Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Vel verdt å opprette en random konto bare for å se seansen.

1 Like

Ok, ser bra ut dette. han går på poenger som diskuteres her.

Han svarer godt, jeg blir glad av dette!

Stolt eier av DCG aksjen…
Gleder til å se den nye LNC kanonen, som var nyutviklet.
Generelt:
Laget de setter opp, ser meget bra ut.
Desert Academy, hvor de bruker litt overkvalifiserte arbeidere til å lære opp andre.
Helt perfekt…
Og produktet vokser dag, for dag etterhvert som verden blir rammet av tørke, matmangel, krig.
Spørsmål:
Hva kan gå galt?Risikoen, minker radikalt.Etter en slik forestilling hvor OKS er stolt som en hane. Anser jeg at risikoen er meget liten.
Jeg har en bra pott med aksjer, og sitter rolig i båten. Men, er spent. Javist…som resten her på forumet.

5 Likes

Hva ble sagt om Gates?

:steam_locomotive:

Gates:
OKS sa at han fulgte med, og var belest.
Og var nysgjerrig…
Og, at det hadde vært mange kjente navn innom expo2020, uten at han ville nevne noen…

1 Like

DC Academy…
Kan nok lære opp lokale resurser å få dem i jobb ja, nice.

De hadde opprettet DC Academy i UAE.
Opplæring av operatører og personell.

2 Likes

Inspirerende å se Ole Kristian i videoen. Det meste er kjent på dette forumet fra før, men budskapet og inntrykket er nok en gang solid!

De bygger opp organisasjonen raskt nå, og får inn personer med solide CVer og garantert tilsvarende nettverk som vil være nyttig. Hvor mange er ansatt det siste året? Desert virker å bygge et solid fundament - så er jeg spent på hvordan veien videre blir, gitt kommersiell suksess.

Synes forøvrig softox er en grei sak å sammenligne med, ref. diskusjonen lengre opp - men da mest som et eksempel på at selskaper kan møte stor motstand i rigid byråkrati. Med tilsvarende venting hos selskapet og aksjonærer (inklusive undertegnede, men ståltro der også).

Desert virker å ha kommet gjennom dette nå, men usikker på om det kan komme slike utfordringer i andre land som feks USA? Har ikke helt oversikt over hvilke statlige regulatorer som eventuelt kunne kommet på banen og gjort at noe hadde dratt ut i tid (budskapet er ikke usikkerhet, men mer nysgjerrighet hos undertegnede).

Uansett så er signalene for tiden at det bygges for noe stort i DCG, spennende å følge med hvordan utviklingen blir for selskapet fremover :grin:

3 Likes

Når man skryter over å ha hatt flaks (timing av nyheter)

Han der er vel utestengt flere titalls ganger fra dette forumet her…

For en reise dette blir :smiley::chart_with_upwards_trend::rocket:

Sjelden har vel timingen vært bedre for et selskap. Halve verden burde ha sprayet LNC på bakken……. i fjor
Spania har tappet grunnvannet nesten ned, og er en vanvittig stor matprodusent.
Matkrisen vil bare øke på…… dessverre.

3 Likes

Hatt mine krangler og takler ikke fyren, men ser at shorten på 8k ble satt på kr 37. 4k ble dekket inn den 25 mars (sluttkurs 26,41). Resten vises ikke, men kudos for penger tjent.

Hvor kan du se så små shortposisjoner?

Kan se at det ble handlet 8k den 3 januar og solgt 4k 25 mars. Men må ta vedkommende på ordet at det var en short og ikke bare tidenes dårligste trade.

2 Likes

Han er hausser nr1 i harmonychain på FB

Flott presentasjon av OKS. Jeg tenker følgende om situasjonen: OKS sier at de skalerer “edrulig” og lager cluster etter behov. OKS sier idag at clustere er under produksjon as we speak. Altså forventer Desert Control at nåværende antall cluster ikke dekker behovet i UAE på kort sikt mtp. at produksjonstiden er 4-8uker per cluster. Jeg håper at dette er en indikasjon på etterspørselen i UAE er stor NÅ, og at det vil vise igjen i noen saftige kontrakter på kort sikt. Raketten er antent! :rocket:

5 Likes

Hmm… født med 5 års mellomrom, men tidsmessig match og forbausende navnelikhet. Snodig.

(Ps; beklager avsporing, vedkommende er ikke verdt graden av oppmerksomhet)

“Desto større hus man skal bygge, desto viktigere er fundamentet”

Fokuset, edrueligheten og grundigheten som gjennomsyrer alt de gjør, vil gi enorm fart på et eller annet tidspunkt. Her jaktes ikke “low hanging fruit” og “signalkontrakter” som gir overskrifter.
Desert Control har tenkt å utgjøre en reell forskjell i global sammenheng.

For aksjonærene kan dette bli så stort som helst.
For klima og natur kan dette bli et stort lyspunkt i en traumatisk tid

12 Likes

Han sier også at de tidligere hadde sett for seg å ha utplassert totalt 10 cluster i løpet av året ( 7 i tillegg til eksisterende 3), og omtaler dette som " et forsiktig antall" ( eller noe sånt).

Det fremstår derfor sannsynlig at dette antallet, eller flere, vil være realiteten ved årets utgang.

6 Likes

Fra meldingen 15.12

“Mawarid will support the new company with sufficient working capital to establish and grow the business. The business plan further targets alignment with Desert Control’s previously announced plan for ramp-up of LNC production capacity.”