Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Dette blir på tankesmienivå, men fondet bør etter hvert kunne sikte seg inn mot bruk av LNC for å binde co2:

2 Likes

Ser fram til neste gang DCG kursen er over 30.
Fram til da, har jeg mer tro på oljeaksjer :wink:

Lykke til med det…olje vs DCG.
Saueflokk mentaliteten råder…
Iranerne kommer snart med sin Olje, hvor mye det
påvirker markedet er ikke lett å si.
Men, når nyhetene kommer fra UAE, blir det trangt inn igjen.
Og, kursen på DCG vil nok blåse olje aksjene av banen.
Men, igjen lykke til.

6 Likes

Den er veldig volatil om dagen, merker meg også at det ikke skal stilles gravende spørsmål om hverken UAE eller USA

Dermed er det vel egentlig kun børsmeldinger av positiv art som gjenstår å diskutere :slight_smile:

Svært lav omsetning skaper volatilitet. Som er naturlig når det hverken er nok selgere til å ta unna for tunge kjøp eller visa versa. Dagshumøret avgjør.

Alt har vært diskutert tidligere. Bare å bla langt nok tilbake. Hva mener du at er forandret som er verdig en diskusjon? Makro, hvor verdens land er tvunget til å intensivere arbeidet med å trygge nasjonal matsikkerhet, er styrket, og igangsettingen av Mawarid Desert Control samt pilotene i USA går sin gang. Med betryggende mye penger på konto.

4 Likes

Jens 59

«Men, når nyhetene kommer fra UAE, blir det trangt inn igjen.»

Dette må du dokumentere Jens, ikke bare slenge ut postulater i ny og ne.
Å være lettvint i sine påstander, er du ikke alene om.

Jeg kan hjelpe Jens…
Han sikter garantert til kommersielle avtale(r) som vi venter på. Jeg for min del har forventninger til at første avtale er på plass før påske. Antar den første er mellom Mawarid og Mawarid Desert Control Llc

2 Likes

Hayen

Jeg venter spent.
Men forhåpningene om at noe skjer med det første har jeg liten tro på.

DCG er nok lenger ut i tid enn som så, om det vil fungere «storskala»

Poenget er inntektsbringende kommersielle avtaler.
Antar at det er du også sikter til

Når man snakker om lettvinthet i sine påstander, lysten til å utbrodere?

Jeg er enig med deg, og det er ikke særlig mye igjen å diskutere

Avtale i UAE? Det er nok her markedet tviler litt. Satt på spissen; hva skjer dersom neste melding er at det er inngått avtale om å spre LNC i bakhagen til et hotell (sikter da til lengre opp i tråden) ?

Det er allerede kommunisert via podcast at Green wall er uaktuelt nå, samtidig som nytt cluster er bestilt- Så ordrene er forventet inn, får bare håpe disse meldes snarlig

For min del ville det utvidet horisonten for når man kan forvente at kursen får ben å gå på (antar at du mener at kursen vil falle om første kontrakt er av den ubetydelige sorten). Det ville hverken påvirket investeringsstrategien eller troen på caset (som er 100% frarevet kursutviklingen). Trusselen på kort sikt er at ting alltid tar tid. Intet annet.

Graverende?
Det er forskjell på kritisk vinkling eller undrende spørsmål, og å konstruere opp spøkelser. Noen ganger er påstandene med konfronterende eller påståelig innpakning, og ikke altfor sjelden på feil grunnlag.
En sånn innfallsvinkel er ikke den beste hvis man søker svar eller ønsker en god diskusjon.

USA er det lite å diskutere rundt. Vi kjenner til planene for H1. Det er ingen grunn til å forvente eksplosive nyheter der med det første. De ansetter div nøkkelfolk til ny organisasjon i usa, vil sikkert melde pilotprosjekt osv, men de større avtalene /alliansene kommer først etter piloter. Jeg tenker at vi må vente litt med å sikte i retning stjernene der.

For UAE er jeg usikker på på hva du sikter til. Jeg er med på at det kunne vært greit å ha litt mer info om hva clusterne beskjeftiger seg med pt, men ellers? De har inngått partnerskap og datterselskap , mawarid dytter inn kapitalen i partnerskapet, de tar reelt sett rundt 50% av kostnaden med clusterne, pilotprosjekt har levert strålende resultater, Desert har kontroll på hvilken lnc miks som skal brukes på det 45 typene sand osv.

5 Likes

Sant nok, greit nok :slight_smile:

Dette er klassisk baissing.
De har gjennom pilot med Mawarid bevist at dette fungerer. Med de to siste clusterne er de pt i storskala. Videre forløp blir flere cluster slik de allerede har utplassert

3 Likes

Sitter med følelsen av at diskusjonene rundt DCG har mange likhetstrekk med PCIB.
Påstandene om ufortreffelighet blomstrer blant de troende slik den også gjorde i menigheten til PCIB.
Det er på sett og vis vanskelig å trenge gjennom med at det er lov å ha en porsjon skepsis knyttet til om teknologien vil lykkes «storskala», noe bare tiden vil vise.

1 Like

Stor tilhenger av skepsis, men det du kommer med er bare løse tanker.
Og tro meg - jeg er langt over snittet kritisk

1 Like

Enig

Selv på mitt mest negative kan jeg heller ikke forestille meg i min villeste fantasi at ikke dette skal kunne fungere i storskala

Det er og blir antall clustere og tilgang til irrigasjonssystemer, vann og leire som eventuelt begrenser

Edit: Spenstige mål da:
“Desert Control har som mål å ha behandlet 5 millioner km2 innen 2030”

5 000 000 / 8 = 625 TUSEN kvadratkilometer pr. år… vel, dette bør begynne snart :slight_smile:

2 Likes

Må gjerne utbrodere mer når du blir spurt om ting du poster Ebitor.
Ikke bare ta på deg offer rollen og gråte haus haus. Begynner å bli temmelig brukt opp.

1 Like

Vedr ventede artikkel på e24.no:
Jeg har hatt dialog med journalisten.

• artikkelen kommer i juni
  • E24.no følger ett av Deserts prosjekt i USA fra før planting til første frukt høstes.
  • journalisten(e) vil da selv observere og kunne bekrefte hvor godt LNC virker.

Min tanke er at dette fremstår veldig grundig

12 Likes

Den store oppgangen uten det store volumet i går kan jo være ett tegn på at det kan stemme… blir spennende å se :blush: