Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Så flott :slight_smile:

Alt DC trenger på hjemmesiden da er jo en kort tekst hvor de forklarer at alle som er i tvil om produktet er for dem… Anbefales å kjøpe seg mer land eller ta notater fra YouTube og vente på resultater fra Yumapiloten

Godt å få det avklart!

1 Like

Vet ikke om denne har blitt postet før, men ganske informativ i forhold til hvor mye de satser på jordbruk i Saudi Arabia.

LNC nevnes på 5:40.

6 Likes

Tar frem denne igjen.
Kjedelig med siste tids kursutvikling, men slik har det nå blitt.
Kursen begynner å nærme seg veldig attraktive nivåer for nye aksjonærer. Har også fylt på en del selv på disse nivåene.
Har man på de lange brillene så er dette et røverkjøp i mine øyne.

4 Likes

Den er fin den, men som vi ser selv på gode dager i “nedgangstider”, så er ikke markedet særlig sultne på denne nå

Uten at det er ment som malurt i noens beger så er det jo nå også en slags limbo i USA, samtidig som det ansettes over en lav sko. Kan vi anta at hver stilling er forsvart av et godt business case?
Det er der skoen trykker akkurat nå - jeg tror investorer vil vite at de finansierer noe reelt og ikke en visjon

UAE virker helt motsatt. Alt er klart, de har Mawarid på laget, og JV’et er oppe og står rent juridisk…Her kan det jo meldes områder i fleng som skal behandles med LNC - Det samme gjelder jo egentlig avtaler det nye JV’et inngår med andre aktører/land/regioner

Kun tanker, og ikke ment negativt

2 Likes

Du glemte å snakke om sandinnhold i jorden i denne posten. Fint om du trekker inn litt mer sand neste gang!

Non Lur-inger kaller det “limbo”. Andre kaller det “market start-up” :rofl:

Hva er poenget med den kommentaren?

Er du/ dere virkelig så… borti natta naive at dere ikke ser nytteverdien i å kommunisere til markedet under nøyaktig hvilke forhold et produkt kan benyttes ?

Er det morsomt å le av… istedet for å bidra med litt mer fakta enn å lime inn bilder av ørken og biler som sitter fast?

Jeg blir sittende i selskapet uavhengig av fora hit og fora dit - men at debattanter som deg skuffer STORT - det kan jeg ikke legge skjul på

Jeg blir sikkert utestengt om jeg kaller deg for en… ja

2 Likes

Kanskje det hadde vært bedre å spørre selskapet enn forumet om dette?

Selskapet heter Desert Control (Ørken kontroll).
De skal stoppe ørkenspredning ved å beplante ørkenområder.
Hvis du leter etter jordforbedring kan jeg anbefale Yara.

1 Like

Time out…
bilde

1 Like

På hjemmesiden står det:

“It can be used on desert sand or arid soil, or on existing greenery to reduce water usage.”

Det betyr et relativt bredt grunnlag for anvending, også f.eks. karrig jord (arid soil).

2 Likes

Kjedelig utvikling , men jeg tror noen gjør gode kjøp idag :sweat_smile::sweat_smile::+1:t2:

Med hvilken horisont? :thinking:

Synes rent teknisk den ser litt skummel ut, reaksjon ned etter dobbeltopp og nå lower low på daily (hvis dette holder inn mot close). MACD på weekly har også krysset bearish. Som et lyspunkt har den foreløpig bouncet på 100 dagers MA, så kanskje man får en test av 20/50 som er i ferd med å krysse.

1 Like

Personlig betyr det lite i nuet om vi skal lenger ned. Da får de som har syntes aksjen har vært for dyr en mulighet for inngang å vi som har sittet snart et halvt år får mulighet til å kjøpe mer på «lave» kurser. Dette er som alle vet en aksje som når som helst skyter i været takket være bekreftelsen fra Mawarid.

4 Likes

Jeg har kjøpt. Det ble fryktelig vanskelig å la være…

Det kommer en større reportasje i E24.no om Desert Control.

Journalisten,Linn Hillestad, i E24 skal besøke prosjektet de har i Arizona.
Ole Kristian Sivertsen dro til USA sist søndag.

Linn Hillestads utgangspunkt er at "dette høres veldig spennende ut"

Jeg har overstående etter direkte og god dialog med både journalisten og OKS.

