At land som UAE, Saudi Arabia og USA, som har råd til LNC som et kort i kampen for å sikre egen matproduksjon, ikke kommer til å ta dette i bruk i stort monn er vanskelig å se for seg.
Verden er og blir naiv, men vi får i det minste håpe at de landene som er verre stillt en oss nå har “vett” og midler nok til å øke egenproduksjonen- ikke nødvendigvis bare av hvete- men skalere opp jordbruket generelt
Mange land har blitt kastet inn i kaos grunnet matmangel tidligere
Vi så under starten av pandemien hvordan land stengte grensene sine for eksport av varer som kunne være kritiske i tiden etter utbruddet. Det er ikke urimelig å tro at mange land vil begrense eksport av mat, for å sette sin egen befolkning først.
Dette kan fort bli et reelt problem for Norge også. Det er ikke alt det er mulig å betale seg ut av.
Norge trenger bonden… Det er ikke bare et reklame-slagord.
Enklere å dyrke der hvor det er litt for mye sol, og hvor det går an å bedre jordsmonnet.(LNC).
Motsetningen er drivhus i Rogaland hvor det koster for mye i perioder med høye energi priser. Eller i land som Norge med varierende klima hvor det nesten kun går an å dyrke poteter og kålrabi. Som i tillegg er gjennom subsidiert. Jordbruks produkter som hvete vil være kritisk i umiddelbar fremtid.
Ja, vi får håpe guidingen holder og at LNC tar av snart- her fra CNN for nøyaktig ett år siden:
Hm…
Muligens nærmer det seg større leveranser nå, vi får håpe
Det virker jo logisk, i kjølvannet av dette:
The Parties have agreed on the essential elements of a business plan, formed a
roadmap of future expansions, and agreed on cash requirements necessary to
establish and develop the new company. Mawarid will support the new company with
sufficient working capital…
Her fra Idland’s profil for 2 dager siden,tilsendt fra en som følger:
Selv med en urolig verden, er Desert Control klar for å bidra til å gjøre en fantastisk jobb.
Kjøper mer mandag hvis den faller mer
Skal godt gjøres å time, ikke minst bevare kontantbeholdning; for å kunne snitte ned gjennom hele fallet som har vært
Vi får håpe at bunnen er ferdig skrapet
Ser man tilbake i boka på det som er kjøpt/solgt å i tillegg alt av IPO-aksjer skal det godt gjøres å komme under 24,- slik jeg ser det. Da måtte det være at noen har et bedre produkt eller at en meget skitten bombe blir sluppet. (Higher low, lower low)
Det er flere faktum nå.
- Tørke og forringelse av områder hvor det går an å dyrke.
- Olje prisen til himmels
- Matvare krise.
Russland som er verdens største eksportør av hvete er boikottet. Og Ukraina som er meget stor eksportør av jordbruksprodukter trenger maten selv.
…………
Sakset fra CNN:
4 hr 35 min ago
Ukraine suspends exports of some products as risk of food shortages grows
From Oleksandra Ochman in Lviv
Ukraine has suspended exports of some food products, its government announced Sunday.
Exports of “meat, rye, oats, buckwheat, sugar, millet and salt” will be halted, a Ukrainian government statement said.
Exports of wheat, corn, poultry, eggs and oil will be allowed only with the permission of the Ministry of Economy, according to the statement.
Supermarkets across the country are running short of produce as supply routes become more difficult.
…………………………………
Verden trenger DCG og LNC det vil vi se i løpet av kort tid.
Får inderlig håpe du har rett, for selskapet har jo falt betraktelig i verdi samtidig som businesscaset i realiteten blir bedre for hver dag som går
Jeg kan umulig tenke meg at de har ansatt så mange og så aggressivt uten at dette er en del av en KPI som må innfris på før en gedigen bestilling følger- det samme med produksjonskapasiteten
Edit 1: På den annen side- dersom det ikke snart følger større ordre; da kan hverken Vimeo, droner eller målet om 1 million kvadratkilometer redde “oss”
Edit 2:
Jeg ser på det at vi nå bukket under 24,- og straks treffer 23,- som det endelige beviset på at selskapet trenger seriøs hjelp med dette å være på børs
Ja, det er krig og faenskap, men selskapet straffes jo som om de skulle hatt primærnæringene i Kiev
Skuffende
Alt annet enn olje og gass krakker noe voldsomt i dag. Noen som har fanget opp hvorfor? Er det overskriften om Kinas støtte til Russland som driver krakket i dag?
Det har ikke slått deg å bare gi 100% f i den løpende kursen så lenge krigen herjer med alt som ikke er oljerelatert? Skjønner meg virkelig ikke på denne selvplagingen. For selskapets del er det fullstendig uten betydning hva kursen er per 07.03.
Er ikke DC sin jobb å sørge for en lineær økning av aksjekursen. De klarer seg utmerket på børs, men det er kanskje enkelte her som ikke burde være i enkeltaksjer?
DSRT er ikke min verste i dag en gang…
Vel, Kina må jo i så fall støtte Russland inn i evigheten- for økte energipriser og spesielt prishoppet på råvarer straffer jo landet hinsides
Kina har lite å tjene og mye å tape på denne krigen, de sier muligens utad at de støtter Russland (har ikke sett dette i mediene?) - men dette blir meget stygt for dem om det får fortsette
Desert derimot, faller fremdeles helt ulogisk- da caset bør vokse seg sterkere av slik geopolitisk ustabilitet. Jeg sutrer jo veldig til tider- og vet så inderlig at det ikke er selskapsverdien p.t som reflekterer potensialet- men igjen; nå må Desert Control snart kunne vise til klingende mynt, medmindre eksisterende aksjonærer da var ment som trelemmer over piggtråden- so to speak
Kristian Faldnes lettet seg med ca 500.000 aksjer når kurs var imellom kr. 18 og 30.
Ja, jeg vet han kom inn tidlig.
Men, når han sitter stille sammen med topp 50. Så må vi bare DCG gjøre jobben sin. Alle piler peker i riktig retning bortsett fra råtten makro.
Veldig god kjøpsmulighet nå om vi er i ferd med å sette en dobbel bunn.