Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Jeg pleier ikke å mate trollet, men kan du forklare ?

Dere får stemme frem om jeg skal besvare eller ei med tommel opp om dere vil fortsette å mate trollet; men jeg har en liste klar som nok vil støye ned den relativt hyggelige stemningen som er her inne

En helt annen ting er jo at jeg blir beskyldt for trolling når jeg påpeker at det er behov for avklaring rundt egenskapene til et produkt - men vi lar den diskusjonen falle til jorden (enda en pun intended)

1 Like

Morsomt med Troll. De blir kastet ut av Shervill, så dokker de opp her eller på FA…jaja…
Bare se på måten de skriver og settningsoppbygingen så kjenner du dem igjen.
Ikke gi dem mat, bare diskutere saken, så dør de…

Er bare utrolig hvor mye usaklig de klarer å dytte ut for å få oppmerksomhet…hvor feilen ligger…tja…i hodet tror jeg…

Vi fortsetter som før og ser framover. :grin::grin::grin::palm_tree:

4 Likes

Har tatt mye påfyll siste 3 handledager. Mer enn planlagt. Men hadde heller ikke noe tro på et slikt billigsalg.

2 Likes

Respekterer svaret ditt :+1:
Men du bør nok kanskje jobbe litt med formuleringene dine, akseptere at ting tar noe lenger tid enn det man i utgangspunktet ønsker og at kvartalsrapporteringer/presentasjoner kan brukes til å avklare interessante problemstillinger. Samt ha respekt for det arbeidet som legges ned av ansatte i selskapet. De kaster neppe bort tiden med kortspill.

2 Likes

Gjør gjerne som bamse sier og forklar. Er nysgjerrig og har egentlig ingen større problemer med å lese dine innlegg, foreløpig.

Ok Per M… Jeg skal la vær å legge ut hele navnet ditt. Kjenner igjen måten du formulerer deg på fra Facebook gruppen… Du er meg en raring som kun ønsker å spre usikkerhet. Kos deg på ignore listen min sammen med alle de andre trollene…

Her får du svar av samtlige på diverse ting du lurer på, men det går inn det ene øret og ut det andre…

4 Likes

Henger meg på. Noen som vet hvor mange ansatte DC har i USA?

Grønne tall så langt i dag, med OK omsetning.
Håper flørten med kr 29.- er over for godt.
Mye spennende på gang i februar.
Hold DC fanen høyt……
Dette blir bra…

2 Likes

Kan ikkje vi holde oss for god for mobbing?

5 Likes

Er det i det hele tatt mulig å mobbe gjennom bruk av initialer i et anonymt fora?

Etter å ha scrollet opp og ned og gjort det hele en gang til er jeg fremdeles forvirret og tenker jeg at innleggene kan tåle noe motvekt. Det skrives mye godt her og som allerede er påpekt er nivået og engasjementet høyt. Jeg skriver mine første setninger på forumet fordi jeg ikke forstår wtf all reaksjonen på skepsisen til enkelte går i.

Jeg er forholdsvis tungt investert i DSRT og har trua, men det kunne vært interessant å vite jordsmonnskravene til bruk av LNC, det kunne vært moro å lese om noen satt på kunnskap om strategi og jeg kan ikke riktig forstå hvordan folk som skriver så mye godt kan bli så provoserte.

Om noe er det de siste radene med innlegg som har sendt kald trekk over investeringsryggen min. Menighetene er skumle, jeg liker tanken om at dette forumet formår å presentere balansert informasjon og kan være ett sted å følge med på enkelte aksjer. Forumet lever bedre om det finnes rom for rimelig skepsis i trådene og oksygen nok til å la det ytres og besvares.

9 Likes

Det må være lov å påpeke trolling også.
Trollet H8r slenger om seg med påstander/tanker som om de er fakta, men er bare trolling.
Det er ikke mobbing.
Hvis DC lykkes vil det komme flere nye til denne tråden, blant dem vil det være troll.
Dessverre vil dermed tråden bli dårligere og dårligere med tiden.
Det har skjedd i flere andre tråder også.

