Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

4 Likes

For en jobb han gjør med å promotere selskapet. Merkelig om han skulle bli invitert på scenen der uten at det resulterer i kontrakter…

3 Likes

Skrev det samme for noen dager siden. For ett forferdelig regime… tar 10 år liksom…

1 Like

Et scoop av dimensjoner. Og man skal ha i mente at Sivertsen gjør det ikke kun for selskapet. Her snakker man commitment langt utover dette, til det beste for moder jord. Og til gunst for Desert Control.

4 Likes

Akkurat !
De fleste industrier vil ha motstandere som stritter imot. Enten det er naturvernere, media eller politikere mot vindmøller, olje, fiskeoppdrett, bilproduksjon, osv.
Her vil alle heie selskapet frem. Vinn-vinn for alle, pluss forhåpentlig noen kr til oss :innocent:

2 Likes

Usikker på om denne hav vært delt før.
Gjør oppmerksom på svært knotete / hakkete programleder :sweat_smile:

Og denne?

3 Likes

Blir fort mye penger ut av sånt selv om leiren, til en pris på 0,2 $/m2, skulle bli benyttet på kun en brøkdel av de 8 millioner hektar som skal rehabiliteres. Og dette er første fase, 450 millioner trær av totalt 60 milliarder.

5 Likes

Første pakke 1500 milliarder kroner. Helt sykt. Nå forstår jeg hvorfor de ikke begynte i USA. Steike. Ufattelige tall. Første fase…

6 Likes

Har de noe valg om å ikke bruke lnc? Ikke noe om dette i presentasjonen. Det burde vært en fantastisk måte å lansere på…

Det er høye summer de skal investere… når setter de igang? Stoler ikke på de Saudi men tiden vil vel vise…

Skulle anta at de vil omfavne LNC, iom at det vil senke totalkostnadene betraktelig.

Merker fortsatt at jeg ikke helt klarer å kvitte meg med too good to be true-feelingen. Føles som to motpoler som jobber mot hverandre; snusfornuften og kapitalisten, hvor sistnevnte konstant prøver å overtale førstnevnte om at dette er en tilnærmet no-brainer.

2 Likes

Sliter med nøyaktig det samme… prøver å ikke endre resten av portefølje, men det frister…

2 Likes

Ja. Det er ett eller annet som gjør at jeg ikke er all inn. En skepsis siden de ikke har noen inntekter en en. Men det kan fort endre seg i slutten av november… Det skal riktignok en ganske saftig kontrakt til for at den skal gå til 3-5 milliarder føler jeg…

1 Like

Tror selv at det fort blir en NEL-eufori ut av det om kontrakten er av en størrelse som viser at Mawarid har full tiltro til teknologien. Med et tilnærmet ubegrenset marked uten synlige konkurrenter, snakker vi haussepotensial ut av en annen verden. Med sannsynlig påfølgende kurseksplosjon. Især med tanke på rådende free float.

Samtidig er det ekstremt sjelden at brikkene bare faller på plass uten at det oppstår en eller flere uventede set-backs. Som åpenbart er det som forhindrer hvert fall meg i å gå alt alt for tungt inn; brent barn og frykten for det uventede.

4 Likes

Jeg går aldri all-inn noen steder. Da kunne jeg fort blitt engstelig og gjort dumme ting.
Prøver å holde beina godt plantet på jorda og forteller meg selv at det alltid kommer skuffelser.
Samtidig virker caset nesten for godt til å være sant. I alle fall for godt til å ikke satse.
Når får vi sjansen igjen til å bli med på å løse de (flertall) viktigste problemene på jord ?

Ser heller ikke bort fra eufori i etterkant av en avtale.
DSRT kommer da til å få masse publisitet, også i VG og Dagbladet, dvs overalt.

3 Likes

Er det noe Desert virkelig HAR bevist, så er det evnen til å oppnå PR, spesielt internasjonalt.
Med gode nyheter/avtaler vil misjonær Sivertsen spre det glade budskap til alle verdens kroker.

4 Likes

Festbrems ville vært hjertelig velkommen. Realitetsorientering er beste vare. Verdt sin vekt i gull.

2 Likes

Liker godt det samtlige har funnet av materiale denne helgen, keep it up!

Framtidsutsiktene til DSRT ser veldig lys ut for tiden. Saudi skal bli grønne og vel så det, LNC kommer til å bli en viktig brikke i denne “grønnifiseringen” de skal gjennom.

Enhver av oss aksjonærer har stor tro på produktet, men jeg register at samtlige av oss tenker at dette er nesten for godt til å være sant. Og det kan hende det er, men jeg tror det er selveste simplisiteten av produktet som gjør at flere får denne tilnærmingen.
Nå som det er så god fremgang (fase2) av testingen, hvor mawarid faktisk vil teste LNC på enda flere områder.
Nettopp fordi produktet fungerer såppas bra til formålet det har blitt testet på.

Så hvorfor renner det ikke inn avtaler og kjøpsordre til DSRT? De selger jo tross alt vann i en ørken (Satt litt på spissen). Jo fordi produktet må testes først, kjøpere må utføre due diligence, og nå er ikke lenge igjen til det er ferdig.
Covid satt desverre en stor kjepp i hjulet for DSRT, så denne første fasen har gått saktere enn ønsket. Men pytt pytt, nå er vi i neste fase, så her kommer det store spørsmålet.

Klarer DSRT oppskaleringen som trengs?
Dette gjenstår å se om de får til, men av det vi har sett hittil, så har de truffet bra på sine mål.

Er litt spennende å prøve å se for seg hva neste steg er etter en evt inngått avtale med mawarid om X antall liter LNC i året.

Er det bygging av fabrikk som er det neste steget?

Er det mulig å utlisensiere teknologien (Risiko for kopiering?) ?

Oppkjøp legger jeg også til da jeg ser det som en veldig god mulighet, men håper virkelig ikke det skjer enda.

Jeg har ikke engang snakket om USA, da det fortsatt er veldig early stage på den fronten. Med Ole som shipsfører, og det hardspikka crewet han har til rådighet, så tror jeg mulighetene her er også ekstremt store.

Alt i alt så er det bra at folk et nøkterne, og holder igjen litt på fomoen. Ikke noe vits å gå all in her helt enda, men det kan endre seg fort for min del.

Lykke til alle sammen :beers:

5 Likes
  1. mars ble det lagt ut en lenke til investorpresentasjonen fra børsnoteringen på denne tråden (innlegg 4?). Den vil jeg anbefale alle som er interessert i å sette seg bedre inn i DSRT å lese gjennom.
2 Likes

Største risiko er trolig at mange konkurrenter har «uendelig» mye større ressurser enn DC. Ressursene kan brukes til både å utvikle konkurrerende teknologi og å hindre DC i å bruke sin, f.eks ved langvarige søksmål.

3 Likes