Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Blir spennende å se hvem som kjøpte stort i dag.
Kan jo f.eks hende at et arabisk investeringsfond lastet innpå etter meldingen.
Northern Trust er vel heller ikke blitt mer negative, skulle man tro.

3 Likes

Skulle Sivertsen presentere på noe på fredag også? Finner ikke igjen i tråden etter dagen i dag :wink:

Edit: fant det! Men 4 januar…?

1 Like

Tror det er behov for mer konkretisering av hva avtalen betyr mtp inntjening, tidsperspektiv o.l, som ikke fremkommer.
Kapitalen Mawarid skal inn med er heller ikke definert, så kursen/markedet må foreløpig prise dette etter tro/håp/antakelser. Vanskelig å si om det er 10-20-30-40%+

1 Like

Har man lest børsmeldinger med lupe som mange av oss her så er det ganske høye forventninger til hva dette innebærer. Det jevne investor vet ikke hva mawarid er. Men uttalelsene i forkant av piloten og mawarid egne ord om dette gir rom for en kraftig oppgang mener jeg.

Uansett hvordan du vrir og vender på det:

  • Mawarid har testet og er åpenbart fornøyd med Desert Control og LNC.
  • Mawarid Eier, drifter og/eller disponerer over 2milliARD kvadratmeter med jord.

Det er helt selvsagt at Mawarid ønsker å bruke LNC på sine områder. Desert Control til dagens pris er helt hinsides latterlig i og for seg. Og enda verre sammenlignet med andre selskaper.
Det eneste som mangler nå er oppskalering.

7 Likes

Det har vært en kraftig oppgang :slightly_smiling_face:

Flaen i Pareto:

– Avtalen med Mawarid mener vi er den store triggeren. Jeg tror ikke markedet helt har skjønt potensialet av den avtalen.

15 Likes

Du kan velge å fokusere på oppgangen som har vært, eller gjøre en vurdering av hva som er og/eller blir riktig verdi.

Jeg mener helt klart at man må fokusere på sistnevnte.

2 Likes

Denne avtalen gjør at DSRT kan selge LNC for et langt høyere beløp neste år enn hvis de måtte gått rett til kunde og ordnet distribusjon selv. Jeg antar flere 100 millioner kroner brutto i 2022.

Jeg regner med at de to viktigste pilotene utenom Mawarid på 200 og 1500 hektar vil bli til kontrakter etter hvert, gjennom det nye selskapet. Salgsverdien av LNC til disse vil med prisen 2 $ /m2 være henholdsvis 4 millioner og 30 millioner $.

3 Likes

OKS klarer å fremstå inspirerende selv på enkle takkesvar på LinkedIn
Screenshot_20211215-223906_LinkedIn
Screenshot_20211215-223933_LinkedIn
Screenshot_20211215-223955_LinkedIn
Screenshot_20211215-224019_LinkedIn
Screenshot_20211215-224043_LinkedIn
Screenshot_20211215-224115_LinkedIn

10 Likes

Vi har diskutert litt rundt patenter, men lite om at lnc må tilpasses hvert enkelt sand/jordsmonn.

I videoen på fb for et par dager sier idland ca ordrett dette :
“”… Based on the soil analysis we do, we formulate the different type of lnc for the type of crops, type of sand… There has been a lot of rnd, a lot of testing and a lot of failures. Even in the UAE I think there are around 45 different types of sand in UAE. To formulate the lnc to fit the correct type of sand was probably the biggest challenging thing of them all" ."

11 Likes

Et godt poeng for alle de som er bekymret for konkurrenter og patenter. DSRT vil ha flere års forsprang uansett.

8 Likes

Jeg ble heller ikke overrasket i dag, for det ble jo profetert litt tidligere i Jesajazz:

rivers

Vi så jo alle i dag hva “a new thing” er…

:innocent:

3 Likes

“The Rechsand range - Breathable Sand for making Desert Farming easy.” Hva tenker dere om “Breatheable Sand”, en konkurrent for LNC?
Rechsand | Green Building Materials, Desert Greens, Green Building Technology

“This is a magic sand that can retain water much longer, while allowing free circulation of air that allows plants to live longer and healthier,” says Dake, CEO of Dake Rechsand, a collaboration between South Africa’s Dake Group and the Rechsand Technology Group from Beijing."

Dake’s home garden will vouch for his claims about breathable sand.

Kanskje ikke verdens heftigste validering av ett case…?

LNC har jo den stooore fordelen at den flyter nesten like tynt som vann, og blir liggende nede i bakken på høyde med røttene… virker som om dette ligger oppå bakken?

3 Likes

Tenker vel at det helt sikkert kan være liv laget i småskala, men at LNC vinner etter alle solemerker på alle fronter. Gjenskaper det optimale jordsmonnet ved å fylle opp de øvre 40 cm av det som tidligere var ørkensand. Som gir vekstene ypperlige groforhold og kan lett påføres over store områder. Den perfekte løsning. Hvorav andre løsninger krever mekanisk bearbeiding på et helt annet nivå.

6 Likes

En god porsjon Snakeoil spør du meg…

At røttene får lettere oksygen… hmm…?

Har han funnet opp en mer porøs sand…?
Godt jobba! :smiley:

1 Like

Han har funnet opp magi

1 Like

Magic sand wohoo :smiley:

1 Like

http://www.dakerechsand.com/

Ser de har ulike produkter. Produktet (som er en eventuell konkurrent til LNC) Breathable sand har hovedfokus på vannbesparelse og gode oksygenforhold for planterøtter! Mulig som du sier at det kan fungere på mindre arealer, men er også usikker på hvor skalerbart det er! Selges i dag i sekker på 1 tonn.