Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Hei,

Dette blir mitt første innlegg på TI, selv om jeg har vert medlem en god stund. Fantastisk forum for de som er interessert i ett fora uten HO tendenser!

Nå er jeg ganske fersk i DC, også i aksjemarkedet generelt sett (første investering i 2018). Sitter i aksjen med snitt på ca 34,5 hvorav første kjøp i slutten av november.

Synes folk her er flinke med å grave i informasjon og kommer med flotte synspunk angående DC, men jeg synes faktisk det H8r kommer med er ganske interessant. Ja, jeg er fullstendig klar over att det primære fokuser er ørken nå i startfasen, men om man skal se litt lengre frem og kanskje treffe ett større marked, så vil jo det være ganske interessant for de som er interessert i LNC å vite hvor stor andel sand i jordsmonnet det må bære for att det skal funke?
Er kanskje ikke det man bør legge så stort fokus på nå i startfasen, men synes det vertfall det er interessant mtp å nå en større kundegruppe.

Er fult klar over att det var en viss ‘luring’ her for en stund siden som drev skittent spill, tror ikke H8r er en slik type forøvrig, men synes han kommer med ett godt spørsmål, som jeg selv forøvrig ble interessert i når spørsmålet ble stilt.

Ellers har jeg ståltro på selskapet og planlegger å sitte long med min del, hvorav DC står for 60% av min portefølje.

Ha en ellers god dag!

5 Likes

Send spørsmålet til Sivertsen så forklarer han sikkert på en presentasjon.

Han har maset lenge nå om disse mengdene sandkorn i jordsmonnet.
All den tiden han har brukt frem og tilbake på dette, kunne han ha spart seg for ved å sende en aldri så liten mail til OKS.
Hvorfor sitte dag ut og inn å stille de samme spørsmålene når han ikke er fornøyd med svarene han får av oss andre investorer?

Attpåtil så klager han over USA kommunikasjonen???
Michael ble ansatt 10 Januar og h8r forventer at han skal ha halve kongerike USA i lomma allerede.
Nå går jeg hardt tilverks mot nettopp han, fordi han er en nedlatende type som ikke godtar noe som helst svar. Han kjører kun en evig pjat og kverrulerende runddans. Ikke mat han.

7 Likes

Jeg legger “maset” om jordsmonn død og gir tråden fred- men ber samtidig om å bli frabedt beskyldinger om trolling og løgn

Jeg har (for svingende) fokusert på noe så banalt som graden av sand i jordsmonnet for at LNC skal være fornuftig å bruke…Jeg blir møtt med spott, latterliggjøring og selvfølgeligheter som at svaret gir seg selv i og med at selskapet heter DESERT Control

Ja, jeg har bodd i statene (noen spurte)

Ja, jeg har lest meg opp på det meste

NEI, HVERKEN DERE ELLER SELSKAPET GIR NOE KLART SVAR.

Det er dessuten ikke jeg som trenger klarhet i dette- for jeg sitter allerede lastet; det er potensielle investorer og bønder som MÅ vite dette for å i det hele tatt vurdere produktet videre (!)

Jeg feiger ut videre og lar dere fortsette hyggestunden- ønsker selvfølgelig alt godt for selskapet

1 Like

Viktig poeng det du tar opp. Tror imidlertid ikke at faren for dette er overhengende her. Foreløpig. Folk søker informasjon og er ivrige etter å utveksle, diskutere og vite. Og hjelper gjerne hvis spørsmålene føles ekte nok.

Mange er likevel vare for trolling, da det skal så lite til for å mistenkeliggjøre og ødelegge et konstruktivt miljø. Vi har allerede hatt et grovt eksempel på det. Det finnes også oppegående moderatorer her, og det lureriet ble oppdaget.

Det har vært innslag av noen personer som ikke har hatt bakgrunn for egne meninger. Med bastante og slengete påstander. For å si det sånn. Det har ikke falt i god jord.

Hvis man er ærlig, oppfører seg ordentlig og har en ekte interesse for DSRT er dette et bra sted å være :slightly_smiling_face:

4 Likes

Da repeterer jeg mitt svar som du må ha oversett…

3 Likes

Det er et eksemplarisk fora for det meste. Men det datt inn en kommentar ganske lik min noen minutter senere og noen øvrige påpekte småeksplosiver i kommunikasjonen tidligere i dag, så lukten var der. Personlig reagerte jeg nettopp på trollstempelet som ble satt litt for hardt og litt for fort midt i panna på hateren, spørsmålet var ikke idiotisk og kjeklingen hadde ikke pågått så lenge. Men dette trenger for min del ikke å fylle mer i denne tråden. Jeg trer tilbake igjen og leser med glede det dere skriver og forøvrig - takk for det!