1 Like

Det er en grunn til at mange her blir skeptiske etter dette @kstilk

Disse “to” skrev litt på samme måte

1 Like

Kanskje, men mange av oss har sett flere forum brenne og måttet bytte beite ofte nok til å nyte det når trådene er gode og frykte det når folk girer seg opp. Dette begynner å ligne noe jeg har sett før. Får håpe det smeller inn en nyhet som kan distrahere oss;)

2 Likes

Hei,

Dette blir mitt første innlegg på TI, selv om jeg har vert medlem en god stund. Fantastisk forum for de som er interessert i ett fora uten HO tendenser!

Nå er jeg ganske fersk i DC, også i aksjemarkedet generelt sett (første investering i 2018). Sitter i aksjen med snitt på ca 34,5 hvorav første kjøp i slutten av november.

Synes folk her er flinke med å grave i informasjon og kommer med flotte synspunk angående DC, men jeg synes faktisk det H8r kommer med er ganske interessant. Ja, jeg er fullstendig klar over att det primære fokuser er ørken nå i startfasen, men om man skal se litt lengre frem og kanskje treffe ett større marked, så vil jo det være ganske interessant for de som er interessert i LNC å vite hvor stor andel sand i jordsmonnet det må bære for att det skal funke?
Er kanskje ikke det man bør legge så stort fokus på nå i startfasen, men synes det vertfall det er interessant mtp å nå en større kundegruppe.

Er fult klar over att det var en viss ‘luring’ her for en stund siden som drev skittent spill, tror ikke H8r er en slik type forøvrig, men synes han kommer med ett godt spørsmål, som jeg selv forøvrig ble interessert i når spørsmålet ble stilt.

Ellers har jeg ståltro på selskapet og planlegger å sitte long med min del, hvorav DC står for 60% av min portefølje.

Ha en ellers god dag!

5 Likes

Send spørsmålet til Sivertsen så forklarer han sikkert på en presentasjon.

Han har maset lenge nå om disse mengdene sandkorn i jordsmonnet.
All den tiden han har brukt frem og tilbake på dette, kunne han ha spart seg for ved å sende en aldri så liten mail til OKS.
Hvorfor sitte dag ut og inn å stille de samme spørsmålene når han ikke er fornøyd med svarene han får av oss andre investorer?

Attpåtil så klager han over USA kommunikasjonen???
Michael ble ansatt 10 Januar og h8r forventer at han skal ha halve kongerike USA i lomma allerede.
Nå går jeg hardt tilverks mot nettopp han, fordi han er en nedlatende type som ikke godtar noe som helst svar. Han kjører kun en evig pjat og kverrulerende runddans. Ikke mat han.

7 Likes

Jeg legger “maset” om jordsmonn død og gir tråden fred- men ber samtidig om å bli frabedt beskyldinger om trolling og løgn

Jeg har (for svingende) fokusert på noe så banalt som graden av sand i jordsmonnet for at LNC skal være fornuftig å bruke…Jeg blir møtt med spott, latterliggjøring og selvfølgeligheter som at svaret gir seg selv i og med at selskapet heter DESERT Control

Ja, jeg har bodd i statene (noen spurte)

Ja, jeg har lest meg opp på det meste

NEI, HVERKEN DERE ELLER SELSKAPET GIR NOE KLART SVAR.

Det er dessuten ikke jeg som trenger klarhet i dette- for jeg sitter allerede lastet; det er potensielle investorer og bønder som MÅ vite dette for å i det hele tatt vurdere produktet videre (!)

Jeg feiger ut videre og lar dere fortsette hyggestunden- ønsker selvfølgelig alt godt for selskapet

1 Like

Viktig poeng det du tar opp. Tror imidlertid ikke at faren for dette er overhengende her. Foreløpig. Folk søker informasjon og er ivrige etter å utveksle, diskutere og vite. Og hjelper gjerne hvis spørsmålene føles ekte nok.

Mange er likevel vare for trolling, da det skal så lite til for å mistenkeliggjøre og ødelegge et konstruktivt miljø. Vi har allerede hatt et grovt eksempel på det. Det finnes også oppegående moderatorer her, og det lureriet ble oppdaget.

Det har vært innslag av noen personer som ikke har hatt bakgrunn for egne meninger. Med bastante og slengete påstander. For å si det sånn. Det har ikke falt i god jord.

Hvis man er ærlig, oppfører seg ordentlig og har en ekte interesse for DSRT er dette et bra sted å være :slightly_smiling_face:

4 Likes