Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Da har jeg snakket med en aksjonær som har vert i kontakt med Ole Kristian i dag heretter ok…. ok har hatt to ekstremt bra uker i Amerika som kan kommer til å dele en del fra snart sies d… d blir også sagt at det meste som rører seg nå blir meldt og presentert til/på dt webinaret 20 desember!!! ok reiser til emiratene igjen til helga for forhandlinger over de neste ukene… fader så spennende

Basert på de opplysningene blir d nok ikke melding før i desember, men d kan bli veldig bra

jeg tror dette har trigget noen til å handle mye de siste dagene på de kursene vi har nå, blir ikke overrasket om vi sklir videre oppover fremover.,

10 Likes

Han skal nok ned å sjekke resultatene sammen med mawarid for de siste plantene… google earth anyone?

ok skal i forhandlinger… d går veldig fort nå… d kan umulig vere negativt

Sykt spennende oppdatering det der…

Syntes det er verdt å legge ved utdrag fra den siste børsmelding ved sist oppdatering.

8 Likes

1,8 millioner har sett den… sykt

8 Likes

Selv om det akkurat nå er den aller nærmeste tiden som er mest spennende, er det jo verdt å av og til løfte blikket og se frem mot 2030, og videre mot 2071. Desert Control kan bli en av årets børsvinnere både i 2021 og 2022.

Men det kan også bli utrolig verdifullt både for verden, og for aksjonærer litt lenger frem i tid.

5 Likes

Det hele virker spikret alt, kun en siste titt på dataene og noen krusseduller i bånn av en evt kontrakt som mangler. Aldri vært sikrere med min investering her. For et fantastisk produkt vi besitter, og for en forskjell det kan utgjøre globalt!

4 Likes

Helt sant… kan være at vi sammenligner d med bitcoin over en ti års periode… uansett spennende å være oppdatert på d som rører seg

2 Likes

Sammenlignes med Bitcoin…. Det ene tar det andre i denne tråden…. Hallelujah

1 Like

Ja det skal omsettes også. Det er begrenset for hvor høyt en aksje kan gå på spekulasjon og forventning. Men det virker som de er i ferd med å implementere lnc over store deler av uae pluss pluss… når man leser den børs meldingen virker det som de bare skal teste flere trær og vekster for å rulle ut der det fungerer… Og det fungerer etter plan der det er sand og ikke jord… ja det er jo ett spinnvilt produkt… tipper uae vil gjøre landet grønt frem mot neste GOP møte i 2023.

3 Likes

Hmm de har enda mye å gå på bare i form av spekulasjon…

Autostore som akkurat ble notert (også ett Hatteland firma).
Omsetter vel for 1,5mrd og ble notert for 100 mrd.

2 Likes

For ikke å snakke om kahoot P/S på 50.

1 Like

Sammenligningen er ikke så halvgærn om selskapets ambisjoner frem mot 2030 skulle slå til.
Forventer at enhver som er tørr nok bak ørene til å investere på børsen også er i stand til å ta en egenhendig vurdering av realismen i et gitt scenario.

4 av 4 innlegg med den samme nedlatende tonen, uten å adressere caset overhodet. Janteloven herjer også i fora-format. Sterk tro latterliggjøres :+1:

6 Likes

Legger man @SoriaMoria 's beregninger til grunn, så er i hvert fall inntektspotensialet helt greit for å si det extremt mildt…

Desert Control har løsninger innenfor megatrendene global oppvarming, vannmangel og ørkenspredning.

De har et produkt som gjør ørkensand til dyrkbar jord. Samtidig reduseres vannforbruket i områder som er behandlet med deres produkt kraftig i forhold til ubehandlete områder. Produktet kan også brukes til å opprettholde og fornye skogsområder.

Hvis tallene selskapet setter som mål oppnås, viser regnestykket mitt at målet er inntekter på ca. 8400 milliarder norske kroner innen 2030 (sic!).

