Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Tja.

1 Like

Tenker vel at vi alle er voksne og at det viktigste er at det er et gjennomgående fokus på både opp- og nedside. Må være en ærlig sak om man faktisk mener at den mulige oppsiden er skyhøy. Blir for dumt om det skal ties ihjel i redsel for å kunne forlede lettpåvirkelige. Hvert fall så lenge påstandene begrunnes. Det er ikke akkurat slik at risiko blir helt oversett i det daglige ordskiftet i tråden.

3 Likes

Fjernet av bruker

1 Like

Heldigvis. Vi alle er tross alt på jakt etter det ene caset som går til himmels og videre mot månen. Som blir nært opp til umulig å spotte om det skal eksistere en egen variant av janteloven som knebler svært optimistiske synspunkter.

Hadde vært mer matnyttig om du faktisk kunne bidratt med egne meninger om hvorfor enkelte er vel optimistiske i sitt syn.

3 Likes

Men erfaring er at forumet forskutterer suksess lenge lenge før det faktisk skjer. Vi er i super optimister Ift tiden det tar å lykkes. Så at milliarder skal rulle inn tror jeg neppe skjer… Kanskje de kan selge for 50 Mill neste år… men flere hundre Mill tar nok flere år… og ofte er det nettopp tidsaspektet som ødelegger litt for over ivrige små aksjonærer. Samtidig kan man se på Nel for eks. De gikk vel til 30 milliarder mcap med små kontrakter på håp og potensial. Jeg er forsiktig optimist. Produktet er fantastisk, men veien er lang og smal. Mawarid kan kanskje pushe dette i stor skala neste år og da er det game on… det er mitt håp i den casen. Så får vi se.

5 Likes

Har skrevet noe av det samme selv, tidligere. Som er mitt største ankepunkt mot ethvert case med en i overkant positiv magefølelse. Og som stresser meg med DC, at det føles for vanskelig å spotte hindrene som garantert vil oppstå. Selv om det hjalp på med diskusjonene fra i går om nettopp dette.

Vel Aaleby, når aksjen går opp så er det bra, når den går ned så er de t nesten like bra! Er det det egentlig det Aaleby?

Alt er relativt og at en aksje synker på lavere volum etter å ha gått 30-40% oppleves positivt i det større bildet. Vi alle vet at pilen aldri vil gå kun til himmels uten stopp for å samle styrke.

Når det er sagt så er det en vanlig øvelse å lete etter det positive. I for stor grad, men det er menneskelig psykologi. Skjer alle plasser og på akkurat det punktet føler jeg virkelig ikke at denne tråden har vært verre enn andre.

1 Like

Du leste ikke egentlig spørsmålet, gjorde du Aaleby?

Du spurte om det virkelig er nesten like bra når en aksje synker. Mitt svar er ja, i visse tilfeller.

@Erimor for å snu på det og stille et spørsmål tilbake; er det kun de grønne dagene som er av verdi for deg når du sanser om en aksje er i en fortsatt opptrend?

1 Like

Dette er ganske basic, er man long og tror på konseptet så er nedgang en kjøpsmulighet, og oppgang er nettopp det, oppgang.

1 Like

Bare dels enig, for man må passe seg for å ikke bli blind for muligheten for at markedet ikke deler ens eget syn. Lett for mange å ha troen i case som Kahoot, Plexit, Quantafuel, Bergenbio, etc etc, men det blir fort fryktelig dyrt om nedgang alltid anses som gyldne muligheter til å snitte ned heller enn et tegn på at det er på tide å komme seg ut.

1 Like

Enig, men uenig.
Nå snakket jeg om DC, som pr i dag er priset til rett over milliarden, nedsiden er veldig liten (sannsynligvis), oppsiden er/ kan være enorm. Mr. Market har alltid rett, men han er ofte veldig kortsiktig.

Vanskelig å sammenligne dette med noen av de nevnte selskapene. Som vi har sett om og om igjen, er det få konkurrenter, de vil nærmest være alene. Teknologien er validert, nå er det skaleringen det står på, både hva maskinpark og personell angår.

Men dette med å putte alle kurvene i ett egg osv. gjelder jo fortsatt, det kan komme ett utall av forskjellige “force majeure’er” inn fra dødvinkelen, som vi pr i dag ikke ser.

1 Like

Der er vi 100% på nett. Caset er pdd alt for oversiktlig til at det etter mitt syn er mulig å ta særlig feil på kort sikt. Selv om det selvsagt kan skje at det blir full kræsj ut av det blå mellom DC og den potensielle partneren i UAE. Rarere ting har skjedd, men den kan ingen forutse, heller ikke Mr. Market.

1 Like

Ja, Mr. Market er en flokk med sauer, der de fleste er nærsynte og med ett dertil short attention span.

Nettopp, og selvsagt er det risiko forbundet med enhver aksje. Men ved suksess er DC den eneste aksjen som faktisk vil bli synlig fra månen :nerd_face:

DC er enda mer «i tiden» enn NEL, og får langt mer medie-oppmerksomhet. Ikke kreves det store investeringer heller. Alt ligger derfor til rette for en hype, selv om de ikke skulle lykkes på lang sikt. Jeg tror derfor det er mulig med både 10X og 20X, selv om de ikke lykkes på lang sikt. Startskuddet kan være Mawarid og det er bare 1-2 mnd unna.

3 Likes

Det står ikke noe nytt. Det er en generell positivt ladet oppsummering med lenker til videoer og beskrivelser vi har sett før. Ingen analyse.

Jaja… Positivt at selskapet blir omtalt uansett

Dette blir bare “bedre og bedre”.

6 Likes

Det alle åpenbart bør spørre seg; er dette mulig å gjennomføre uten å involvere Desert Control som en sentral partner i prosjektet?

4 Likes