Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Apropos kunstgjødsel så sier Sivertsen på H1:

Q:

Do you see yourself as a competitor to Yara or other fertilizer companies?

A:

Well, LNC is not a fertilizer with nutrients; it’s a mineral-based compound. LNC , however, enables soil to retain not just water but also nutrients, i.e., fertilizers, in a better way. That may, in turn, lead to reducing consumption of fertilizers and thereby reduce financial spending on products from fertilizer companies.

Companies like Yara are not concerned about this because we expand their markets (grow the pie) by creating new agricultural land and restoring land that’s gone barren. At the same time, we can also help solve problems fertilizer companies focus on, such as reducing fertilizer leaching. Reducing leaching (causing eutrophication and acidification of ocean) is important for these companies. Working together, we can achieve significant value in addressing nitrogen leaching challenges, growing the market, and feeding our planet more responsibly.

4 Likes

Synes Fartin fikk litt hard medfart. Han sier selv han er investert i selskapet, og prøver vel egentlig bare å få i gang en debatt om mulige fallgruver fremover. Hadde vært interessant om dere som kjenner selskapet best hadde prøvd dere på denne øvelsen.

Synes selskapet er veldig spennende… vurderte innganger på 13/14, men avsto da jeg følte at dette hørtes ut som noe som var for godt til å være sant.

Hvordan er kostnadene et problem, når utgiften er tilbakebetalt i form av lavere vannkostnader 18 mnd etter behandling?
De trenger ikke fokusere på marihuana. Det er enorme muligheter og kapital bare hos Mawarid

2 Likes

Handler ikke om medfart, men et dynamisk forum hvor tanker kan luftes med ditto tilbakemeldinger og innsigelser. Finnes ikke bedre måter å få belyst et case på enn muligheten til å bruke medaksjonærer og andre med innsikt og interesse som sparringspartnere.

2 Likes

Absolutt, et dynamisk forum og sparring er viktig! Hadde uansett vært spennende med noen tanker rundt mulige fallgruver fremover.

2 Likes

Største fallgruven i min øyne vil være ett tap av IP, de må beskytte patenter og moduler som om de var av gull. Videre er ev omstillings problemer knyttet til å gå fra POC til storskala produksjon.
Videre politiske og geografiske problemer.

Men alt dette er teoretiske øvelser så lenge vi er der vi er nå, og det kan og vil komme uforutsette hindringer.

Men om selskapet i morgen endrer policy 180 grader og velger å bare lisensiere ut hele sulamitten ala Coca Cola, vil det alikevel være enormt mye penger i dette.

Come to think about it, så var kanskje ikke utlisensiering en dum idé :smiley:

3 Likes

Jeg hadde i innlegget over (30 juni), før jeg ble aksjonær (tidlig august) noen åpne tanker om mulige utfordringer.

Med tid og kunnskap har troen på caset økt betydelig, De fleste punktene består, men det virker helt klart som at selskapet er veldig ‘på ballen’ i de fleste sammenhenger.

Den dagen risikomomentene er nærmest borte, er prisen på selskapet en helt annen enn idag.

5 Likes

De svarer ganske bra på dette i H1:

Q:

When do you foresee that you will need to raise more capital to fund new growth of your journey?

A:
At the moment, we are well funded for the future growth of our business. We also have a very flexible business model. We are not required to invest in substantial factory facilities requiring a lot of CAPEX. We have smaller mobile production units, which are way less CAPEX intensive, which again allows for flexibility in terms of adapting the CAPEX spending and other investments with the progress and the milestones we achieve. So, currently, we do not see any immediate need for raising additional capital. We are staying on track with the predictions shared when we raised capital and listed on Euronext Growth earlier this year. There are no plans for raising capital in 2021, and per today there are no plans for raising capital in 2022.

Ja, jeg har fått med meg dette, og det er endel av “tid og kunnskap” som har kommet min vei etter innlegget 30 juni.

Det er også en faktor at selskapet selv hevder de har estimert inntekter veldig forsiktig. De sikter seg åpenbart inn på å overprestere istedenfor å overselge.

4 Likes

Dei behøver ikkje drar til USA. Rett over grensa er Saudi-Arabia.
Her har du eit enormt marknad og dei har penger. Saudi-Arabia bruker veldig mykje penger på landbruk så det må være midt i blinken for Desert Control.

image

1 Like
1 Like

Tenkt akkurat samme tanken… er inne i 2 andre selskaper som utlisensierer teknologien sin… mindre kostnader og risiko, og kan likevel tjene bra gjennom lisens… og om de vil produsere nok til å “redde verden” må nok flere bidra

2 Likes

Står ikke på engasjement iallfall. har vært ute å spilt et slag golf.
Vært borte i ca 5 timer.
Og kommer tilbake og ser at forumet på Tekinvestor, og Finansavisen som koker.
Engasjement er bra både med support og med kritikk.
Heia DC…

6 Likes

Ja spennende det er helt sikkert. De har vel penger men lite vann også. Så det er en god kombinasjon:)

Var innom Trygvesiden en tur…
Er veldig glad for at vi har en litt mer sivilisert tone her, håper det forsetter :grinning:

Ha en fin kveld folkens!

1 Like

Hehe. Han ene mente lnc kunne være laget av papp granulat… han hadde ikke lest seg opp…

Jeg holdt på å foreslå at han skulle donere litt av huet sitt om de går tom for råvarer​:sweat_smile::joy::joy::joy:

1 Like

Å hvilke selskaper er det…

Bioextrax og Condalign, begge helt i startfasen da…

AVL som utvikler tek for TECO 2030 benytter vel noe lignende lisens, om jeg har skjønt det riktig… og leste her på forum at FREYR skal bruke lisensiert teknologi fra 24M også, så tydeligvis en populær forretningsmodell…

2 Likes

Videre har Vaccibody også startet utlisensiering, om enn teknologien ikke er bevist enda.

1 Like

De jeg sitter på er vel ikke helt validert enda heller…Men ser lovende ut :slight_smile: