- voksesmerter å gå fra en håndfull ansatte til 100+ (?) på et par år
- stor spredning geografisk gir et uoversiktlig selskap
- ukjent stabilitet på produksjonsenhetene. Nedetid/problemer kan bli en torpedo
- opererer i områder med politisk risiko
- mulig fysiske problemer over tid med distribusjon av lnc (avleiringer osv)
- har vi undervurdert kostnaden det er med å få lnc fra produksjonsenhet og ut til områder som skal behandles?
- kjemi i ledelsen - Sivertsen kan ta for stor plass. Han Er selskapet etter hvert/allerede
- er ledelsen dyktig nok i å få dette selskapet til å bli en stor industriell kommersiell aktør? Har de nødvendig kompetanse, eller evt evner å se at de ikke har den og henter inn dette eksternt?
- enhetene bygges lokalt. Over tid gir dette en jungel av underleverandører. Hvordan håndtere dette på en god måte iforbindelse med produksjon og drift/vedlikehold?
- Er dc I stand til å etablere “vanntette” avtaler? Kan de bli nærmest rundlurt?
- IP, er de godt nok beskyttet? Og hva skjer når patenter går ut i 2027?
Det kan også bli urolige tider i finansmarkedene. Børsene er høyt priset.
Kommer det urolige tider trekker folk penger ut, spesielt i Euronext growth.
Men, ørkenspredning forblir et problem også i nedgangstider. Vi trenger like mye vann og mat. Derfor tror jeg det er lurt å ha en krigskasse, i tilfelle mulighetene byr seg.
Må likevel legge til at det nok finnes verre skjebner på børsen enn å være i minus (skulle det bli krakklignende tilstander) i et selskap som er derisket, men tidlig i vekstfasen og uten snarlig behov for påfyll av midler.
Legg til beskyttelse av IP, hvordan sikrer de seg og patenter.
Ja, selvfølgelig. Den må med.
I samme gate :
- Er dc I stand til å etablere “vanntette” avtaler? Kan de bli nærmest rundlurt?
Ja, unntatt hvis man er belånt og blir tvangssolgt, eller ikke har nerver til å se på kursraset.
Det kommer urolige tider, garantert !
Absolutt, men den er likevel av generell karakter. Prøver selv å være ekstremt bevisst på å holde meg unna ethvert selskap som i stor grad går på hype alene (type NEL) for å nettopp unngå å bli sittende igjen med skjegget i postkassen om det plutselig skulle bli urolige tider.
Summa con vadis, så tror jeg alt/ mye ligger til rette for at dette kan gå som en kule, 40 mrd som NEL er ikke usannsynlig. men, den kan også tryne etter en slik raket ferd. Alltid lurt å selge noe før toppen, enn etterpå.
Det tror jeg du kan ha helt rett i.
Ingen er flinkere med media enn Pastor S. En avtale i Gulfen og et stort glis på førstesiden av VG, FA, DN, Dagsrevyen,.,.,.så kan det bli moro
DC er pdd fortsatt uoppdaget for de aller aller fleste, uavhengig av størrelse. Kan bli en ketchupeffekt av de sjeldne når gjennombruddet først kommer.
Jeg vil si den største risikoen er å få opp volum å tjene penger. Å flyte på en god ide kan man gjøre en stund. Sivertsen har nevnt dette selv. Han sa det betyr lite med priser på veggen når det ikke er penger på konto. Det er forøvrig fellesnevner i de fleste grønne selskaper utenom Tomra etc. Det er gode ideer men det landes mninmalt med kontrakter og gjerne små beløp. Men jeg syntes det er verdt en post.
Enig at det er en risiko, men ikke på nåværende tidspunkt med dagens mcap. Som du er inne på; DC kan nok både flyte og sveve en god stund på forretningsideen og mulighetsvinduet alene når bare kontrakter av en viss størrelse faller på plass (januar forhåpentligvis).
Er samme greiene i ny wrapping. mekanisk innarbeiding.
‘Desertification affects lives of nearly 2B people around world’
12M hectares of agricultural land degraded annually due to erosion, excessive use of chemical fertilizers, pollution
Jeg mistenker følgende :
Ørkenspredning er et problem alle vet om.
Alle vet ørken sprer seg og at sand er fryktelig dårlig utgangspunkt for livets eksistens. Det er et problem som er veldig lett å forstå.
Samtidig tror jeg man i lang tid halvveis har lukket øynene litt for problemet, rett og slett fordi reelle løsninger ikke har eksistert. Vi klarer ikke engang å stoppe avskoging som gir ytterligere ørken.
Når markedet og verden en dag oppdager at “Hei - dette kan vi faktisk stoppe og reversere. Vi kan fikse ørkenspredning!”.
… Den dagen det skjer… Da er det bare å bite seg fast, for da kan kursen akselerere noe helt enormt.
Ikke bare har reelle løsninger ikke eksistert, men man har befunnet seg for langt unna enden av veien. Point of no return.
Realitetsorienteringen som foregår her og nå med tanke på klodens ve og vel, den er betydelig. Behovet for å reversere ørkenspredningen kan ikke lengre ignoreres. Både for å sikre mat på bordet og et levebrød for millioner av mennesker i utsatte områder, men også for å prøve å få kontroll på den akselerende globale temperaturøkningen.
Det er mang et selskap som deltar i kappløpet for å forhindre at klimaet løper løpsk. Felles for de aller aller fleste er at konkurransen er beinhard og nåløyet knøttlite.
Det er nesten for godt til å være sant at Desert Control sitter på en av nøklene. Helt uten konkurranse. Rett og slett unikt!
Og ikke bare det, de kan også tjene gode penger på dette, vinn & vinn.
Som regel er jo dette en jobb for store NGO’s og i FN regi, men her, kan private faktisk redde verden og tjene penger samtidig.
FN m fler , burde finansiere masseproduksjon av dette . Løsningen rett under nesetippen når d gjelder vannforbruk , ørken , Mette mennesker og samle karbonfangst vet og få plantet store områder …
Det er så+ + + + d her, at det blir for dumt
Første dagen på virkelig lenge hvor det ikke befinner seg en eneste storfisk på listen over største salg. Tydelig at retail har tatt over stafettpinnen, så får man se hvor lenge det vedvarer.
Det sitter nok mange storhaier og venter på at retail skal presse hverandre ned i pris…. Typisk strategi… men denne gang kan man ha tro på at de må betale dyrere enn de tror