Klokken er kvart over elve og 15.12.2021 er allerede topp 3 på volum.
Nytt rykk hvis selger-siden tar seg en pause.
Nei ikke enda, men det drar nå hvert øyeblikk!
Joda, neste stasjon heter 50,-
Sier vi $1mrd så er det 9mrd NOK -70% (EBIDTA 30) så sitter vi igjen med , 2,7 mrd - si 22% skatt
Så snakker vi fortsatt 51,7,- Nok pr aksje…
Det er altså overskudd pr. aksje fra denne ene avtalen!
Hvor lenge har ikke vi her sagt det eksakt samme. Tolket som haussing av noen, mens andre forhåpentligvis har lyttet og hoppet på toget.
Økte til 25% av portisen nå. Jeg tør ikke mer enn det pga. risk.
Pudding
Update fra Pareto:
We find this partnership highly positive, representing a massive long-term growth potential. And not least, another validation of the commercial potential of the technology. Mawarid is one of the leaders within landscaping and nature conservation with the management of 438 forest- and nature reserves in the Emirates of Abu Dhabi, covering more than 200,000 hectares of land. The companies have formed a growth roadmap aligned with the previously communicated ramp-up plan. However, the potential here is much bigger, and we think the roll-out can be initiated at an even higher pace onwards. We expect more positive news on the other pilots and capacity ramp-up in the operational update coming up on Dec 20.
Årets julekule? Litt småskuffet i ett minutt over 49/51 fordelingen, men i et lite selskap som Desert Control er det bull at Mawarid går inn med kapital og styrer showet i MENA-regionen.
For et utstillingsvindu for Desert Control!
Enig. Kommer til å gå som en kule når selgerne er ferdige
Helt vanlig eierfordeling for partnerselskaper i midtøsten. De liker å ha majoriteten.
Sjeiken må ha makten. Slik er det.
Jepp
Vi er i veiskillet fra R&D til den virkelige verden. Også aksjonærstrukturen vil endres fremover.
IPO-aksjene vil gå unna som varme hveteboller. Helt til de ikke finnes mer. Skal vi tippe det er tomt når vi hører noe fra US.
Da blir det helvetes trangt i døra(innover)
Edit
At produktet funger bra bør vel nå de fleste kunne dedusere seg fram til
I fare for å bli med på hylekoret. Jeg tror ikke markedet helt forstår hvilken aktør desert leker med her. At de oppretter et selskap sammen er bare helt sinnsykt og den beste meldingen vi noen gang kunne fått, imo.
Husk at det de etablerer sammen med Mawarid er et salgs- og distribusjonsselskap. DC skal fortsatt ha full kontroll over produksjon/oppstrømsdelen gjennom sitt heleide datterselskap. Det har jo også litt med beskyttelse av patentene å gjøre. Og som regel er det her marginene ligger…
Nettopp. Tenkte akkurat å framheve det samme.
‘Desert Control Middle East LLC in Abu Dhabi will operate Desert Control’s LNC production factories in the region to secure LNC supply for the partnership at commercial terms utilizing the know-how and strengths of the Parties to maximize value creation’
51% til Mawarid var d jeg likte best med avtalen. Overvekten er symbolsk, men så viktig og setter Mawarid i førersetet for utrulleringen i UAE.
Da er vi på alltime high i volum! Her er det noen som SKAL ut, lykke til videre
Som gir en fantastisk mulighet for de som enda ikke har fått blitt med på ørkenfesten. Selv økt med 25% både på kr 36 og 37 i dag og er nesten tilbake på ATH.
Fytti grisen… Dette var da ihvertfall langt over det jeg forventet… børsmeldingen er ikke oppdaget elelr satt pris på overhode. Så bare å laste på.
For å si det sånn, det viser hvor enormt gode pilotene har vært og hvor interessant dette er for mawarid. Drømmescenario. Uten mawarid hadde dette gått tregt og en kontrakt i slengen. Men nå kan det hende de vedtar å behandle alle deres området asap.
Meldingen går jo totalt under radaren.
Dette blir et gigantisk utstillingsvindu for DC som nå blir verdenskjent.
Jeg tror dagens guidinger er totalt skivebom.
Potensialet er langt høyere.