Ser noen på den andre siden av dammen har blitt både fan & ambassadør for Deserts glade budskap og misjon (skjermbildet fra Twitter):
Edit :
Har respondert på begge to med gårsdagens video som viser behandlet område vs ubehandlet kontrollområde
Ser noen på den andre siden av dammen har blitt både fan & ambassadør for Deserts glade budskap og misjon (skjermbildet fra Twitter):
Edit :
Har respondert på begge to med gårsdagens video som viser behandlet område vs ubehandlet kontrollområde
Investorer av typen som svømmer i penger er oftest mer opptatt av ledelsen i et selskap enn selve forretningsideen når et investeringscase blir vurdert/analysert. Som åpenbart gir mening iom at det er gjennomføringsevnen som til syvende og sist vil make it or break it. I så måte virker Sivertsen å være sendt fra oven, for slike ledertalenter vokser ikke på trær i norske selskaper. I sær ikke i nystartede som har alt å bevise og nada å vise til.
Noen ytterligere skussmål (alt for mange å ta av):
Saudi Arabia in March pledged to reduce carbon emissions by more than 4% of global contributions through initiatives including generating 50% of its energy needs from renewables by 2030 and planting billions of trees in the desert state.
The environmental aspect will have the planting of 10 billion trees throughout the Kingdom to transform the desert into green land and rehabilitate 40 million hectares of land during the coming decades, which is the cornerstone of the Green Saudi Initiative, as afforestation contributes to improving air quality, reducing sand storms, and combating desertification.
Om ikke DC skulle dukke opp i Saudi i dag, så er det greit å huske at en ev avtale med Mawarid, ikke bare innebærer UAE, men hele MENA regionen.
MENA er Middle East and North Africa.
Sivertsen har nok et sterkt engasjement for saken utover å være CEO for DC. Saudi Green Initiative er et prosjekt som skal gå over mange mange år. Har bortimot null forventninger til at DSRT skal naile en avtale i en eller annen form på nåværende tidspunkt, men det betyr heldigvis garantert ikke at boken er lukket for fremtiden. Når det forhåpentligvis er skrevet på stein hvilke besparelser og vekstboost nanoleiren gir, med DC som en mer etablert aktør.
Litt haussing på en lørdag formiddag; bare tenk HVIS nanoleiren etter hvert blir inkorporert som en del av Saudi Green Initiative. 60 milliarder trær, over enorme områder… i tillegg til mulighetene som man kan ha forhåpninger om at åpner seg i California og MENA-regionen, med en ny runddans hvert femte år, målt oppimot dagens mcap på ca 1 milliard NOK.
Man kan bli svimmel av mindre
Men ingen offentlige nyheter idag?
Kan følges live her, hvis interesse: Saudi Green Initiative Forum: Follow the action live from Riyadh
De oljesjeikene bør investere og gjøre konkrete grep for at det skal være troverdig… i utgangspunktet har jeg liten tillit til Saudi systemet men det kan hende de gjør dette for å grønnvaske landet . Hadde vært så rått om noe slo til i desert favør.
Det “fine” med Saudi er at det er et diktatur, som gjør det mulig med vesentlig mer svulstige, men gjennomførbare planer enn i vestlige demokrati hvor bestemmelser er av betraktelig mer kompleks natur (flere hensyn som må taes med politikere som alltid er på valg)
Vi har ca 1mnd nå med uvisshet (høy risiko).
Hva tenker dere - være fullt investert før midten av november, eller vente på avtale ?
Noen som vet hvor mange aksjer nr.50 har ?
Tenker selv å ta opp eksponeringen ytterligere. Rett og slett for vanskelig å konstruere et scenario hvor det ikke ender i en bindende avtale. Føler heller ikke at det er for mye som er priset inn pdd.
Ahhh, tusen hjertelig takk
Jeg kommer også til å øke neste uker. Nærmer meg lista
Kan skjønne de må ha nanoleire Er så til de grader med på denne hypen å reduserte kraftig i bio sektoren på fredag for å sitte klar med cash på mandag.
Deilig å være uavhengig av FDA
Me too
Jo mer jeg tenker på caset, jo mer vil jeg ha.
Ikke ofte jeg ser slike muligheter ,.,.,.
Kl.1915 GMT, 1 November