Jeg mener Desert Control bør ha gode forutsetninger for å klare seg godt på børsen fremover. Hvis den politiske situasjonen i verden blir verre, skal sikkert også DSRT ned. Men slik jeg ser det er vi nå rett foran det økonomiske gjennombruddet vi har ventet på. Q2 vil kunne være en game changer for selskapet, og det begynner om 2 uker.
Økte matvarepriser, gjødselpriser og søkelys på nasjonal matvaresikkerhet i UAE, Saudi Arabia og USA vil kunne gjøre LNC til et meget attraktivt produkt fremover. Tørken i USA virker også å bli like alvorlig i år som i fjor.
I UAE og Saudi Arabia er vann så dyrt at å bruke LNC er en meget god investering.
Kortsiktige triggere:
-Jeg venter at JVet blir annonsert oppe og gå i løpet av denne eller de aller nærmeste ukene. Dette basert på uttalelsene under Q4, 25. februar, om «in a couple of weeks» (slik jeg oppfattet det). Og at det er 2 uker igjen av Q1 som ble guidet under H1 operational update i desember.
-I løpet av få uker etter det antar jeg at vi får våre første kontrakter. DSRT har til nå hatt en policy med forhåndsbetaling.
-Melding om at den 4. clusteren som ble annonsert under Q4 er ferdigstilt.
-Guiding og mål for 2022/2023
-Nyheter fra USA om testresultater og pilotprosjekter.
-Kontrakter I USA
-Generelt søkelys på matvaresikkerhet, vannmangel, tørke og ørkenspredning i media.
-Q1-presentasjonen (forventninger).
-Mulig Mediaomtale
Triggere på middels og mellomlang sikt:
-Utvidelse til andre land
-Piloter med organisasjoner som FN i forbindelse med Great Green Wall-prosjektet.
-Gjennombrudd som gjør konkurransesituasjonen bedre teknisk og økonomisk.
Teknisk:
Etter å ha falt fra 42 kroner kan vi håpe at vi ser bunnen rundt 23 kr? Salgsviljen (og kjøpsviljen) er i hvert fall svært laber i dette området, og omsetningen har tørket fullstendig inn. Med gode meldinger forventer jeg at selgerne fort trekker seg noen kroner oppover og at kjøperne må løpe etter. Motsatt ved dårlige meldinger.
Risiko:
-Makro kan bli enda verre og da skal ofte alt ned uansett.
-Flere utsettelser. Det kan blant annet ta lenger tid enn antatt at JVet blir ferdig etablert.
-Ukjente ukjente