Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Noen inspirerende ord fra OKS:


Og legger til

8 Likes

Det ville vel ha vært mer informativt om en hadde vist det som ble produsert uten LNC og med LNC slik at vannmeloner uten LNC lå ved siden av vannmeloner med LNC? Når en bare viser sistnevnte, får vi ikke noe inntrykk av forskjellen.

Ikke sikkert at forskjellen er betydelig heller. Blant de som har overlevd* Men at det er benyttet vesentlig større mengder vann.


2 Likes

Enig i prinsippet, men det er nok en betydelig forskjell i minst en av følgende:

  • signifikant mindre vannforbruk i området med lnc vs kontrollfelt
  • signifikant høyere overlevelse for planter som står i lnc sand ( og med det bedre avling)
  • signifikant større avling for området behandlet med lnc vs vanlig sand ( grunnet bedre rammevilkår /plantetrivsel)

Hvorfor kan vi være så sikker på det?
Fordi selskapet løfter frem Yuma piloten i flere innlegg på some og kjører åpen dag 16 juni
De hadde ikke gjort det hvis effekten ikke var åpenbar.

11 Likes

Jeg tviler ikke på at effekten er åpenbar. Mitt poent er at det pedagogisk hadde vært mer overbevisende om alt annet var likt og en kunne SE forskjellen mellom behandlet og ubehandlet med LNC.

Forsøkene i AZ går unna ser jeg:

6 Likes

Av en avling produserer snart Desert Control mat for en hel landsby

4 Likes

Nå er også biene med på laget til Desert, Et Sola selskap såvidt jeg vet. Kanonbra!

Men er flere som vil være med på moroa. Oaisis er med på planting av trær down there slik jeg har forstått.

1 Like

OKS bekreftet at han var i Dubai da han presenterte Q1-tallene, og bekrefter nå på LinkedIn at han vil være der personlig på “åpen dag” i Yuma 16. juni.

Må være lov å håpe han signerer en kontrakt før han reiser fra Emiratene?

3 Likes

7 Likes

Altitude Capital er nå endelig ute av DCG, fint å bli kvitt denne kortsiktige aktøren. Morsomt at DNB fondene GLobal ESG, Grønt skifte, og disruptive opportunities tok alle aksjene deres.

På den annen side er det Monsunen som ligger på bak salg på 30kr av minst 350k aksjer, så man får håpe DNB fondene tar disse også, hvis ikke kan det ta tid med det lave volumet som er i aksjen nå.

4 Likes

Når kom Handelsbanken inn på topp 20?

900 000.

Vært der lenge, bare omallokering:

https://www.morningstar.com/stocks/xosl/dsrt/ownership

OKS trenger vel ikke signere kontrakt i UAE? Det er vel tilstrekkelig at ledelsen i Mawarid signerer?

12 Likes

Fin den “seeing is believing” :blush:

Calm before the «Desert» storm?
Mye spenning om/når det kommer avtaler fra OKS sin turne i UAE og resultatene av piloten i Arizona 16 juni.Med masse oppmerksomhet og presse i USA. Og med en fyldig dekning i E-24.:crossed_fingers:

4 Likes

Tror en bare må innse at det er innebygget risiko i DCG.
At aksjekursen falt under 30, er et signal om at det ikke er knyttet garantier om suksess med det første.