K

3 posts were merged into an existing topic: Desert Control Group (Insider)

Jeg påpekte at aksjene var flyttet mellom to konto innad på huset for en tid tilbake. Hvis de er «lånt ut» internt betyr det også at de har en kvart million aksjer med lang horisont.
«Lånetageren» har bare solgt ca 60, fram til torsdag.

Ingen tvil om at det i så tilfelle er en stadfestelse av at MSIP-kontoen er langsiktig. Kjøpte nærmere 60k dagen før salget, hvor kursen gikk fra kr 37, 5 til 39.

Har vært opptatt med Røynda aka virkeligheten her ett par dager, hatt liten tid til forumet.
Skummet igjennom i går. Har Thomas Leirgulen kjøpt seg Toyota igjen, eller har Lur blitt en skikkelig Hater? Det lukter av våt ull helt hit…

6 Likes

Mange (forsøk på) avsporinger for tiden…

Det kan være greit å ta frem hva Sivertsen sa sist høst til Nettavisen :

9 Likes

Håper vi snart får en oppdatering, som lukter fugl.

1 Like

https://www.nationalgeographic.com/environment/article/extreme-drought-creates-unlikely-farming-allies-in-the-arizona-desert

(ingenting om DSRT i denne artikkelen.) Enda :wink:

1 Like

Da har jeg fått et nær fullgodt svar på dette med sanden, men viskositet ruller opp som neste utfordring. Liten vits å dele her da da jeg nok fort blir belært av menigheten?

Ser ellers at dere i mellomtiden mimrer med Kodakalbumet på gamle artikler, og nå i tillegg legger ut linker der nyheten er at Desert IKKE omtales

Kun en observasjon idet jeg lusker tilbake til andre fora :wink:

1 Like

Forsiden av dagens DN :

På denne listen (Euronext growth) er kravene lavere, og regelverket mindre strengt.
– Det at du slipper å flagge eierposter er én faktor, men en enda større er at det ikke er tilbudsplikt. Det at du kan kjøpe deg opp eller få utstedt aksjer og dermed bli en stor aksjonær i et selskap på Euronext Growth uten å måtte gi et tilbud på hele selskapet har ekstremt mye å si i en del type prosesser og gir mye mer fleksibilitet, sier Gryte

Som du vet er dette en teknologi basert fra olje boring. Jeg har skrevet om dette lenger opp hvis du skroller. Viskositeten i også LNC er viktig for å holde den flytende. (Væskens motstand) Fludiet må ikke være for kjukt slik at du går stuck. Ei heller for tynt slik at det flyter ut i formasjonen. ( Formasjon/dybde/- i dette tilfelle jordsmonn) Ser for meg at det blir på samme måte her. Her skal blandingen holdes homogen( for å få det utover)statisk elektrisitet/luftbobler. Binding av små til store leirpartikler.

Flott at du fikk svaret ditt ang sandy soil. . I første omgang er dette et IKKE tema da det er desertifisering det konsentreres om i første omgang, men LNC kan helt sikkert nesten garantert brukes hvor som helst da det er sand i all jord.

4 Likes

Ser at du og eller din likesinnede teppebomber FA’s DSG tråd i tillegg til denne.
Men uansett, lykke til

4 Likes

Når man ikke skjønner viktigheten av å følge med på den klimatiske utviklingen i kjerneområdene til Desert Control for å kunne danne seg et bilde av forventet etterspørsel etter selskapets teknologi…

Slike seg som deg er kun ødeleggende for diskusjonsklimaet. Fokuset ligger utelukkende på å kverulere for kveruleringens skyld. Hvorfor er vel ikke særlig vanskelig å skjønne.

4 Likes

Algoritmene sliter litt med å dytte Desert langt ned.
De møter nok en noe uventet motstand fra hobbyinvestorer, som tar brodden av forsøk på dumping.
Igår var en sånn dag. De ønsket nok å få den under 30.

Idag slikker de sårene etter gårsdagens tapte slag

3 Likes