Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Bare datasenter som kan matche tempoet.

Jeg mistenker at grunnen til at TTT er den vanlige… lite penger på å bruke til oppskalering og en aversjon fra grundernes side mot å vannes ut. Samtidig har de heller ikke har hatt kompetansen eller timingen til å få inn ny kapital uten å vannes ut. De har nok også manglet noe på ledersiden - det har vært tyngre å dra i gang enn de trodde for de trodde nok det skulle gå av seg selv å få innpass i markedet. Alt dette kommer seg. Timingen når de gikk på Growth og hentet 200 millioner var optimal.

Det er nokså enkle folk som startet dette her. Det ser du for eksempel på at de i starten kalte det for nanoleire - når det ikke er nanostørrelse og dermed har måttet bytte N-en i LNC med natural osv… fullt av ting du blir tatt for internasjonalt om du tar for lett på ting. Slikt er farlig og det at de har gjort den endringen viser en ny profesjonalitet som kom inn med Sivertsen.

6 Likes

Sjelden sett en CEO med så mye lidenskap, karisma og conviction som Sivertsen. Hans egenskaper i kombinasjon med produktets tror jeg vil bli en meget vellykket kombinasjon i årene som kommer.

4 Likes

Enig, CEO trenger ikke «møllkuler» til smokingen. Er jo ute å henter klima priser med jevne mellomrom.Send den mannen til Edinburgh (Internasjonale klima møtet). Han har mer sjarm enn«James Bond»
Men, litt omtale i Saudi Arabia i helgen skader heller ikke…
Detter er moro å følge med på….:rocket::rocket::rocket::rocket:

1 Like

Dette er nok mye av svaret på at det kanskje har tatt litt tid (jeg mener det har gått fort).
Samt det dette var ett far/sønn prosjekt der de brukte 17 mill av egen lomme til R&D.
Dette er meget imponerende!

5 Likes

I mangel på FOMO kjem det her ein liten påminning om “eventen” i morgon, som kan få konsekvenser for Desert Control.

6 Likes

image

7 Likes

Blitt like glad i han, som i min egen mor.

5 Likes

Ref Saudi Green Initiative:

Turning the desert green and rehabilitating 40 million hectares of land over the coming decades is a cornerstone of the Saudi Green Initiative. Tree planting (‘afforestation’) can improve air quality, reduce sandstorms, combat desertification, and lower temperatures in adjacent areas.

2 Likes

Det der en en fantastisk kommentar… hehe. Herlig type. Milliard business hadde vært fint… da snakker vi 20-30x

3 Likes

Investerer vi i Ole eller DC? :sweat_smile: Fra spøk til revolver så er han helt klart riktig mann til å lede DC inn i fremtiden og mot kommersialisering!

2 Likes

I mitt hode så snakker vi helt ekstreme tall gitt at det fungerer, kostnadene blir betraktelig redusert og de klarer å opprettholde konkurransefortrinnet. Den begrensende faktoren vil neppe være tilgang på nye prosjekter.

3 Likes

Samme her, tallene blir så latterlig store at jeg tror det ikke selv en gang :sweat_smile:
Men om ting klaffer litt, så tror jeg ikke at top 5 på OBX er usannsynlig.

2 Likes

Yara har en verdi på 108 mrd, men de kan ikke stoppe ørkenspredning :slight_smile:

2 Likes

Men synergieffektene ved ett ev samarbeid kan være enorme! :smiley:

1 Like

Men om så er, og de skal til Saudi…

In Riyadh, Kerry will participate in the Middle East Green Initiative Summit which will discuss ways to reduce emissions, reverse desertification, and grow forests.

2 Likes

Ryddet plass til 1350 til i løpet av dagen. Kanskje vi får en melding i helgen :man_shrugging:

2 Likes

Dette er de første av 107 vurderinger av Sivertsen gitt på voksen facebook aka Linkedin.

Dette er fra folk som har jobbet med han over tid.
Bedre skussmål skal man vel lete lenge etter.

5 Likes

8 Likes

Fra dagens:

Side om side med Elisabeth som pusher miljø!

4 Likes

« Desert Control har et globalt marked for flytende nanoleire, og gjennom intensjonsavtalen vil Mawarid sikres eksklusive rettigheter for De forente arabiske emirater med potensial til å utvide partnerskapet til å dekke Midtøsten og Nord-Afrika.»

En grei start :innocent:
God helg :sunglasses:

4 Likes