Oljeprisen går dessverre til himmels, og i følge denne listen er UAE verdens 8. største eksportør av olje.
Sammen med fokuset deres på matsikkerhet og innovasjon legger det godt til rette for DSRTs videre utvikling.
(Ikke meningen å være kynisk.)
Oljeprisen går dessverre til himmels, og i følge denne listen er UAE verdens 8. største eksportør av olje.
Sammen med fokuset deres på matsikkerhet og innovasjon legger det godt til rette for DSRTs videre utvikling.
(Ikke meningen å være kynisk.)
Vel, 5 millioner sa de i 2019 da- pytt, pytt:
Gå til ca.2:30
Interessant
Tipper det er Sivertsen som har justert ned tallet.
Han er liker å levere på forventning.
Det er også en ulik ordlyd. Idland sier “want to” i videoen., mens man nå snakker om “our goal is to”
Og selv om de bommer på målet med 90% så vil Desert ha blitt en eventyrlig suksess.
Jo, men nå har han jo allerede barbert vekk 4 millioner kvadratkilometer på 3 år da (spiller djevelens advokat her nå)
1 000 000 / 8 gir 125 000 kvadratkilometer pr. år- 'en kvadratkilometer blir 1 million kvadratmeter
Si 1 dollar per kvadrat i starten… huff, vi legger den død
Disse tallene blir så store at det blir helt tullete. Men hvis DSRT skulle klare å behandle 1 million kvadratkilometer og sitte igjen med 5 cent/m2, ville de sitte igjen med 50 milliarder dollar…
Det er ekstreme areal.
Samtidig vet vi at de er grundig og kritisk i hvordan de jobber. Dette er meget oppegående folk.
Med det som utgangspunkt ville det vært veldig interessant hvordan de i det hele tatt kunne tenke så stort som fem mill km2
Vi har hatt en runde på realismen rundt oppskalering og arealer tidligere. Sjekk fra innlegg 4477…
Ja, jeg husker den diskusjonen.
Jeg er fremdeles der at ingenting er umulig
Jeg tror målene er vel luftige, men som du sier i innlegget over så vil DC kunne tjene svært gode penger selv med langt mindre behandlede arealer…
For å si det sånn… Markedet har priset inn nano-sannsynlighet for at de lykkes med behandle 1 mill km2 innen 2030
Jeg er fundamentalt uenig i sammenligningen din med PCIB.
PCIB har ingen ferdige produkter i markedet og har nylig lagt ned utvikling/ testing av et hovedprodukt som ikke viser seg bedre enn det som allerede vil finnes i markedet. Altså: Behovet for et ferdigutviklet produkt er ikke til stede og vil ikke ha noen fremtid kommersielt. Dessverre et mageplask. Ikke unormalt innen biotek. PCIB baserer seg på en spesiell lysteknologi (som stammer fra tidligere forskning i Photocure), men har ingen produkter i løypa som (i beste fall) vil være i nærheten av markedet på mange år. Risikoen er formidabel. Akkurat som hos de fleste andre biotekselskaper som ennå ikke har godkjente produkter på markedet.
DSRT har gjennom flere år bevist via pilotprosjekter at teknologi og produkt fungerer. Ingen kan stille spørsmål ved resultatene. De er godt dokumentert og kontrollert. En avtale er inngått med en stor aktør i UAE. Et JV-selskap er etablert.
For at det skal være mulig å forstå deg hadde det vært fint om du kunne bryte ned den generelle skepsisen din i mer forståelige underpunkter. Er det noen av de følgende underpunktene du stiller deg tvilende til?
Pilotenes organisering, gjennomføring og resultater?
Organisasjonen som sådan?
Ledelsen?
Kompetansen i DSRT?
Kompetansen hos kundene?
Det finansielle?
Geografisk lokasjon?
Produktets kvalitet?
Selve teknologien?
Muligheten for oppskalering?
Tilgang/kvalitet på innsatsfaktorer i produksjonen (vann, leire etc)?
Produksjonskostnader?
Markedets størrelse?
Pris?
Avtalene som er inngått?
Kulturelle forskjeller?
Andre ting?
Risikoen er til stede i fullt monn. Mye kan fremedels gå galt. Ingen tvil om det. Å bygge opp en organisasjon fra 0 til 100 krever sitt. Men jeg synes ikke at du skal sammenligne diskusjonen med den som har foregått i PCIB og biotek. Foreløpig tilnærmet skivebom. Inntil du kan fortelle litt nærmere om hva som er problemet.
Jeg venter i spenning…
At DCG kan bli stort, er det liten tvil om.
Men det er slett ingen garanti.
SoriaMoria har tidligere angitt potensialet, men det er lurt å ta en dag av gangen.
Når det blir vel mye Haleluja, er det på tide å se seg i speilet.
Det er vel bare en ting som kan sies om dette svaret: Det er for dårlig. Innvendingen din er helt generell og kan brukes i enhver sammenheng i en hvilken som helst diskusjon. Skuffende dårlig.
Det er det nok en del som er uenig i! Pcib la ned Release da Soc kommer til å endre seg og ikke fordi produktet deres er dårlig… Ellers helt enig det du sier!
Ellers er vel E……r er den mest kurssensitive investoren jeg har sett, og han passer på å strø salt i sårene til trofaste Pcib investorer med jevne mellomrom! Han skal ha det da, at det ikke er garantier i noen aksjer!
Det var det jeg forsøkte å si. Ingen merverdi i produktet i forhold til SoC. Mulig at jeg var litt unøyaktig. Gadd ikke å file noe mer på det…
Alle har selvfølgelig retten til å være uenige. Og stemningen kan av og til bli vel høy. Dette er jo “småprat”! Men meninger og innlegg bør begrunnes. Særlig når de gjentas.
Vel, verdien på DSG gjenspeiler ikke høy stemning etter min mening.
Jeg tror at det er en meget reflektert vurdering av selskapet pr,dd gjort av investorer. (Retailers).Topp 50 sitter helt stille.
Men, er det noen aksje overhodet i Norge som har større potensiale,
dersom teknologien virker.(Noe som er bevist). Og at dette blir rullet ut iht DCG egne forventninger og planer. (Noe som også er bevist gjennom avtalen med Mawarid).
Skulle gjerne sett et eksempel på en aksje hvor blue sky-potensialet overgår Desert. Og i vårt tilfelle handler det mest av alt om to barrierer som står i veien; pris og kapasitet. Hverken et spørsmål om det fungerer, konkurranse eller størrelsen på markedet.
Intet er bevist via Mawarid ennå- foruten avtalen verdt 3,5 millioner kroner eller deromkring
JV’et kan dog når som helst sjokke markedet med større bestillinger