Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Ble flashet 50k på kjøpersiden i et lite sekund på kr 38, så storfiskene har ikke gått i fullstendig dvale.

Ja, ja folkens.
Liten aksje hump på veien, i går.
Men, det er fortsatt tørt i ørkenen.
Og, utfordringene er fortsatt enorme og spiller på lag med
DCG produkter og tjenester.
Her en liten «petit» fra OKS FB side.
https://www.facebook.com/884430082/posts/10166188269715083/

3 Likes

Kort fortalt sier dagens UN-link fra Sivertsen at vi alle har dårlig tid. Nå er det bare å få inngått avtaler og oppskalert så fort som mulig.

Ekstremt viktig i så uvørne tider å sitte i selskap som ikke har blitt pumpet uforholdsmessig langt opp. Da kan nedturen bli evigvarende.

Jordbruket i Midtøsten må foretrekke overforbruk av ekstremt kostbart vann, signifikant dårligere vekstforhold, ditto dårligere avlinger og økonomiske forutsetninger for at dette skal gå åt skogen. Dernest har man forventningsbrygging i retning sørvestlige USA boostet av tilnærmet garantert medieoppmerksomhet, med FN som et særs spennende wildcard i bakgrunnen.

Bør kunne bli rimelig hyggelig uavhengig av eventuell berg og dalbane-ferd underveis.

4 Likes

Et annet jordbruksselskap var nevnt i “gullkorn på Euronext Growth” artikkelen i Finansavisen i dag: Soil Steam. Det er slik jeg ser det ikke direkte konkurrent til DC da deres teknologi retter seg mot mer vanlig landbruk på nordlige breddegrader. https://soilsteam.com/

3 Likes

Kan ikke gjøre kull til gull, som betyr et tilskudd og absolutt ingen konkurrent, men spennende selskap.

3 Likes

Jeg har hatt kjennskap til soilsteam en stund. Sikkert et bra selskap, men hvordan går det med mikroorganismene i jorda når de steames (varmes opp) til 75 grader ?
De er ingen konkurrent og jeg velger heller DC.
DC løser flere akutte problemer for verden og det vil trolig komme nyheter på løpende bånd fremover. (Mawarid og USA)

9 Likes

Oversikt over hvor sårbar Spania er for ørkenspredning

Screenshot_20220122-150138_OneDrive

7 Likes

Finner ikke soil steam på growth, ikke notert enda?

Familien har hatt leilighet i Spania i flere tiår og har vært øyenvitne til denne tragiske utviklingen, så jeg håper desert kan være en nøkkel for å stoppe dette.

1 Like

Kunnskap om situasjonen:

Forståelse for mikroorganismer sin betydning er noe av det viktigste som skiller fortidens jordbruk fra det vi håper skal bli fremtidens jordbruk.

3 Likes

Verdt å utheve

2 Likes

En ting er at denne teknologien til DSRT reduserer vannforbruk, men den største fordelen på lengre sikt er vel at en grønnere natur i seg selv endrer klimaet til det bedre. Regnet kommer da tilbake!

9 Likes

Definitivt ikke nok fokus på dette! Så en dokumentar om Maya-folket i går. Viser seg at storstilt hogst av skog forårsaket årtier med tørke, som var en sterkt medvirkende årsak til undergangen av det sagnomsuste riket (om jeg husker rett).

LNC har mottatt virkning, som betyr positive ringvirkninger av stor stor betydning.

5 Likes

Nei, ikke notert ennå. Temaet var teknologiaksjer i tidlig fase. “Det ligger noen juveler på Euronext growth” var et sitat fra artikkelen som ble trukket frem… Horisont Energi nevnes i den sammenhengen.

16 Likes

0930 PM GTM-8, som vil si kl 1830 her i Norge. Blir spennende!

Skal også bli interessant å høre hva Lead Soil Scientist, Orn Supaphol, har å fortelle.

1 Like

Dette blir veldig spennende ja!

2 Likes

LNC is NOW commercially available in the UAE.
Det var en sexy melding for noen uker siden, men blir enda deiligere når vi får den samme fra US som det vel levner liten tvil om vil komme «most soon» :wink: mtp Mawarid kontrakten som er en så gull bekreftelse på at LNC virker :partying_face:

4 Likes