Håper dere tåler en til. Tror ikke den er delt tidligere.
Kilde: Acconia
Solutions of the future
What if we could turn arid soil into fertile soil again as a way to combat desertification? Dubbed as Liquid NanoClay (LNC) , this liquid clay turns even desert soil into a suitable place for planting.
Desert Control, founded by Norwegian scientist Kristian Olesen, has developed a technology called Liquid NanoClay, which combines clay and water nanoparticles and transforms them into a new material. The product even turns arid desert soil into a suitable place for planting.
It will take time before innovations like this become accessible to all economies. Until then, we must continue to prevent and combat desertification in any way possible. We are all responsible for protecting the planet and living sustainably.
Det er LNC all over.
De pilotene som har vært, har vist svært gode resultater. Her en liten repetisjon fra s. 3 i H1-rapporten 2021:
“Exceeded water-saving KPI’s
During the first half, several pre-commercial pilots exceeded KPI’s for water savings. The pilot
for ≈1,000 m2 of a 200-hectare VIP property in Abu Dhabi delivered 35% water savings. The
In5 Tech pilot with Tecom Group and Dubai Holding maintained >45% water savings, and
another pilot for improving the sustainability of trees and forest came in at 50% water savings.”
file:///C:/Users/Eier/Downloads/Desert%20Control%20H1%202021%20Report%20and%20Financial%20Results.pdf
Piloten med Tecom Group og Dubai Holding gjelder altså som tidligere nevnt potensielt over 1500 hektar, i følge investorpresentasjonen s. 27.
Sivertsen virker som en av de mest reflekterte down to earth genuine lederen jeg har vært borti på børs. Virker som han har veldig god strategiske evner og analyserer nok godt. Han vet jo hva de har i vente ettersom han kjenner Mawarid kontrakten og vet hva slags etterspørsel som finnes. Men det i bakhodet. Hadde du som CEO ansatt så enormt mange folk de siste månedene? Hadde da Siversten kjørt såpass på om han ikke forventer fullt trøkk?
Jeg hadde nok ikke gått så all in Om ikke visibliteten var såpass god at du visste det kom store inntekter til å betale alle disse lønningene fremover.
Igjen…bare å plukke på lave 30,-
Det kommer IKKE en melding fra Mawarid/Spark om at: «Nei, vi kommer ikke til å bruke LNC»
Caset begynner å bli for dumt vet du til å ikke sitte ganske så lastet de neste 3-6 måneder
Dette må være et av få selskap der det kan forsvares å være “all in”!
Hvilken risiko finner man egentlig her nå?
Finnes det selskap på børsen med like gunstig forhold mellom potensial og risiko?
@skeptiker kan vel komme med noe velmente risikofaktorer. Eller er misjonen til vedkommende ferdig for denne gang
Sitrende spenning…
- OKS i UEA.
- Hva skjer med Mawarid og DCG og uttak av LNC.
- Signaler fra Aramco vedr. fremtidig bruk av LNC
- Piloter i USA…
- Overraskelser?
Nesten så en skjærer tenner…
God week end.
Jeg er lei av å bli hetset på dette nettstedet. Derfor har jeg ikke besøkt det på en stund. Men jeg vil nevne at jeg etter seansen med Sivertsen som varte i en time skrev jeg en meget positiv kommentar som fikk flere tiltalls likes. Jeg etterlyste informasjon fra Sivertsen om hva som hadde skjedd siden årsskiftet. Siverten avklarte flere av de tingene jeg har tatt opp. Det virker som om markedet har reagert meget positivt på hans avklaringer. Jeg tolker dette som en bekreftelse på at det var relevante forhold jeg etterlyste avklaring av.
Fundamentale nyheter vedrørende selskapet burde vel være grunnen for at man poster sine innlegg
Fint at du fikk oppklart en del av tingene dine. Det er imidlertid ikke sikkert at disse sakene er så interessante for oss andre. De fleste av oss er nok opptatt av litt andre vinklinger og nyheter. Både på godt og vondt. Fikk du også avklart den stygge korrupsjonsmistanken din?
Korrupsjonsmistanke? Hvor kommer den fra? Eller er det en utdatert rasistisk tankegang at det er slik man gjør buisness i UAE? Hvor lavt kan man synke?
Teknisk ser det ut som vi lager et bull flag på daily og inside bar på weekly nå. Kan bli eksplosivt om vi bryter 33 neste uke.
Det er vel ikke noen form for påskefeiring som kan hemme virksomhet i UAE? Det betyr at mye kan skje neste uke også.
Nydelig jobbing! God helg!
Denne filmen forklarer forståelig hvorfor DCG kan bli enormt etter siste info som er dukket opp her på TI og hvordan UAE, Saudi Arabia og USA antagelig samarbeider tett om LNC. Jeg har ikke lest/funnet link mellom disse tre. Men at Saudi A eier jord i Arizona og rundt om, gjør at noen tanker flyr rundt. Arrester meg om jeg er helt på "Jordet"https://youtu.be/NoWIj3qJBG8
Hvis ein påfører si 200% for mye LNC over deler av eit område, hva skjer da med jordsmonn? Fungere det tilnærma like bra?
Ønsker berre å vite om ein har eit stort eller lite slingringsmonn på hvor mye ein fordeler LNC over eit spesifikt område.
Jeg har lurt på det samme selv en viss tid.
Har sendt spm til selskapet idag. Legger ut evt svar her
Hva skal du gjøre informasjonen? Tror dere ikke selskapet evner å porsjonerer ut riktig når de evner å analysere hvilken sandtype som trenger hvilken blanding lnc? Av og til tenker jeg at det er best å ikke sende altfor mange spørsmål lurer på hvor mye tid Sivertsen bruker til kommunikasjon med nervøse småsparere med all verdens spørsmål.
Muligheter for menneskelig feil vil alltid være en faktor og da er det (imo) greit å vite om det faktisk er mulig å påføre for mye LNC og til hvilke konsekvenser. Et spørsmål som det bør være lett å svare på for selskapet.