Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Ja, største eier er jo The Olesen’s, oppfinnerne av LNC.

1 Like

Bare bra at John kommer. Han er selveste bjellesauen og trekker nok mye kapital med seg, også fra andre som følger han. Se bare på laks etter at han gikk inn i Mowi…

Nja…

Kjøper han det for 20x dagens og tar det av børs, så ville ihverfall jeg bli rimelig sur.

Tar gjerne 20X i morgen jeg :innocent:

1 Like

Først må DC komme seg på børs…

Godt poeng!!

1 Like

Da er jeg ferdig lastet opp. Kjøpte en pott på kr.26,7 i dag og er tungt lastet med aksjer i DC.
Har vært med siden juli, (med hoved potten), men klarte ikke å dy meg i ettermiddag under slutt auksjonen.
Da er det bare å få inn bra resultater på pilot prosjektene i UAE. Og komme på plass i USA.
Så kan dette bli riktig hyggelig…

5 Likes

John Fredriksen (DN) :
«Vårt hovedfokus vil være på muligheter som bidrar på en positiv måte til energiovergangen og teknologi for ren energi«

Hans fokus vil være energi. Dermed må vi klare 20X på egenhånd, uten John :blush:

Håper han klarer å holde fingene unna.
20x er jo “bare” opp til der NEL var for noen uker siden.

1 Like

Er vel så betenkt på at Spetalen og finansvennene hans skal raide DC

Nekter jeg å tro….

Det rekrutteres

6 Likes

Du kan starte her, og heller komme tilbake når du har fått “rensket unna” helt grunnleggende spørsmål:

3 Likes

Ok, jeg har lest og det er ingenting der som tilsier at dette er noe som fungerer mot ørkenspredning.

Ingen vitenskapelige studier publisert i anerkjente vitenskapelige tidsskrifter.

Null.

“Independent validation by the International Center for Biosaline Agriculture (ICBA) has documented that LNC increased yields and reduced irrigation water use by up to 47 per cent in open field cultivation in marginal desert areas”

Fra Deserts H1 2021 rapport:
"Desert Control accelerated progress in the first half of 2021 after successfully completing the second year of LNC validation by the independent research organization International Center for Biosaline Agriculture (ICBA). The patented product Liquid Natural Clay (LNC) has proven to achieve 20-50% water and fertilizer savings for agricultural crops combined with yield increase from 17-62% and water savings for trees, forests, and green landscapes ranging from 35-50%. "

1 Like

Prosessene som får flytende leire til å feste seg på sandkornene i akkurat riktig dybde (0-40 cm under bakken) er patentert og beskyttet til 2027. Utviklingen tok 12 år og hadde aldri latt seg gjøre uten relevant kunnskap fra oljeindustrien. Mao; den lar seg kopiere, men Desert Control vil ha mange mange års forsprang med en opparbeidet kunnskapsdatabase som vil bli vanskelig om ikke umulig å utligne med det første.

1 Like

Kjøp deg heller ett indeksfond.
Tror ikke du egentlig er her for råd/input.

3 Likes

Høres tilforlatelig ut, Åleby.

Molekyler som fester seg x centimeter ned i jorda.

Det er bra!

Vis meg gjerne de publiserte vitenskapelige studiene som viser denne effekten.

Det ser jeg frem til!

Den er bevist fungerende. Som ikke betyr at det automatisk vil bli en kommersiell suksess, men å benekte dens evne er som å hevde at jorden er flat.

2 Likes

Bevist fungerende?

Og hvem skrev rapporten?

Ikke noen som hadde noe å tjene på det, håper jeg…