Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Det er altså 2$ per m2 og ikke per liter!

2 Likes

En vesensforskjell :+1:

Det forklarer litt… takk
Har du link til denne presentasjonen?

Var det noen som trodde dette var pr. liter??

Hvis jeg husker riktig er det under Q&A på facebookpresentasjonen som ligger på Aksjeforum-gruppen:

https://www.facebook.com/events/168140848683030

1 Like

En liten blings hehehee
Reknestykke gikk herfra til Jupiter plutselig

1 Like

Det er lov med blings :wink:
Tror vi kommer oss til Jupiter og vel så det uansett.
Bare å spenne setebeltet!

1 Like

En noe forsiktig pris (pt) er 50 øre per liter.

1 Like

Når leire ligger på $160 (og det er høyt) pr. tonn så bør det være rom for fortjeneste her :blush:

Gleder meg til å se hvor høyt vi går når noen byr på selskapet…. Spennende tider

Er ikke så sikker på om DC er en type selskap som blir kjøpt opp.
Men en stor avtale med Mawarid pluss noen i USA,.,.,.,.,kanskje bedre enn å bli kjøpt ?

1 Like

Jeg tenker det er mye bedre for oss aksjonærer at vi ikke er tilgjengelig for salg… har regnet på at DC kan produsere og omsette for 395 millioner i 2022 kun med de enhetene de har klar før jul… Det gir en ebitda på nesten 120 mill alene

4 Likes

Bud på selskapet ville vært et skrekkscenario, hvert fall om det var av realistisk størrelse. Er naiv nok til å tro at oppsiden er skyhøy og den ville man aldri fått valuta for om det endte med oppkjøp i tidlig fase.

3 Likes

Finnes det noen nedside i aksjen nå…? Jeg finner ingenting som kan knekke DC nå…!

Ikke med dagens mcap etter mitt syn. Nedsidepotensialet vil fort komme til syne om kursen blir hausset opp og eksploderer. Selv om det vil ha lite med det fundamentale, mer med hva som er priset inn til dags dato. Men her og nå, med signalene fra UAE, oppstart i USA og uten snarlig behov for påfyll av kronasjer? Klarer ikke å spotte et eneste rødt flagg.

2 Likes

Risiko er det alltid. De jeg tenker mest på er pandemi og ingen avtale med Mawarid, f.eks pga kulturelle konflikter.
På den annen side, med en avtale tror jeg oppsiden er stor. Sjansene er vel også svært gode, og blir kanskje enda bedre etter pilot som kan komme allerede neste uke.

CEO skrev noe om 1mrd i 2025. Det er en enorm vekst i så fall, og burde gi en høy PE.
Mangler derfor ikke oppside :slight_smile:

2 Likes

Bare denne alene, uten noe annet er gull og krutt:

image001

1 Like

1 milliard hva? Liter pr time? Eller kroner på bunnlinja?

Det jeg så var at han beskrev DC som et “mrd-selskap”. Antar det var penger inn han mente.

1 Like

Wow… har du link?