Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Det kan du alltids si. Om man skal overtolke ordvalget.

Tipper på at det bare var en slags respons på disse


Idland fikk forøvrig svar

4 Likes

Dro en liten facepalm selv. Likevel, du må huske på at det er noe som heter kulturforskjeller. Flere av landene i Asia er rett og slett litt mer «barnslige» i oppførselen.

3 Likes

Fra 40:40

2 Likes

https://live.euronext.com/en/node/10717058

Der kom børsmeldingen ja

« Preparation work is underway, ahead of mobilizing the team to the assigned area.
An update will follow on the implementation day by end of June.»

5 Likes

Kontrakt meldt på facebook før close, kommer først nå på newsweb. Burde vært omvendt. Bull at de er i gang uansett.

5 Likes

Ja, det var veldig rart… kan de få noe form for straff for sånt? Var vel en del som rakk å handle på FB nyhet

Tvilsomt, se kategori på meldingen: IKKE-INFORMASJONSPLIKTIGE PRESSEMELDINGER

Betyr nok at det er en liten kontrakt.

At noen nå er villig til å betale (forhåpentligvis) en ok pris for LNC er en enorm derisk av dette caset, og bør i min verden forlenge tålmodigheten til aksjonærer. De som solgte/dumpa lett idag pga utålmodighet må jo sitte med en vond følelse etter å ha ventet i månedsvis…

Også var selvsagt rekkefølgen på hvor man publiserte meldingen ikke helt etter boka, men det er jo åpenbart en liten kontrakt, så vi får gi de dette ene mini feilskjæret og håpe at de gjør det mer logisk neste gang. Kan virke som de var ivrige på å fortelle om kontrakten.

3 Likes

Åpenbart en liten kontrakt, ja. Uansett noe amatørmessig å publisere det i den rekkefølgen.

Gøy med første kontrakt! Satser likevel på at det kommer noen med litt mer kjøtt på beina i nærmeste framtid. Vanskelig å si noe fornuftig om denne synes jeg, bortsett fra at den beviser at noen synes det er verdt å bruke LNC.

En artikkel som kanskje mest handler om planter som egner seg for de klimatiske forholdene i UAE. Men jeg bet meg merke i siste setning. Kjenner vi til noe som passer til denne beskrivelsen… (min uthevelse):

At the conclusion of the dialogue, Dr. Henda Al Mahmoudi, an expert in plant physiology at the International Center for Biosaline Agriculture, called for the need to raise awareness of the importance of agriculture and encourage young people to contribute more in the agricultural sector and implement possible solutions that are in line with the current conditions and focus on integrated agriculture and the introduction of alternative crops that adapt to harsh conditions and which It consumes less water and contains high nutritional value, as well as the use of appropriate irrigation techniques and soil improvement using several possible improvements that reduce water use and at the same time increase the yield of crops.

6 Likes

Ikke informasjonspliktig og ingen summer nevnt, ja garantert en bitteliten kontrakt og jeg tipper de egentlig ikke ville børsmelde den heller, men har blitt maset på av aksjonærer, derfor kom den etter Facebook melding og på fredags ettermiddag og jeg tipper også at et selskap som er priset til 1,2 mrd og har forventning langt opp til ørene at det skal komme kontrak i q2 hadde rast kortsiktig i verdi om de hadde meldt kontraktsverdi. Selv om langsiktig så er det meget meget bull.

5 Likes

Hadde vært bedre om denne kom på mandag før eller rett etter børsåpning.Fort at mange “glemmer” denne i løpet av helgen,den er nok ikke så stor vil jeg tro siden den er ikke meldepliktig. Men da er de ihvertfall i gang.

Det viktigste, om det er en liten eller stor kontrakt er bekreftelsen på produktet å at det første salget er gjennomført å barrieren er brutt. Nå begynner nok ballen å rulle fremover. Tipper det blir flere som hopper ned fra gjerdet i tiden fremover mot den 16. å Yuma. Bare å gratulere hverandre som er inne. Nå begynner moroa fremover. Skulle nesten vært børsdag i morgen. Er super spent på hva dette har å si for open på mandag. Nyt helgen medinvestorer. :sun_with_face: :handshake: :beers: :norway:

14 Likes

Svulstig språk på Nancy.

3 Likes

Meg selv med flere er interessert i EBTIDA og økonomi rundt denne avtalen :slight_smile:

Noen som har tall på bordet?

Se der ja:)

Ser også på XI at noen forsøker å vinkle det negativt at det antagelig er en liten kontrakt.
Det må da ikke bli slik at vi ikke ønsker at alt skal meldes?
Minner om ordtaket “Mange bekker små gjør en stor Å.”
OKS har jo ofte presisert at man begynner i det små og så utvider gradvis til stadig større prosjekter. Da er denne lille kontrakten en svært viktig bekreftelse og milepæl!

6 Likes

XI Tradingchat har et par som er kritiske til dsrt, noe som er lov i seg selv, men er litt synd når det blir åpenbart at de ikke kan caset i det hele tatt. Blant annet så prøver de å få det til fremstå som at det kun er golf som er markedet til dsrt…tror det et mange som kun leser der inne og som blir påvirket negativt fordi de antar at det er folk som kan caset

Småkontraktet først er helt riktig strategisk for å få utprøvd sin operasjonelle og kommersielle modell/plan. Tenk om de skulle startet med et svært prosjekt der de mislyktes på gjennomføringen. Pilotene er selvsagt god trening, men husk det OKS sa om at piloter har en helt annen presisjon og formål, er mao. ikke nødvendigvis sammenlignbart.

8 Likes

Golfbaner er et fint marked det også. Penger har de nok av :blush:

3 Likes