Et moment som øker sjansen for kontrakter allerede nå under Ramadan, er ønsket om å komme først i køen til en foreløpig begrenset produksjonskapasitet.
Jeg tror egentlig de har ting ganske klart for seg, hvem som er først i køen og hvor mye de trenger og hva de klarer på hvor lang tid. Men som OKS sier i webcasten, det er ramadan nå og ting tar alltid litt tid, men vi holder fortsatt på q2. Jeg tolker hvertfall det dit hen at vi ikke vil se noen kontrakter før slutten av q2 og der legger jeg også forventningene mine. Må ikke bli skuffet om det ikke kommer noen kontrakter i april/mai. Kan selvfølgelig ta feil, men da blir jeg også positivt overrasket:)
Hvor finner vi dette?
Enig i det første du skrev her. Det meste er antagelig avgjort for god stund siden, og dermed mangler det bare signering. Det de har ventet på, er den formelle etablering av det lokale selskap.
Teknologien har jo vært presentert og gjort kjent for lenge siden, så hva skulle de da egentlig vente lenger for? Dess fortere de får gjort denne jordforbedring, dess fortere vil de øke sin egen produksjon og fortjeneste.
Jeg vet ikke, jeg synes bare det ikke virket på OKS som at det kom noe under ramadan også dr det vel detaljer som gjenstår, men kan jo ta litt tid det også. Synes som q2 var optimistisk men vi går for det og står for gudingen på måten OKS sa det på. Men det er jo kun min tolkning av det. Man vet jo aldri.
For å si det sånn, jeg selger ikke for å ta sjansen på at det ikke kommer noe før.
Kanskje OKS først og fremst mente at Ramadan vil være til et visst hinder for den praktiske etablering i felt. Det betyr dog ikke at man ikke kan signere kontrakter. Han hadde aldri vært så selvsikker på kontrakt, om man ikke hadde konkret grunn for det. Og hva skulle da være grunn for å vente helt til slutten av Q2?
Ikke som jeg tolket det, men ja det kan være.
Uansett filleting for oss langsiktige:)
Sagt på en annen måte: Aramco er så begeistret, at de klarer ikke å vente til kontrakten er signert før de promoterer det glade budskap!
Dette er kanskje litt fram i tid da. “completion of the first phase in 2021 / Furthermore, it is expected by completing the project by 2035”(King Salman Energy Park - Wikipedia)
https://goo.gl/maps/36sHPEV8RrE5rCes8
«Selv om kunden er optimistisk å sender positive signaler»
Akkurat som om det er så mange om beinet
Nei…for egen del blir det ytterligere rokkeringer i portisen i morgen. Funnet til @Secundum tok kaka i dag. Rett å slett !!
Hva skal bli meldt? «Nei det skal ikke brukes LNC» ?
Det var rett og slett vanvittig bra grave arbeid. Utfallet av denne piloten sier seg vel selv.
Har ikke Siversten sagt at pilotene er laget slik at om de møter endpoints så er det visse ting i kontrakten som slår inn?
Nå når Saudi er på banen er det verdt og se filmen delt her 13 mars igjen. Den handler om akkurat Saudi Arabia. Ligger også på DCG facebook.
Var det ikke i løpet av denne uka at vi skulle få se en video av det nye utstyret for påføring i stor skala? I tilfelle bør den komme i dag eller i morgen.
Stemmer det Blir spennende å se hva de har mekket sammen
Fin snutt.
Saudi Arabia lanserte i 2019 Qatrah-prosjektet som har som mål å redusere vannforbruket fra 263 liter per person i 2020 til 150 liter per person i 2030. De har innsett at de ikke bare kan produsere mer vann (avsalting), men også må redusere vannforbruket. Ca. 80 % av vannforbruket i SA går til jordbruket.
Dette avsnittet la jeg spesielt merke til i artikkelen jeg lenker til her:
“Tackling the agricultural industry’s unsustainable use of water is clearly a critical factor, one which may necessarily involve the kind of innovative agriculture technology (AgTech) approach that we’re currently seeing being taken up in the UAE. If anything, the broadness of Qatrah indicates that the Saudi Arabian Government is willing and even determined to try and emulate any technology-based successes regarding water sustainability as and when they emerge.”
Desert Control deltok for øvrig på World Future Energy Summit 2022 i januar.
https://www.facebook.com/524444061228234/posts/1633774520295177/?d=n
Nå fikk jeg også svar på mail, og jeg kan ikke annet enn å tolke det som dere gjør.
"Hei!
Desert Control startet dialogene med Aramco omkring LNC i 2020, og selskapet vil melde til markedet fortløpende når eventuelle avtaler av betydning inngås.
Som policy deler vi slik informasjon med markedet fortløpende i henhold til informasjonsplikten. Når en inngått avtale (av betydning) er signert vil vi melde denne. Selv om vi er i interesse stadie og forhandler med en kunde vil vi ikke melde en slik avtale før den er endelig selv om kunden er optimistisk og sender positive signaler på tidligere tidspunkt.
//Desert Control "
OKS har gjentatte ganger sagt at etterspørselen etter LNC er stor. At flere piloter bare venter på å komme videre i prosessen til prosjekt.
Og jeg oppfatter det slik at planen fortsatt er å ha 10 clustere i drift ved slutten av året. Det hadde ikke vært planen hvis de ikke opplever at det er stor etterspørsel etter produktet deres, tror jeg.