Jeg synes at du trekker dette langt nå. Svært langt. Du skriver
“Uten at det er ment som malurt i noens beger så er det jo nå også en slags limbo i USA, samtidig som det ansettes over en lav sko. Kan vi anta at hver stilling er forsvart av et godt business case?”
Selskapsstrukturen i USA ble etablert helt på slutten av fjoråret. COO ble ansatt i januar. Jeg betrakter ikke dette som et slags limbo. Det bør ikke du gjøre heller. Hvis du da ikke tror at ting skjer av seg selv i løpet av få døgn. Når du hevder at det ansettes over en lav sko, vet du hvor mange som er blitt ansatt i USA? Og tror du egentlig at hver initiell ansettelse følges av et “godt businesscase” i nåværende situasjon? Vet du egentlig noe som helst om hvordan ting nå må organiseres i USA og hva som kreves av produksjonsutstyr, lokaler, mannskap, avtaler, kunnskap og formelle tillatelser? For i hele tatt å komme igang og få ballen til å rulle? Jeg vet ikke. Jeg tror faktisk ikke at du vet det heller, men du er mest opptatt av å putte inn noen nålestikk her og der. Det JEG imidlertid vet er at vi kommer til å få vite mye om dette under Q4-rapporteringen. Og det er for meg mer enn tidsnok. Så mye tiltro har jeg til selskapet. Og hvis du tror at selskapet nærmest kommer til å rapportere på ukentlig basis blir du nok dessverre skuffet.
Et forum er til for diskusjon og utveksling av informasjon, og du er mer enn velkommen. Personlig liker jeg imidlertid ikke den stilen som du har lagt an hvor du planter inn små kimer til usikkerhet, pirker i ganske små ting, båser de opp og gjør de om til tvilsomme hovedpunkter hvor det forlanges svar i løpet av kort tid. Og blir tilsynelatende sur når noen reagerer på det. Skepsis er sundt, men da bør det helst dreie seg om vesentlige ting av allmen interesse med tanke på den fasen selskapet er i nå. Jeg vet ikke om jeg burde si det, men for øyeblikket minner du meg faktisk mest om en viss ‘Skeptiker’ på HO.