Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Det er korrekt.
Mawarid Desert Control Llc skal operere i hele MENA regionen

1 Like

Siste 30 årene har starbucks gått fra 30 cent til 92 dollar. Det er prosentene sine det, hehe en digresjon.

4 Likes

20 gangern fra 92-02, 4 gangern av det igjen fra 02-12 og 4 gangern fra 12-22. Verdi å komme inn tidlig i selskaper som lykkes og holde salgsknappen langt borte. Har mcap rundt NOK 800 mrd nå, i 1992 var mcap på rundt NOK 2,8 mrd, gjort 300 gangern siden 1992. Ca summer og forbeold om jeg har regnet rett. Kun en morsom digresjon.

2 Likes

For øvrig fra igår:
Noe interessant at Desert i USA jobber inn mot 4 mrd USD som er satt av til klimasmart landbruksteknologi. Ekstra spesielt er det at dette skal initiativet er et samarbeid mellom USA og UAE

5 Likes

Bare det at OKS velger å sammenligne Desert Control med Starbucks viser jo hvor stor tro han har på at DC vil lykkes. Jeg blir bare mer og mer trygg på min investeringen. Noen som kan nevne noe som potensielt kan ødelegge dette caset?

2 Likes

Evnen til å få ned produksjonskostnadene vil avgjøre hvor himmelhøyt kursen kan gå, men etterspørselen i UAE og MENA alene er nok til at caset bør være rock solid. Med nåværende pris ut til kunde. Mao; mangler helt fantasien til å peke på noe eksplisitt.

1 Like

I den forbindelse er det noe som virker litt uklart for meg. Mulig at det bare går litt sakte rundt i hodet for tiden, men jeg har oppfattet følgende “arbeidsfordeling”:

Mawarid Desert Control Lcd står for markedsføring, salg og organisering/logistikk. Og bærer sine egne kostnader for dette. Et rent “agent-selskap”.

Desert Control Middle East selger LCD til ovennevnte til markedspris (hva nå denne blir i praksis).

Det er imidlertid Desert Control Middle East som rekrutterer og lærer opp arbeidstokken. Det betyr vel da, etter det jeg kan skjønne, at det er dette selskapet som også står for den praktiske delen av påføringen (og som da også vil bli involvert i en del av logistikkarbeidet). Kostnadene må da selvfølgelig evt. inkorporeres i prisen på LCD. Men hvordan vil dette da bli ordnet når aksjonsområdet utvides til hele MENA-området? Betyr dette da at det er Desert Control som må ansette personnell for å dekke operativ etterspørsel i hele området? Det betyr i tilfelle at Desert Control Middle East vil måtte vokse til et selskap av anstendig størrelse med de kostnadene det medfører. Noe som vel ikke har gått så klart fram tidligere.

Kan ikke se at denne problemstillingen er luftet i noen særlig grad. Eller er jeg på bærtur??

Jeg har sagt det tidligere å jeg sier det igjen. Det blir en hel hurv med underleverandører!

Har du noen ide om hvordan dette eventuelt kan se ut rent organisatorisk?

Svaret på det får markedet av «pastoren» om ikke alt for lenge er mitt bett. Nå vil ting skje fort fremover!

Den summen på 4 skal dobles til 8… leste jeg et sted. Når det gjelder sammenlingningen med Starbuck’s gjelder det ikke annet enn at blandingen skal være ferdig etter hvilken type du vil ha, skal kun trykke på knappen. Det streber de etter når det gjelder sandtype. Enkelt men genialt, imellomtiden må.sikkert noen flere sandtyper testes. Men Saudi og Egypt er mer eller mindre i mål!

På presentasjonen i går snakket han også om vekstcaset Starbucks…

Trur ikke de trenger 16000 utsalg. Er også nevnt en annen plass… Det var sammenligning om oppbygning før neste steg.

Expo2020 avsluttes i dag. Becky Anderson er på CNN, nå…
Innslaget kommer, nå.(Tror jeg).

3 Likes

Yepp…

1 Like

Link?

På tv

Reklame verdi….tenk på et tall🚀

1 Like

10 Likes

Kan du ikke regne det ut?
https://www.themediaant.com/television/cnn-tv-advertising