Jeg for min del gleder meg veldig til artikkelen slippes :slight_smile:

18 Likes

Er nok ikke verre enn at det har oppstått nyhetstørke i en periode hvor markedet venter på tegn på hvor fort Mawarid Desert Control kan få i gang hjulene kommersielt. Når momentumet snur til nedtrend får man effekten av en rullende snøball. Det baller på seg psykologisk, hvor de utålmodige ser at de kursmessig helst burde solgt i går. Som dreper enhver mulig oppgang og presser kursen videre ned. Samtidig som at det lønner seg å være avventende for kjøpersiden. Helt til noen med muskler sier at nok er nok eller det kommer nyheter av vesentlig grad.

Graden av langsiktighet og troen på det fundamentale blir bestemmende for om man blir stadig mer svett eller forholder seg rolig og avventende.

Og til opplysning; Topp 50 nettokjøpte også på dagens liste.

9 Likes

Jeg synes at du trekker dette langt nå. Svært langt. Du skriver

“Uten at det er ment som malurt i noens beger så er det jo nå også en slags limbo i USA, samtidig som det ansettes over en lav sko. Kan vi anta at hver stilling er forsvart av et godt business case?”

Selskapsstrukturen i USA ble etablert helt på slutten av fjoråret. COO ble ansatt i januar. Jeg betrakter ikke dette som et slags limbo. Det bør ikke du gjøre heller. Hvis du da ikke tror at ting skjer av seg selv i løpet av få døgn. Når du hevder at det ansettes over en lav sko, vet du hvor mange som er blitt ansatt i USA? Og tror du egentlig at hver initiell ansettelse følges av et “godt businesscase” i nåværende situasjon? Vet du egentlig noe som helst om hvordan ting nå må organiseres i USA og hva som kreves av produksjonsutstyr, lokaler, mannskap, avtaler, kunnskap og formelle tillatelser? For i hele tatt å komme igang og få ballen til å rulle? Jeg vet ikke. Jeg tror faktisk ikke at du vet det heller, men du er mest opptatt av å putte inn noen nålestikk her og der. Det JEG imidlertid vet er at vi kommer til å få vite mye om dette under Q4-rapporteringen. Og det er for meg mer enn tidsnok. Så mye tiltro har jeg til selskapet. Og hvis du tror at selskapet nærmest kommer til å rapportere på ukentlig basis blir du nok dessverre skuffet.

Et forum er til for diskusjon og utveksling av informasjon, og du er mer enn velkommen. Personlig liker jeg imidlertid ikke den stilen som du har lagt an hvor du planter inn små kimer til usikkerhet, pirker i ganske små ting, båser de opp og gjør de om til tvilsomme hovedpunkter hvor det forlanges svar i løpet av kort tid. Og blir tilsynelatende sur når noen reagerer på det. Skepsis er sundt, men da bør det helst dreie seg om vesentlige ting av allmen interesse med tanke på den fasen selskapet er i nå. Jeg vet ikke om jeg burde si det, men for øyeblikket minner du meg faktisk mest om en viss ‘Skeptiker’ på HO.

20 Likes

Som tidligere nevnt sikter DC seg inn på langsiktig partnerskap mtp mersalg og rådgivning. Og unik «knowledge» til nye kunder i form av skreddersydde løsninger for ulike klima og jordsmonn.

Dette går også fram av denne stillingsbeskrivelsen.

https://visindi.no/en/stilling/business-developer-digital-platforms-and-technology

Skvisen i gjødsel vi ser nå om dagen, vil sette en helt ny dagsorden hva gjelder mat neste vinter.

Edit
De 3 kontoene til JP Morgan på topp50 utgjør nå 7.6%.
Salg av IPO ser ut til å ha stoppet opp.

9 Likes

Må bare få sagt; takk for at Tekinvestor finnes! Hadde blitt gal forlengst om HO var den eneste arenaen tilgjengelig for å sparre meninger. Tar meg oftest en daglig kikk og nivået på den ene DC-tråden er mentalsykehus neste. En yngleplass for desinformasjon, skrudde meninger og syltynne nerver.

6 Likes

Du har helt rett. Og takk til deg @Hkirk for et treffende innlegg. Mye tøv i denne tråden, men også mye nyttig informasjon. Håper fokuset på det siste blir mest fremtredende på veien videre.

1 Like