidspunkt om det ikke kommer nyheter av negativ art. Som ikke fremstår som veldig sannsynlig. Må si at du er betraktelig bedre til å hausse.

2 Likes

tull… om d kommer nyheter som er under forventning eller på forventning vet vi hva som skjer… noe annet er dumt å tro

Heldig du som vet hvor kursen skal til enhver tid, opp & ned.
Du må være svært rik.
Jeg aner ikke hvor det skal på kort sikt, derfor prøver jeg å finne langsiktige vinnere.

Skjønner, som sagt vi har alle vår strategi. Håper du blir værende igjen med resten av beholdningen en stund til :slight_smile:

Etter hvert som de blir mer å mer automatiserte er det nærliggende å tro at de vil kunne operere større kapasiteter med det samme eller færre personer. Hvis det tar ca. 6-7 uker å produsere et cluster klarer de kanskje 2 på omtrent samme tid :man_shrugging: Det er derfor jeg ved flere anledninger har nevnt at jeg er så opptatt av underleverandører fordi da kan de produsere enda flere cluster i parallell.

1 Like

Syns likevel at det er en vesensforskjell i å spekulere i oppside ved å ta ekstra risiko i kortere perioder vs å selge alt for å spekulere i lavere inngang.

Helt klart et godt poeng :+1:

1 Like

Da selges kursen ned, men milevis unna de nivåene som du skisserer.

1 Like

Håpte på noe spennende nytt etter alle disse innslagene. Men så var det bare svada. Akkurat som posten jeg kommer med her….

EDIT: En annen ting; Er helt latterlig å se hvordan stemningen går fra bull til bear på dette fora når trenden snur. Er dette en gjeng med suppehuer?

Aksjen trenger vel litt pusterom også, for meg ser det ut som en sidelengs konsolidering. Hva e du ser som sier deg at trenden snur?

1 Like

Nei, tror heller ev det er Herr. @Aaleby i såfall :sweat_smile:

Minus i påvirkningskraft her. Sendte mail til de mediehusene som valgte å ikke skrive et kløyva ord:p