Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

HO var for meg i mange år en viktig kilde til både faktainnsamling og inspirasjon. I dag er forumet bare tragisk. Nesten uansett hvilken ticker du går inn på. Derfor er det viktig å holde TI så ren som mulig. Er ikke den som skriver mest her inne, og kan vel også kanskje virke litt irritabel enkelte ganger, men dette forumet gir mye. Det betyr da også at det av og til dukker opp HO-tendenser fra folk som finner forumet fristende som lekegrind og et egnet sted for desinformasjon og splittelse. Og som av og til heller ikke gidder å sette seg inn i fakta før bastante meninger lanseres. Mulig at noen av oss er for nærtagende, men det er tross alt gjort i beste mening.

6 Likes

Ikke direkte relaterbart til DSRT, men sier mye om situasjonen i landet selskapet nå for øyeblikket er i ferd med å etablere seg i. Mat og grønnsaker er et hovedpunkt, og tidspunktet er nok ikke det aller verste å bygge seg opp på.

1 Like

Regner med de fleste her på forumet har relativt lange briller når det gjelder DC.
Når man ser et fantastisk selskap som omhandler 2 av menneskets mest primære behov, mat og vann, så må man gripe muligheten. Spesielt nå som verden går mot shortage av begge deler.

Noe skriblerier her og der kan kanskje gjøre noen usikre, og noen tar sjansen på salg og lavere tilbakekjøp. Men majoriteten sitter nok hardt på aksjene.

4 Likes

Et godt innlegg - og jeg tar tilfølge saklig kritikk, bare så det er sagt

Er jeg på HO? Ja; men jeg er ikke “Skeptiker”

Splid har jeg ikke vært ute etter, men jeg ser at jeg kan ha pirket borti noen glør når jeg antydet at transparensen i USA hva gjelder utrullingen og det rent forretningsmessige kunne vært bedre

Gir jeg meg så på diskusjonen rundt sand/jord? Aldri i livet - for her er flesteparten av dere helt på jordet (pun intended)

Yes her skal det ruges på aksjene i lang tid! Ingenting har endret seg til det negative, kun aksjekursen.
Håper flere har hatt tørt krutt til påfyll av aksjer her nede.
Eventyret har såvidt startet.
At folk klager på kommunikasjonen stiller jeg meg uforstående til.

Jeg pleier ikke å mate trollet, men kan du forklare ?

Dere får stemme frem om jeg skal besvare eller ei med tommel opp om dere vil fortsette å mate trollet; men jeg har en liste klar som nok vil støye ned den relativt hyggelige stemningen som er her inne

En helt annen ting er jo at jeg blir beskyldt for trolling når jeg påpeker at det er behov for avklaring rundt egenskapene til et produkt - men vi lar den diskusjonen falle til jorden (enda en pun intended)

1 Like

Morsomt med Troll. De blir kastet ut av Shervill, så dokker de opp her eller på FA…jaja…
Bare se på måten de skriver og settningsoppbygingen så kjenner du dem igjen.
Ikke gi dem mat, bare diskutere saken, så dør de…

Er bare utrolig hvor mye usaklig de klarer å dytte ut for å få oppmerksomhet…hvor feilen ligger…tja…i hodet tror jeg…

Vi fortsetter som før og ser framover. :grin::grin::grin::palm_tree:

4 Likes

Har tatt mye påfyll siste 3 handledager. Mer enn planlagt. Men hadde heller ikke noe tro på et slikt billigsalg.

2 Likes

Respekterer svaret ditt :+1:
Men du bør nok kanskje jobbe litt med formuleringene dine, akseptere at ting tar noe lenger tid enn det man i utgangspunktet ønsker og at kvartalsrapporteringer/presentasjoner kan brukes til å avklare interessante problemstillinger. Samt ha respekt for det arbeidet som legges ned av ansatte i selskapet. De kaster neppe bort tiden med kortspill.

2 Likes

Gjør gjerne som bamse sier og forklar. Er nysgjerrig og har egentlig ingen større problemer med å lese dine innlegg, foreløpig.

Ok Per M… Jeg skal la vær å legge ut hele navnet ditt. Kjenner igjen måten du formulerer deg på fra Facebook gruppen… Du er meg en raring som kun ønsker å spre usikkerhet. Kos deg på ignore listen min sammen med alle de andre trollene…

Her får du svar av samtlige på diverse ting du lurer på, men det går inn det ene øret og ut det andre…

4 Likes

Henger meg på. Noen som vet hvor mange ansatte DC har i USA?

Grønne tall så langt i dag, med OK omsetning.
Håper flørten med kr 29.- er over for godt.
Mye spennende på gang i februar.
Hold DC fanen høyt……
Dette blir bra…

2 Likes

Kan ikkje vi holde oss for god for mobbing?

5 Likes

Er det i det hele tatt mulig å mobbe gjennom bruk av initialer i et anonymt fora?

Etter å ha scrollet opp og ned og gjort det hele en gang til er jeg fremdeles forvirret og tenker jeg at innleggene kan tåle noe motvekt. Det skrives mye godt her og som allerede er påpekt er nivået og engasjementet høyt. Jeg skriver mine første setninger på forumet fordi jeg ikke forstår wtf all reaksjonen på skepsisen til enkelte går i.

Jeg er forholdsvis tungt investert i DSRT og har trua, men det kunne vært interessant å vite jordsmonnskravene til bruk av LNC, det kunne vært moro å lese om noen satt på kunnskap om strategi og jeg kan ikke riktig forstå hvordan folk som skriver så mye godt kan bli så provoserte.

Om noe er det de siste radene med innlegg som har sendt kald trekk over investeringsryggen min. Menighetene er skumle, jeg liker tanken om at dette forumet formår å presentere balansert informasjon og kan være ett sted å følge med på enkelte aksjer. Forumet lever bedre om det finnes rom for rimelig skepsis i trådene og oksygen nok til å la det ytres og besvares.

9 Likes

Det må være lov å påpeke trolling også.
Trollet H8r slenger om seg med påstander/tanker som om de er fakta, men er bare trolling.
Det er ikke mobbing.
Hvis DC lykkes vil det komme flere nye til denne tråden, blant dem vil det være troll.
Dessverre vil dermed tråden bli dårligere og dårligere med tiden.
Det har skjedd i flere andre tråder også.

1 Like

Det er en grunn til at mange her blir skeptiske etter dette @kstilk

Disse “to” skrev litt på samme måte

1 Like

Kanskje, men mange av oss har sett flere forum brenne og måttet bytte beite ofte nok til å nyte det når trådene er gode og frykte det når folk girer seg opp. Dette begynner å ligne noe jeg har sett før. Får håpe det smeller inn en nyhet som kan distrahere oss;)

2 Likes