Dette kommer som f… nå
Når til og med FN etterspør Desert sin teknologi, viser jo det potensialet for dette selskapet! Problemene som her kan løses globalt, er så enorme og så ekstremt viktige at kapasiteten til et lite selskap som Desert ikke bør bli en brems på utviklingen.
Her må mer muskler inn gjennom de riktige partnere! Da tenker jeg ikke primært på partnere for utprøving av effekt, men partnere som kan bidra med kapital og produksjonskapasitet.
Vi må også huske på at de resultater man har fått bevist gjennom prøveprosjekter i UAE, langt på vei vil være relevante også i andre deler av verden. Sandholdig jord er vel på mange måter den samme, uansett hvor du er i verden? Dermed trenger man vel ikke finne opp kruttet gang på gang?
Dette kommer ja
AIM is now seeking $8 billion in climate-smart investment commitments by the November COP27 climate talks in Egypt.
The two countries launched the Agriculture Innovation Mission for Climate (AIM for Climate) at COP26 climate talks in November, aiming for $4 billion investment from governments and non-government innovation partners between 2021-2025.
AIM now wants $8 billion in climate-smart investment commitments by the November COP27 climate talks in Egypt, US Secretary of Agriculture Thomas Vilsack told Reuters ahead of AIM’s first ministerial meeting in Dubai on Monday.
“We believe we actually need to set a higher goal. President Biden believes we should get $8 billion by COP27,” Vilsack said.
Washington will host an AIM for Climate summit in spring 2023.
“We don’t have time to waste,” Vilsack said.
Les gjerne hele artikkelen! Sakset ut det jeg syns var mest spicy ved første øyekast.
Til Deserts fordel - egentlig ikke.
For LNC cocktailen må tilpasses hver type sand slik at LNC “klistrer” seg til sandkornene.
Bare i UAE er det ca 45 ulike sandvarianter.
Ifølge Idland var det å tilpasse lnc til de ulike sandtypene den største utfordringen av dem alle. Konsekvensen er at DC nå, etter flere års arbeid, er alene om å ha denne unike kompetansen.
Men du sikter sikkert til om lnc kan brukes på sand over hele kloden… Og der har ikke jeg hørt noe som tilsier at det ikke er mulig.
Det skal være fullt mulig, uten at jeg kan gå i detaljer via minnet så er det vel overflatespenningen mellom sand og LNC som er det geniale
Gitt høy nok andel sand; så er det viskositet og ppm (parts per million) hva gjelder leire de må fininnstille i forskjellige typer sand slik at den får ønsket effekt
Dermed sitter Desert etterhvert på et bibliotek som bør være ganske verdifullt, i likhet med enkelte geodataselskapers bibliotek innen oljen- og gass næringen
Noe sier meg vel også at det ikke blir så mye eksport av russiske landbruksvarer til Europa med det første heller :
Exports The top exports of Russia are Crude Petroleum ($123B) , Refined Petroleum ($66.2B), Petroleum Gas ($26.3B), Coal Briquettes ($17.6B), and Wheat ($8.14B), exporting mostly to China ($58.1B), Netherlands ($41.7B), Belarus ($20.5B), Germany ($18.9B), and Italy ($16.7B
Være venner i UAE renner over av penger pga geopolitiske forhold.
Litt flaks må man ha oppi all elendigheten.
Enig….
Alle piler peker i DCG’ s retning. Bortsett fra Makro bildet.
Som imidlertid er mørkt.
Men, topp 50 sitter fortsatt stille.
Og, fredag nærmer seg med stormskritt.
Lykke til…
Sitter vi med en oversikt over hvor mange av topp 50 aksjene som er i lockup var det til–September?
Lockup i ett år fra IPO’en. Som vel vil si april (tatt fra hukommelsen).
Mye rar psykologi i aksjemarkedet.
Nå vurderes tydeligvis anerkjennelsen fra Russland av de to utbryterrepublikker i Ukraina som et mer alvorlig problem enn verdens klimakrise, ørkenspredning og matproduksjon!
The American West is enduring its worst drought in 1,200 years, though California is doing better than some places following a string of record-breaking storms that pulled a lot of the state out of exceptional drought earlier this winter. “We’ve been in worse conditions,” said Macon after showing the board a map of the state’s depleted reservoirs.
But the drought is still severe in most of California, and the state’s projected rainfall is particularly worrying. February is usually California’s wettest month, but “we just had the driest January and February in California’s recorded history,” said Ekdahl. There is virtually no precipitation forecast for this month, and March is looking exceptionally dry as well. February has also been unusually hot throughout the state, and the deluge of rain and snow from earlier storms is starting to evaporate.
“The vast majority of this water is used for irrigated agriculture across the basin; there’s just no way around the footprint of irrigated agriculture shrinking,” Fleck told CNN.
The bigger problem is how to sustain agriculture and lawns.
“The future of the river is going to be about grass, it’s not going to be about indoor plumbing,” said Kuhn. “The action is outdoors. It’s crops and grasses.”
Last summer, Nevada banned nonfunctional grass that uses up too much water, and some cities are looking at planting native plants and grasses that don’t need constant watering.
Fleck said that even though the drought is anxiety-inducing, it also creates opportunities for the federal government, states and stakeholders to have a realistic conversation about how to save water.
“When the reservoirs are full, people blow it off,” Fleck said. “When they are draining, that’s when these opportunities arise. This creates a moment of opportunity; there are hard decisions to be made.”
Dog viktig å presisere: Desert Control har ikke formelt sett kommunisert dette til markedet- det er altså via en podcast
Utrolig viktig at slikt kommuniseres over børs, får litt frysninger på ryggen av slike “stunts”
Det har nok ikke blitt noe helt konkret enda tenker jeg. Men samtalene kan godt være i gang
Det er jo sant - og den dagen alt det positive meldes over børs så er nok også kursen en helt annen
Vi får se hva de / hvordan de guider videre - utrolig spennende
Synes meldingen om at de ikke hadde kapasitet var noe underlig. Som du sier så har jo FN enorm kapital. Da skal jo kapasitet kunne bygges uten problem. Dersom dette er riktig, bør det jo foreligge enighet om at denne kapasiteten nå etableres. Kanskje en eksplosiv melding rundt hjørnet?
Jeg beklager igjen å være petimeter - det er ikke meningen: Men det er ikke meldt at de har blitt forespurt, ei heller om det er forespurt kompetanse eller LNC, eller begge deler
Ikke meningen å “bråke” - men alt vi har er en podcast - intet er kommunisert markedet
Regnet bare med at ledelsen var så pass seriøs at de ikke ville si noe i en podcast som ikke stemte.
Jeg synes det blir for enkelt å nevne at FN har enorm kapital. LNC koster nå ca 1 krone pr. liter mens en antyder en mulig pris på 10% av dette en gang i framtida. FN vil rimeligvis ha valuta for pengene for å produsere mat med lav pris på kaloriene. Er dette selskapet i stand til å oppfylle en slik målsetning nå? Jeg tviler på det.
Det hele beror på hvor mye LNC kan bidra til at FN når sine mål med prosjektet. Kommer dette prosjektet i mål, har det en enorm verdi både for klimaet og for matproduksjon.
Matvaremangel er ikke et godt nok insentiv til å ta den investeringen?
Prisen på LNC skal ned på sikt. Tror du ikke selskapet får til det så er det greit. Jeg better isåfall mot deg.