Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Desert har et så enormt marked , at det uansett ikke er noe problem. Var bare et inspill på diskusjonen over.

1 Like

Se innlegget jeg svarer på og hva jeg skriver du. Det vi jo selvfølgelig ikke ha noe å si for markedet til desert, da de skal gjøre sand til jord og stoppe ørkenspredning og matsikkerhet. Jeg svare kun på diskusjonen angående der det er problemer med vann, gårder etc…

Det er et software firma!

SupPlant er et programvareselskap som er avhengig av maskinvare i felten for å samle inn og generere verdifull data. SupPlant utvikler og oppdaterer kontinuerlig sine sensorer og overføringsenheter for å holde data nøyaktig og kontinuerlig strømme inn i SupPlants system.

Jeg vet, men du må lese hva jeg skriver Concorde. Der hvor de kun har problemer med vann, så kan Sugplant være en konkurrent på kost/nytte. Uavhengig av om de re software eller om de har en kar som står 24/7 og spytter i jorden. Men det er jo kun en liten del av markedet og vil ikke påvirke desert. Så det var kun et svar på den diskusjonen.

1 Like

Skjønner bare ikke hvorfor du bringer det opp da det er helt irrelevant for Desert Control å hindring av ørkenspredning.

Hørte igjennom Q1. Det er en del ting som er ganske negativt. Men jeg tror ikke jeg orker ta det opp😅 noen positive ting også. Som nærstående kontrakter og Aramco. Men jeg tror det kan ta laaang tid før dette blir noen pengemaskin.

Pga det var en diskusjon rundt det. Hva er du så livredd for?

Tar alltid lengre tid enn man tror. Ifølge OKS bør man forvente stigning i størrelsen på kontraktene utover året. Mao; man får nok dannet seg et greit bilde ved årets slutt.

Spesiell holdning for å være ærlig. Særlig å si A, men ikke kunne følge opp med B,C etc. Det er de potensielt negative momentene som virkelig er verdt å diskutere.

7 Likes

Pga, man blir slaktet her om man så mye som antyder noe negativitet, helt håpløst. Tror det var litt ironi, pga diskusjonen over Aaleby. Med concorde. Men skjønner Fartin godt.

1 Like

Det er relevant på mikronivå. Blant annet med tanke på hvor omfattende samarbeidet med Mawarid Holding kan vise seg å bli. Men på ingen måte avgjørende eller en trussel for forretningsmodellen til DCG.

Kjøper fortsatt ikke at man skal gi et hint, men nekte å følge opp med litt kjøtt på beinet. Utfordringen med caset er nettopp at det er alt for vanskelig å få øye på snubletråder. Og de vil oftest finnes likevel. I varierende størrelse.

Men hver sin lyst.

3 Likes

Om det er vannet som i lengden er den dyreste faktor, vil det alltid være gunstig med LNC som reduserer behovet for vann fordi jorden da holder lenger på vannet. Selv om du i tillegg har investert i et system som måler behov og tidspunkt for vanning, vil det alltid lønne seg at dette behovet skjer så sjelden som mulig. Men uansett er største fordel med LNC å få dannet jord av sand.

Oppfattet ironien her. :grinning:
Ellers er det ikke noe nytt at det vil ta sin tid å bli pengemaskin. Poenget er at de første kontrakter vil gi markedet en grunn til å tro på at dette til slutt ender som en pengemaskin. Derfor vil første kontrakt bli kursdrivende selv om den kanskje vil være relativt liten.

2 Likes

Synergieffekten mellom disse to firmaene har Mawarid garantert sett.
Først LNC, og deretter overvåking.
Disse to firmaene er «hånd i hanske».

3 Likes

Kom over SupPlant via følgende person:


Som er svært ivrig på LinkedIn med å trykke liker på alt av hendelser relatert til begge selskaper. Han har også lagt ut bilder hvor nettopp SupPlant blir installert.

Mao:

1 Like

med ett forbehold. Aramco. der er det jo store muligheter. så håper på en stor kontrakt der og at det er den første. Det hadde vært ett flott startskudd.

1 Like

Fordelen med jordbruksektoren i UAE er at behovet er presserende. Samtidig er ikke MHI tapt bak en stol. Når det er betydelig penger å spare på å benytte LNC i vidspennende prosjekter, hvorfor vente i en liten evighet? Da særlig i et land som er særdeles opptatt av å nettopp ta i bruk innovativ teknologi.

Mitt utgangspunkt er at det neppe vil ta av med et smell. Dels fordi OKS er opptatt av å skyndte seg kontrollert. Men at det klimatiske behovet og de faktiske besparelsene likevel bør være en garanti mot at det ender opp i et klassisk scenario; forsvinnende små inntekter måned etter måned i alt alt for lang tid, hvor man håper på en opptur rundt hver nye sving. Samt troen på at OKS setter integritet og troverdighet foran alt. Mao; at han har sine ord i behold

4 Likes

50 % vannbesparelse med LNC, deretter ytterligere 45 % besparelse med SupPLant. Det blir vel totalt 72,5 % besparelse. (Korriger meg gjerne igjen. Jeg har mistet all selvtillit når det kommer til regning.)

Men vel så interessant er det at avtalen de har fått med Mawarid virker temmelig omfattende. Betyr det at MDC og DSRT også kan håpe på kontrakter med stort omfang?

2 Likes

Blir for enkelt regnestykket, tror det er flere faktorer inn enn det, men du bommer kanskje ikke så mye heller. Jeg håper og tror at fokuset nå må være stoppe ørkenspredning i kombinasjon med mat sikkerhet, så jeg tror dette er eneste prioritet nå. Håper hvertfall det og da blir kontrakten stor. Det er i hvert fall gidd RR og sitte inne. Selskapet er verdt 1,2 mrd så det ligger en god del forventninger her også, imo.

Ja, det vil nok variere med mange faktorer. Men hvis det er 45 % besparelse med SupPlant. Burde det jo være det også med sand/jord behandlet med LNC.