Desert Control har som mål å ha behandlet 5 millioner km2 innen 2030:

«By 2030 we want to have greened 5 million km2 of dry lands and deserts.”
This company is turning desert into fertile soil tid -0,27 min

Prisen ligger foreløpig på 2 – 5 $ per m2, men er forventet å senkes til 0,2 $/m2:

«With scale Sivertsen says they can drive that cost down, ultimately aiming for around $0.20 (£0.15) per square metre. By comparison, the cost of buying productive agricultural land elsewhere in the world ranges from $0.50 to $3.50 (£0.38 to £2.65) per square metre, says Sivertsen. In the future it might be significantly cheaper to transform unproductive land than to seek out an established farm.”
Nanoclay: the liquid turning desert to farmland

Regnestykket:
I km2 = 1000 m ∙ 1000 m = 1 000 000 m2
Antar at det meste av jobben vil gjøres til laveste pris: 0,2 $ per m2

5 millioner km2 = 5000 000 000 000 m2 = 5 billioner m2
5 billioner m2 ∙ 0,2 $/m2 = 1 billion $
1 billion $ er ca. 8,4 billioner norske kroner

Inntekter: 8 400 000 000 000 kr eller 8,4 billioner kroner.
Tilfeldig antatt margin 10 % = 840 milliarder kroner.
-Skatt 22 %
Etter skatt = 655 milliarder kroner

Totale inntekter etter skatt / dagens aksjeantall
655 milliarder kr / 40 000 000 aksjer
=16 375 kr/aksje

Dette er altså hva selskapet kan ha hatt av fortjeneste frem til 2030 gitt forutsetningene i regnestykkene over. Mye av disse inntektene vil selvsagt brukes til å vokse.

Dette høres alt for mye ut så hvis noen finner feil i regnestykket mitt håper jeg dere sier i fra.

Det er selvsagt en hel del risiko for at selskapet ikke lykkes.

Noen risikofakorer kan være at:
-Det kan vise seg vanskeligere å skalere opp teknisk og økonomisk enn antatt.
-Vi vet ikke hvilke utilsiktede effekter det kan ha å gripe inn i økosystemer i denne målestokken.
-Strid om patentrettigheter og utløp av slike.
-Alternative teknologier som er mer attraktive.
-osv.

At det vil komme noen emisjoner underveis er rimelig å anta. Men hvis selskapet lykkes vil dette være vekstemisjoner. Noe som like gjerne kan være positivt for aksjekursen.

Før du investerer i denne aksjen bør du selvsagt sette deg nøye inn i den.

1 Like

Det var så store tall at jeg ble svimmel av å lese…

1 Like

Uansett hvilken himmelretning man ser i er potensialet helt enormt.

Bare den siste jordsmonn erklæringen fra EU kan jo bidra til ett kjempe lodd på vektskåla.

4 Likes

Potensialet er enormt. Men noen skal betale de milliardene. Og da må stater stå bak betalingsviljen… det er fullt mulig slik som mawarid. Det virker som avtalen de ser en en slags lisensavtale som gjør mawarid til salgskanal og desert får prosent av salget. Men skal bli spennende med den oppdateringene i desember. Rett før jul… Hellige jul… Det kan bli en flrjulsgave. Merker at jeg trenger flere aksjer før den tid.

2 Likes

Ja, rike land, EU, FN, og USA…

Antall eiere hos Nordnet:

Vaccibody:
Antall aksjer: 287 247 710

image

Desert Control:
Antall aksjer: 40 724 639
image

Må jo være en eller annen indikasjon dette?

Svarer meg selv, en indikasjon på at ikke mange har funnet DC.

Vi går nok i rakettfart inn i en tid hvor verdens stater innser i stadig økende grad at det vil koste betraktelig mer i morgen om man ikke gjør drastiske grep allerede i dag.

Som vi alle vet; effektive grep for å begrense ørkenspredning finnes det ikke mange av og da blir betalingsvilligheten deretter. Ovenfor de få som kan tilby en fungerende teknologi. Som Desert Control.

3 Likes