Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Aaleby

Konseptet er utmerket
Reagerer på tendenser til utålmodighet.
Vi er tross alt i en tidlig fase.
Kontantstrømmen ser vi nok tidligst om et år eller to

1 Like

Jeg er uenig.
Oppfatter de fleste her som veldig tålmodig, men den lille harde kjernen bobler over av entusiasme.

1 Like

den lille harde kjernen bobler over av entusiasme.

Det stemmer :wink:

Når du sier at

… Så sier du egentlig at selskapet bommer på sine estimater

1 Like

Flere som bobler over av entusiasme. Sivertsen, WWF, CNN, BBC,.,…,.,og kanskje Mawarid.

2 Likes

Hayen

Jeg sier bare «TTT» :wink:
Vi er nok på linje.

Ceo har sagt at det er forventet å tjene penger neste år… noen som hadde link til det? Det betyr nok i større utstrekning at de we positive cash flow fra 2023

TTT og det er for min del helt ok. For meg er det nok å stille følgende spørsmål; verden har ikke annet valg enn å begrense og helst reversere ørkenspredningen. Og det må skje raskt, helst i går. Det er klare tegn i tiden til at det er et skifte i oppmerksomheten og ditto vilje til å omgjøre fagre ord til handling.

Hvordan skal dette kunne skje helt uten involvering av DC?

Vil høyst sannsynlig selge aksjene pronto dersom det spørsmålet kan besvares.

6 Likes

En av kanalene jeg følger på YouTube la nettopp ut denne filmen hvor faktisk Desert Control blir nevnt. 7:50 for dere som ikke vil se hele.

Relativt stor kanal så topp med litt gratis PR :slight_smile:

13 Likes

Det skal sies at det var veldig dyrt det prosjektet de hadde den gangen… de har allerede klart å kutte prisen mye… spennende fremtid

Hvorfor lyktes det ikke i 2019 totalt sett?

Prosjektet som ble startet er vel det som blir avsluttet her og nå, kun forsinket av pandemien. Mao; on the road to success.

Prosjektet som ble startet med mawarid tenker du på? Ble ikke det startet rett før sommeren?

1 Like

Ble på et vis startet eller formalisert i sommer, men i grunn og bunn en fortsettelse av det som ble påbegynt i 2018.

Passe lei av å bli fortalt at vi må roe ned forventinger og at vi aksjonærer som poster her er utålmodige :joy:

Scroll oppover så ser dere at vi drøfter og belyser alle mulige fallgruver dette selskapet står ovenfor.

Syns virkelig ikke at det er mer halleluja stemning her enn i andre tråder på dette forumet.

Vi vet alle at det er ikke plankekjøring fram til mål. Virker som noen her tror vi er en gjeng naive amatører som kaster penger etter et selskap som er ute etter å ribbe aksjonærbasen…

Vi ser et selskap som holder på med å knekke koden på å gjøre ørkensand dyrkbar. (Stordalens egne ord)

Som alle investeringer så hører det med en viss risiko såklart. Klarer du ikke å visualisere for deg at desert control får noe markedsandeler mot all den tørken og desertification som herjer rundt om, så burde du heller ikke investere.

Jeg personlig klarer ikke å se hvordan UAE, USA og Spania skal få til å stoppe ørken spredningen uten LNC for øyeblikket.
På bare noen timer så gjør de ørkensand dyrkbar igjen, enda klarer jeg ikke finne noen konkurranse for akuratt dette.

9 Likes

Dette har gått meg hus forbi at UAE skal hoste #cop28. Det er jo ekstra kult mtp Desert! Enormt om ikke mulighet for tidenes utstillingsvindu??

Jeg så først at de var nominert for noen dager siden, men oppdaget det når jeg skulle inn på Twitter for å sjekke ut det Aaleby skriver over her at desert samarbeider med International centre for biosaline agriculture dubai.

2 Likes

Det betyr at vi får god eksponering i 2022… Og MEGA mye i 2023… Nydelig…

Jeg følger en viss person sine investeringer og har gjort enorm profitt på det to siste år… Nå er d DC han har på mellom lang hold kategoris, og jeg følger hele veien.: noen vet alltid mer enn andre….

Jeg hadde en liste med mulige problemområder.

Man kan jo lage en liste på hvorfor caset vekker begeistring, spesielt hvorfor det er grunn til å tro at de kommer til å levere, ja rett og slett åpne for at dette caset faktisk kan bli et av de få som oppnår ‘plankekjøring’ :

• Teknologien fungerer. Den er utførlig testet over mange år.
  • Desert Control har levert fremdrift på skjema i piloter
  • Desert Control har levert fremdrift på skjema i produksjon og utplassering av nye clustre/enheter
  • Det ser ut som Desert Control er på skjema ift oppstart USA
  • Desert Control er der det skjer som f eks Mawarid og en åpen dør hos FN i forbindelse med ‘The great green wall’
  • De er grundig : fokus på å få produksjonsenhetene til å fungere godt før de produserer mange enheter og leverer akselererende vekst. Eller som Sivertsen sa noe a la " Vi vil vite at dette fungerer godt før vi produserer 100 enheter, slik at vi unngår masse feilretting som kunne vært unngått"
  • Hva gjelder tilstedeværelse, oppmerksomhet og PR, så er ceo over alt. Selv det halve hadde vært fantastisk
  • Desert har valgt en lite kapitalintensiv modell der enhetene settes sammen lokalt av lokale selskap. De kunne etablert egne produksjonslinjer, men det ville kostet mye mer, vært mindre fleksibelt og antagelig lengre time to market
  • Pågangsmotet og selvtilliten hos CEO er sjelden vare

Min subjektive oppfatning er for øvrig at selskapet prøver ikke å løfte seg frem med tomt prat a la “Vi er fantastisk”
Det ligger en realisme og ærlighet til grunn for hvordan de betrakter egen situasjon og posisjon.

8 Likes

Det var jo rått. Håper de bare bestemmer seg for å gjøre hele ørkenen grønn de neste to åra:)

2 Likes