Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

OKS! En helt ganial mann fra A-Å :star_struck: super presentasjon , detta må sees av de som ikke har sett !

Bygges ett sabla sterkt fundament her, og kunder fra alle verdens land er i kontakt med selskapet og spør og vil ha :raised_hands:t2: Det siste er sitert OKS selv :grinning:

Gledes til kontraktene ruller inn , og firmaet bygges opp til… vet ikke hva en skal bruke av ord… noe stort🙂

Skrives endel bra her, jeg lusker mest i bakgrunn !

Lykke til alle de som har litt perspektiv på investeringa si… noe jeg ettertrykkelig satt igjen med av følelse etter callen ikveld , at HER må jeg bli flinkere :sweat_smile:

Takk til OKS for en strålende presentasjon :raised_hands:t2:

6 Likes

Med Kommersialisering i gang i løpet av Q2 dette år, penger på bordet & bindende kontrakter, dagens kurs på 30,- ……jeg ser i nuet overhodet ikke en annen aksje som har et slikt voldsomt potensiale de neste få måneder. Den aksjen her blir det drøyeste for egen investering etter Algeta.

3 Likes

Det er en heftig uttalelse. Og du har teft det vet jeg. Om det stemmer at kundene er så på de så er det ett gullegg. Blir enormt spennende når vi får første kontrakt. Da tipper jeg vi får se litt mer til ambisjonene til Mawarid med dette.

1 Like

Tror ikke det er lenge til vi ser 40 igjen for å være ærlig

2 Likes

Da deltar jeg igjen på dette eventyret.
Var ikke så smart å gå ut midlertidig… Er ikke første gang jeg bommer i forsøk på å være smart.

3 Likes

Just in time ser det ut som :slight_smile:

1 Like

Det er nok mange som sitter med en vond følelse etter å ha tatt tap i denne aksjen fordi man ble påvirket av makro og kommentarer fra folk på ulike forumer. Mange hadde sikkert sittet igjennom stormen hvis man holdt seg unna forum og unngått negativ påvirkning. Det er fort gjort å tenke at man har gjort en feil vurdering når kursen faller og man leser om folk som påpeker alt som er galt. Da bør man spørre seg, er egentlig noe forandret i caset fra jeg gikk inn? Hvis ikke, hold igjennom stormen, og som du ser er kursen snart tilbake igjen. I mellomtiden har selskapet bygd en god grunnmur, og er på mange måter bedre stilt enn forrige gang de var på dette kursnivået, ref. gårsdagens utrolig informative presentasjon.

Det er bra med kritiske relevante spørsmål, men man må likevel spørre seg om det er så farlig hva svaret er. Det har jo vært en del mas om at selskapet ikke har fortalt om hva de har brukt den økte kapasiteten til i Q1, og man vinklet dette som potensielt negativt. Men er det egentlig så farlig? Nå viste det seg at noe har blitt brukt til piloter, og noe til trening og noe til å prøve nye teknikker, men ikke nye salgsinntekter. La oss derimot si at det hadde stått i ro i et helt kvartal fordi man måtte få på plass det nye selskapet, ville det vært så farlig? Er jo kun snakk om et kvartal, noe som betyr svært lite i det store bildet.

Poenget med innlegget, vurder konkret ny informasjon fra selskapet når det foreligger, drit i hva som blir sagt på forum, og vær langsiktig inntil selskapet motbeviser caset ditt.

5 Likes

Jada, lurer på om LNC er konkuransedyktig på prisen her :slight_smile:

1 Like

Selgerne rømt?

De brukte lengere tid på skru av bottene sine enn jeg forventet :man_shrugging:

Godt poeng! ROI må jo ha blitt redusert betraktelig i tid mtp at LNC reduserer behov for gjødsel :blush:

Ikke bare det. Men totalregnestykket vil hele tiden bedre seg med LNC nå. Pga økte matpriser.
Dvs yielden vil gå opp selv med stabile vannpriser.
Slik det ser ut nå vil både prisen på vann og mat øke.

4 Likes

Det føles betraktelig lettere å vente nå enn før jul. Nå vet vi tidsrammene og vi vet at ting er klart i uae til å begynne utrulling. Alt ligger til rette for kraftig vekst. Sivertsen virker rett og slett veldig på ballen. Umulig å ikke like han.

På han virker det som det skal implementeres kraftig i uae og at pågangen er stor ellers også.

Blir enormt spennende å se de neste ukene månedene og neste år åssen dette går. At ett så enkelt løsning kan løse ett så stort problem er nesten for godt til å være sant.

7 Likes

Enkel løsning?
De har drevet å eksperimentert med dette i 12 år.
Og, LNC er ikke vanlig leirsuppe, tvert imot det er skreddersøm.
Tilpasset hver ulik type av sand.
Hvor jeg tror at kunnskaps biblioteket og blandingsforhold er selve «cluet»
Og, mye viktigere enn et patent…
Og det beste av alt. Verden er klaaaaaaar.:rocket:

1 Like

Etableringen i UAE har tatt relativt lang tid før vi nå endelig er klar for kommersiell suksess.
Noen frykter kanskje da at det skal ta like lang tid i andre relevante land også.
Da er det viktig å ha i mente at UAE blir en særdeles viktig referanse. Det vil dermed kunne fungere som en avgjørende døråpner for andre land også!
Selv om opplegget må skreddersys til det lokale jordsmonn i hvert enkelt land, vil erfaringene fra UAE kunne fungere som et bevis på at det faktisk fungerer, og hvor mye den enkelte bonde vil tjene på opplegget.

1 Like

Det har tatt ekstra tid i uae, da de har gått for en modell hvor DC ikke selger løsningen selv.
Dette har gitt en litt tregere fødsel, men vesentlig mer fart litt lenger frem.

En slik modell er antagelig mindre aktuell i USA

6 Likes

CNN innslaget vil nok løfte oss opp fra dagens (skammelige) lave Mcap.

Må si jeg ikke fatter nedsalget på lavt 20-tall fra en litt større aktør.

5 Likes

Du har sikkert rett idet. Men like fullt kan UAE bli et særdeles viktig utstillingsvindu, og slik bidra til raskere spredning til andre land. Å få til kommersiell suksess for matproduksjon i et av verdens mest ørkenutsatte land vil skape blest om Desert!

1 Like

Også verdt å huske at Desert Control vimset rundt mye uten mål og mening før Sivertsens inntog i 2019. Og allerede i 2020 ble verden nærmest avstengt i lengre perioder grunnet pandemien. Virkelig imponerende hva selskapet har klart å oppnå de siste årene og man bør ha i minnet hva OKS sa i går; det tok Starbucks 16 år å få 4 utsalgssteder opp og stå. 16 år senere var antallet økt til 2500 og etter nye 16 år var tallet 15 000 rundt om i verden.

TTT, men det er når grunnlaget er lagt at veksten virkelig kommer for fulle monner.

5 Likes

Ikke glem at Mawarid Desert Control vel også kommer til å dekke en del andre land i Midtøsten? Ikke nødvendig med flere JV i denne delen av verden…

1 Like