Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

På forsiden i NY Times idag:

2 Likes

Om desert?

Nei, selve artikkelen som det ble henvist til om tusenårstørken

Hyggelig promo-video på Innovation Norway sine LinkedIn-sider i dag. Intet nytt, men kjekt å høre Sivertsen snakke på egen dialekt.

Innovation Norway skriver på sine hjemmesider om muligheter for finansiering ved utvidelse av internasjonale satsinger, så det er lov å håpe på noe mer støtte her.

image

12 Likes

Knallbra -rett og slett

Ingen tvil om at Davidson har mye å ta tak i her.
Blir ikke arbeidsløs med det første.

2 Likes

Vært deilig å fått en storfisk på kjøpern nå, da skulle mange fått tatt løpebena fatt.

2 Likes

Må opp i pris for å få aksjer nå. Det var en stund siden. En artikkel nå, så ser vi fort over 40,- på forventinger til Q rapport.

1 Like

Ny stilling i USA

12 Likes

25 Februar for kvartalsrapport er bare 10 dager unna. Så det nærmer seg. Har litt sånn gruer/gleder meg følelse til den likt den forrige update rett før jul. Ganske vanlig vil jeg tro i oppstartselskaper😊

1 Like

Da har vel ceo fått hendene fulle, og supplerer med en prosjektleder.

Godt nytt

1 Like

Dette blir SÅÅÅ stort i US. Fy flate.
Om noen år kommer man til å bli stigmatisert for å spille på en ubehandlet golfbane :+1:

De som har bygd confidence i caset har brukt dippen fornuftig. Ikke mulig å time bunner selvsagt. Brukte endel krutt selv på 33.8. Laveste kjøp p 30.3.
At den skulle komme under 30 var vanskelig å se for seg.

3 Likes

Som @bamse så tar jeg en timeout fra forumet, er for mange forsøk på “whataboutism” og andre forsøk på kursmanipulasjon.

Har forøvrig en urokkelig tro på caset, er platinumbull og trua forsterker seg bare etterhvert som dagene går.

@Karatekidd
Du kan få sette en gratis emoji her (for hver emoji du setter opp skal jeg donere 50,- til Rettferd for taperne).
:arrow_down:

8 Likes

Husk å melde whataboutismen til Finanstilsynet før pausen da :stuck_out_tongue_winking_eye:

Hvis produktet virker bra nok, og ikke er for enkelt å lage en annen variant av, så må nesten dette bli bra. Såvidt jeg forstår er det bare positive tester så langt, og de har patenter som hindrer «kopier»

Konkurranse kan man håpe på, hvertfall for de av oss som ser med gru på forfatningen av vår moder jord. Desert Control vil uansett ikke klare å ta unna alt. Lite som vil kunne stå i veien for en braksuksess så lenge kost/nytte anses som attraktivt hos potensielle kunder.

4 Likes

Utrolig spennende. Tror alle vil se resultater fra mer omfattende bruk, og ulike caser.
Så snart det blir bekreftet enda litt mer enn det er pt så vil aksjen sikkert ta mer av også.

De har patent frem til 2027, men har uansett også “greenbox” prinsippet å støtte seg på som vil understøtte IPR

I tillegg vil de garantert ansøke om flere patenter, i tillegg til at de bygger seg opp et verdifullt bibliotek av sandtyper med optimal tilføring av LNC

Overvåkning av jorder og vanningsoptimalisering i tillegg til påfyll av LNC er også en lite beskrevet business case

2 Likes

Lurer på hva som skal til for at de virkelig kan begynne å skrive store avtaler, feks i USA. Proof of concepts foregår nå?

Krever først og fremst tid. Samtidig er tid noe motparten egentlig har i forsvinnende liten grad. Konsekvensene av tørke og utarming av jorden blir ikke mindre av å ta tiden til hjelp.

Proof of concept vil være i boks i løpet av året. I USA består kundene av en hel rekke enkeltaktører, mens Midtøsten mer er nasjonalt anliggende. Som betyr at det i USA vil handle om summen av en rekke mindre prosjekter, hvor man kan forvente større enkeltkontrakter i UAE og Midtøsten forøvrig.