Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1


Karatekidd, kjør en grøsser til…:joy:

4 Likes

Matvareindeksen til FN er opp 47% siden mai 2020 å gassprisen faller til et mer normalisert energimarked. Desert er meget rimelig priset nå. Med full treff på meldingen fra Arizona nå om 5-7 uker, så er bekreftelsen der i «begge ender». Etterspørselen etter LNC vil da skyte i været noe som igjen gjør arbeidet med kostnadskutt fra $2 å ned mot ønskelig nivå lettere. For meg blir da dette en mer å mer nobrainer.

2 Likes

Det er så sterke tegn på enorm suksess, at jeg allerede angrer på jeg bare gikk inn med rundt 20-25% av kapitalen.

1 Like

Hadde du kjøpt om den stod i 100? Hvis ja så er jo dette mega billig. Vi som er inne er enda tidlig ute på posisjoneringen :+1::chart_with_upwards_trend:

Edit: Lett å se seg blind på morgendagens skam og krakk at man glemmer helt å ta på seg de lange brillene. Få dem på :sunglasses:

2 Likes

Kall eksponeringen og spredning på flere (totalt tre selskap) et resultat av erfaring.

Har uansett et hyggelig antall.

3 Likes

……og vi har funnet juvelen :innocent:

10 Likes

8 Likes

Hvilken lørdag? Hvor finner du dette, lenke?

Jeg strømlinjeformet porteføljen min den dagen DSRT ble notert på Growth. Hadde i utgangspunktet små til mellomstore posisjoner i flere større selskaper. Solgte meg ned til et minimum og kjøpte deretter tungt i DSRT. GAV 14.80 ish. Har sjeldent vært mer fornøyd og mer spent på framtida… Opp og fram.

Blir overrasket om Desert blir nevnt. Suveren stealth evne så langt innenfor landets grenser.

1 Like

“United Nations Convention to combat Desertification” har egen side på fb. Anbefales. Det er mye informasjon her, som viser hvor fryktelig viktig det er å gjøre noe med jordkvalitet og å stoppe ørkenspredning :

7 Likes

Mistenker at denne karen kjøper litt imorgen om det dipper siden alle spør sur børs.

Nekter å tro at dette ikke er gull ass. Men jeg har jo egentlig ikke litt peiling engang :stuck_out_tongue:

9 Likes

Hentet herfra, og en av hovedgrunnene til at bruk av LNC ikke bare vil handle om kostnadsbesparelser, men om nødvendigheter nærmest uavhengig av pris - som å minske vannforbruket for å ta vare på det som fortsatt finnes av grunnvann i utsatte områder

5 Likes

Kommer i morgen.
Ikke sikkert de har oppdaget DC. Vi er en liten menighet (stort potensial) :innocent:

5 Likes

JP Morgan +297k
Nordnet -100k

9 Likes

Hvilke selskaper nevner de?

Hvis Desert er ett av dem, kan det nok bli en hyggelig start på neste uke.
Gleder meg iallefall til å lese stykket, alltid artig å lese “ekspertenes råd”.
Men i første omgang blir dagen i dag spennende. Hver dag med Desert Control gir en litt barnslig forventning, og da kanskje spesielt fredagene.
Blir det storsalg på slutten av uka, eller skal noen sikre seg aksjer før starten på neste?
Like artig hver gang.
Det eneste som er litt synd med å glede seg til at uka begynner igjen er at helgene fyker forbi enda fortere enn de pleier :see_no_evil:

4 Likes

Kjøpsmulighet :star_struck:

4 Likes

Blir interessant å se hvem som har pumpet ut aksjer i dag. Overraskende hissig på grøten.