Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Jeg leser Desert Control mellom alle linjene her… :star_struck:

1 Like

Mulig den største utfordringen for desert control er at de ikke vet om desert control?

Ingen av nevnte organisasjoner eller personer i nyhetssakene over følger desert control på Twitter etc.

Med mye oppmerksomhet i USA og uae bør nok flere og flere ha fårt med seg dette nå… jeg tror vi står foran himmelporten innen få år

De er nok ganske godt kjent innen for sitt felt:

3 Likes

Nå har jo FN omtalt LNC som en “Potential gamechanger solution” med tanke på fremdrift for ‘The great green wall’

:blush:

4 Likes

Tror ikke man skal frykte at FN ikke kjenner til DC

7 Likes

Denne fortsatt under radaren til de fleste. Men det kommer stadig flere «aha-opplevelser» ala Stordalen.
I tillegg til institusjonelle kjøpere, vil også andre selskaper inn her. Spesielt de som har behov for «karbonvasking».

2 Likes

Ja, det er stille før fomo’en :cowboy_hat_face:

Har ikke denne doblet seg på kort tid og er priset til over 1mrd? Aksjen er ikke billig på dette stadiet, heller ganske stivt priset. De har en kontrakt på 4,5 mill og en pilot gående, mye uforutsett som kan skje under skalering og masseproduksjon, vi aner heller ikke hvor mye de vil tjene på dette? Er det lett for konkurrenter å kopiere lignende løsninger som unngår pantet? Det sagt har stor tro på selskapet og kursen trender fint oppover, det vil den sikkert fortsette å gjøre også. Men må ikke ta helt av for dette selskapet er helt i start fasen tjener nada og er priset til over milliarden. Potensialet er enormt, men det er en lang og kronglete vei å gå og mye kan skje på veien. Har tatt en post selv, synes den er fin teknisk, de har cash og en del triggere framover. Men prisingen er dyr as is, imo.

5 Likes

Om 2 mnd kan de ha en avtale som gjør 1 mrd grisebillig.

2 Likes

Må man være forberedt på at det kan gå over i flere pilot faser før endelig pennestrøk settes også?

1 Like

Basert på DC sin uttalelse forventes en kontrakt tidlig i 2022…. Da tror jeg tiden er for knapp for noen mer piloter før d…

Og d er vell dette vi slle tar et bet på nå…, alt som kommer fra USA er bonus nå…!

Som er hele kluet. Potensialet er enormt og mitt bet på kort sikt handler om at kontrakt i UAE med påfølgende piloter i USA vil synliggjøre dette potensialet for markedet i en slik grad at aksjen vil bli brennhet. Hadde vært skeptisk til prisingen dersom den hadde oppstått på bakgrunn av fomo alene, hvor selskapet var på alle sine lepper. Så er overhodet ikke tilfelle.

Men forfriskende å få inn et annet perspektiv :ok_hand:

3 Likes

Hva er det med mulig kontrakten som gjør at du mener at selskapet kan være grisebillig? Jeg kan ikke caset godt nok, så er et seriøst spørsmål.

Noen som har gravd og vet ca hvor mye mawarid sitter på av cash? Greit at de er store, men er de gniene med pengebruken? Er de innovative?

Fordi kontrakt betyr derisket case, hvor det er sannsynliggjort at selskapet har verden for sine føtter der ørkenspredningen utgjør et akselerende og livsødeleggende problem. Ingen andre har teknologien til å kunne effektivt stagge denne utfordringen. Bortsett fra Desert Control.

Synes tråden begynner å minne mistenkelig mye om PCIB trådene.
Burde vi ikke la selskapet få litt tid på seg til å dokumenterer at prosjektet fungerer.
Vi er tross alt i en tidlig fase.

3 Likes

De har mye… men har ikke funnet konkrete tall! USA og uae har satt av 4 milliard dollar (nesten 35mrd nok) til slike tiltak… blant annet

En kontrakt nå vil være gull verdt for alle aksjonærer. Det å spare vann i framtiden vil være viktigere enn alt annet. Og om teknologien kan masseproduseres vil helt klart dette ta av. Men viktig å ta det med ro, TTT og her er dette spesielt viktig fordi store organisasjoner jobber liderlig sakte, spesielt FN og andre som sitter på penger. God helg.:grin::grin::grin:

2 Likes