Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Ble på et vis startet eller formalisert i sommer, men i grunn og bunn en fortsettelse av det som ble påbegynt i 2018.

Passe lei av å bli fortalt at vi må roe ned forventinger og at vi aksjonærer som poster her er utålmodige :joy:

Scroll oppover så ser dere at vi drøfter og belyser alle mulige fallgruver dette selskapet står ovenfor.

Syns virkelig ikke at det er mer halleluja stemning her enn i andre tråder på dette forumet.

Vi vet alle at det er ikke plankekjøring fram til mål. Virker som noen her tror vi er en gjeng naive amatører som kaster penger etter et selskap som er ute etter å ribbe aksjonærbasen…

Vi ser et selskap som holder på med å knekke koden på å gjøre ørkensand dyrkbar. (Stordalens egne ord)

Som alle investeringer så hører det med en viss risiko såklart. Klarer du ikke å visualisere for deg at desert control får noe markedsandeler mot all den tørken og desertification som herjer rundt om, så burde du heller ikke investere.

Jeg personlig klarer ikke å se hvordan UAE, USA og Spania skal få til å stoppe ørken spredningen uten LNC for øyeblikket.
På bare noen timer så gjør de ørkensand dyrkbar igjen, enda klarer jeg ikke finne noen konkurranse for akuratt dette.

9 Likes

Dette har gått meg hus forbi at UAE skal hoste #cop28. Det er jo ekstra kult mtp Desert! Enormt om ikke mulighet for tidenes utstillingsvindu??

Jeg så først at de var nominert for noen dager siden, men oppdaget det når jeg skulle inn på Twitter for å sjekke ut det Aaleby skriver over her at desert samarbeider med International centre for biosaline agriculture dubai.

2 Likes

Det betyr at vi får god eksponering i 2022… Og MEGA mye i 2023… Nydelig…

Jeg følger en viss person sine investeringer og har gjort enorm profitt på det to siste år… Nå er d DC han har på mellom lang hold kategoris, og jeg følger hele veien.: noen vet alltid mer enn andre….

Jeg hadde en liste med mulige problemområder.

Man kan jo lage en liste på hvorfor caset vekker begeistring, spesielt hvorfor det er grunn til å tro at de kommer til å levere, ja rett og slett åpne for at dette caset faktisk kan bli et av de få som oppnår ‘plankekjøring’ :

• Teknologien fungerer. Den er utførlig testet over mange år.
  • Desert Control har levert fremdrift på skjema i piloter
  • Desert Control har levert fremdrift på skjema i produksjon og utplassering av nye clustre/enheter
  • Det ser ut som Desert Control er på skjema ift oppstart USA
  • Desert Control er der det skjer som f eks Mawarid og en åpen dør hos FN i forbindelse med ‘The great green wall’
  • De er grundig : fokus på å få produksjonsenhetene til å fungere godt før de produserer mange enheter og leverer akselererende vekst. Eller som Sivertsen sa noe a la " Vi vil vite at dette fungerer godt før vi produserer 100 enheter, slik at vi unngår masse feilretting som kunne vært unngått"
  • Hva gjelder tilstedeværelse, oppmerksomhet og PR, så er ceo over alt. Selv det halve hadde vært fantastisk
  • Desert har valgt en lite kapitalintensiv modell der enhetene settes sammen lokalt av lokale selskap. De kunne etablert egne produksjonslinjer, men det ville kostet mye mer, vært mindre fleksibelt og antagelig lengre time to market
  • Pågangsmotet og selvtilliten hos CEO er sjelden vare

Min subjektive oppfatning er for øvrig at selskapet prøver ikke å løfte seg frem med tomt prat a la “Vi er fantastisk”
Det ligger en realisme og ærlighet til grunn for hvordan de betrakter egen situasjon og posisjon.

8 Likes

Det var jo rått. Håper de bare bestemmer seg for å gjøre hele ørkenen grønn de neste to åra:)

2 Likes

Mange som har holdt på lenge på zerokonto før det ble mulig med ASK da.

Screenshot_20211114-020918~2

11 Likes

Lite å si på den internasjonale bevisstheten rundt DC, selv på et så tidlig stadie.

7 Likes

Søndagens høymesse med Pastor Sivertsen, rykende fersk :

14 Likes

At han er på CNN, BBC,.,.,.,. «omtrent daglig» kan ikke bare skyldes at han er den nye Messias. De må like det han selger også.
Begynner å lure på om dette går veien :innocent:

6 Likes

Ja når uae skal være vert for neste GOP. Så spørs det om de ikke vil ha noe å vise frem. Hva er vel bedre enn grønne hager og frukt og grønt i den forbindelse. Kanskje de kjører inn ett par milliarder frem til 2023…

1 Like

Fy søren for en bra og informativ video! Mye oppmerksomhet.
Jeg logger antall følgere på sosiale medier: spent på om det blir økning fremover. Og om det korrelerer med kursen.
Her er gårsdagens så får vi se evt økning nese uke.

Ole-K Sivertsen på Twitter: 1902
Desert control på Twitter: 258
Desert control på Instagram: 148
Desert control på LinkedIn: 5336
Desert control på Facebook: 2655

6 Likes

En sløv farsdag med matkanalen ledet meg rett inn på nye muligheter for DSRT. I Italia er det tydeligvis fokus på vannbesparelse i forbindelse med tomatproduksjon. Her var kokkene på besøk hos giganten Mutti i Parma regionen:

På nettsidene til Mutti kan man lese blant annet:
Alle beslutninger Mutti tar, bunner i bærekraft. I 2010 innledet vi et samarbeid med italienske WWF der målet var å redusere vannforbruket og CO2-avtrykket i hele leveransekjeden, noe som i løpet av fire år førte til en reduksjon i vannforbruket på 1000 millioner liter og i CO2-utslippene på 31 530 tonn. Vi er stadig på utkikk etter nye forbedringsmuligheter, og i dag gjennomfører vi et prosjekt som har til mål å fremme god praksis for å beskytte det naturlige biologiske mangfoldet i leveransekjeden for tomater.

Hvem tipser Sivertsen :grinning_face_with_smiling_eyes: :money_mouth_face:

4 Likes

Google linkene fungerer ikke?

Det burde også Spania se på ift avocado produksjon, går nesten 2000 liter per kg.

1 Like

Fiksa det!

Vil LNC fungere (være vannbesparende) der det allerede er dyrkbar jord, som jeg antar det er i Italia?

Ja

I Napoli opplevde de helvetes lange perioder uten regn for en tid tilbake.
LNC kan selvsagt også brukes til å unngå ørkenspredning. Ikke bare til å restaurere.

Avhenger av kvaliteten på det eksisterende jordsmonnet. Mao; både ja og nei, avhengig av det åpenbare; om besparelsen overgår kostnadene. Som ikke er gitt kun basert på klima.

1 Like