Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Jeg er stolt aksje eier…
Og stolt over at dette er et Norsk firma…
Og imponert…over presentasjonen.
Hele pakka, egentlig.
Game changer….

4 Likes

Noen som vet om presentasjonen vil bli gjort tilgjengelig i ettertid? Hadde vært artig å se den.

OKS svarte bekreftende på at den vil bli gjort tilgjengelig.

2 Likes

Jeg er på akkurat samme plass.
Selskapet er gjennomsyret av kompetanse, lidenskap, grundighet og målrettet tankesett.

Helt utrolig for oss at dette selskapet dukker opp som en mygg på norske growth

11 Likes

Supert! Takk for svar @Aaleby :+1:

Med nyansatte Michael så skal de nok få penetrert markedet også i USA fremover.
Var det noen ord fra den mannen på dagens seanse forresten?

1 Like

Han hadde en egen del av seansen.

13 Likes

Drøy CV :clap:

5 Likes

Mon tro om noe vil tilfalle DC gjennom “klimasmart tilnærming til landbruket”
Middle East & North Africa Climate Roadmap - World | ReliefWeb

2 Likes

Wow! Nummer 5 og 6 er jo drøye!

Slik jeg har oppfattet det, har det vært et sterkt fokus på å hindre ørkenspredning når det gjelder denne teknologien. Og det er selvsagt både viktig og riktig. Men for å komme tilbake til eksempelet med vingårder:
I senere år har klimaforandringer ført til stadige hetebølger med tørkekatastrofer i land som Frankrike, Spania, California med flere, med katastrofale følger for en av de økonomisk viktigste landbruksdeler, nemlig vinproduksjon. Tenk da hvor mye god forebygging som kunne skjedd ved bruk av LNC i disse vingårder!
Synes også ditt eksempel med golfbaner er godt! Poenget er at det er mange aktuelle områder med stor betalingsevne og vilje til slike investeringer vi her snakker om! Dette i motsetning til ørkenspredning i de mer fattige deler av verden.
Synes disse eksempler er viktige å huske på når noen tar opp at dette kan bli for dyrt.

2 Likes

Veldig gode poeng. For å være litt flåsete; LNC er kanskje for dyrt, om selskapet har mål av seg til å overta tronen til Equinor som selskapet med høyest børsverdi i Norge. I Midtøsten, USA, Sør-Europa og Australia er det mer enn nok betalingsevne til at utfordringene fort vil bli å kunne rekke over alt.

2 Likes

Det kan godt hende at det er sant. Men slik jeg oppfattet det uttrykte han tydelig i starten at målet fortsatt var 100 millioner hektar innen 2030.

2 Likes

Nyansatt i Desert Control Americas

8 Likes

Flott, Har tilgode å se et selskap satse så hardt uten at det er grunnlag for det. I DC’s tilfelle vet vi i det minste at det er jordlag :wink:

1 Like

Flott. Jeg antar at de etter hvert må ha en lab med slike personer ansatt som kan teste ut jordprøver og presentere regnestykker på hvor mye produktet vil lønne seg for det aktuelle jordsmonnet. Jeg tror ikke de kan ta prisen de vil ha nå først uten en testlab for jord - hvor de tester samples hos prospektive kunder.

1 Like

Dette er jo helt fantastisk. Tenk på hvordan utviklingen i dette selskapet vil bli, med hundrevis av folk som tar prøver, laboratorier, cluster over hele verden. Må bare beklage, men klarer ikke å se hvor nedturen i denne aksjen skal komme.:palm_tree::palm_tree::palm_tree::palm_tree::palm_tree::palm_tree::palm_tree:

2 Likes

Er det noen som vet om deltakerlisten på webinaret i går er offentlig tilgjengelig?
Om ikke navn kan oppgis, så iallefall et antall deltakere som var innom?

Dette blir spennende framover. Håper de også vurderer en notering i USA da det forhåpentligvis vil skje mye der borte

Meget betryggende å se hvem som panikksolgte på tirsdag.
Det var ingen store, for å si det slik.

6 Likes