Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Enig med alt du skriver.

Men de “innvidde” klarer gjerne lese mer mellom linjene etter hva en har fått av gammel info. Og når en ser hva som skjer utad er det ikke rart vi reagerer litt.

Tror ikke alle som følger desert control henger her inne og leser alt av nytt som blir servert fra selskapet.
Tolker gårsdagens innlegg noe annet enn deg. Ingen frustrasjon, kun en engasjert CEO som holder på i like godt driv som han har gjort siden han inntok rollen.

Merker at flere begynner å bli utålmodige, inkludert meg selv.
Forventet snarlige ordre for lengre siden i UAE, men det viser seg som et land som det er vanskelig å penetrere som et utenlandsk selskap.
Men nå løsner det opp tydeligvis, så det er nok bare å holde ut en liten stund til!

Fremgangen i USA er et fint plaster på tålmodigheten :+1:

7 Likes

Vi får håpe på det. Og godt at det er forskjellige meninger ute og går, det hjelper på og lese fra alle vinklinger.

2 Likes

For min del er jeg mest av alt utålmodig etter svar, en god forklaring på hvorfor ting går såpass treigt i UAE. Ser fortsatt lite til betydningsfulle røde flagg og merker meg fortsatt at selskapet i det store og hele leverer på guiding etter guiding. Men! Håper som sagt at man etter presentasjonen ifb med Q3 kan få en plausibel begrunnelse som kan fremkalle hvilepulsen på nytt.

Som en av trådens mest aktive skribenter skjønner jeg ikke greia med å opplyse at du har solgt mtp eventuelt å påvirke andre i kanskje børsens beste longcase i denne lille uroen med nedsalget fra firmafolk. Artig å trade, men er det ikke bedre å sitte på henda når du ikke ser særlige tegn til røde flagg så fjerner du risikoen for å feile for å kjøpe billigere? Sikrer du nå så gjelder såklart helt andre premisser.

1 Like

For min del handler det bare om å justere hvor tungt jeg sitter. Er talentløs til å trade og kjøper meg gjerne tilbake på høyere kurs om det skulle komme nyheter som forsvarer løftet. Desert Control har gått fra å være min største posisjon til nest største (bak Ultimovacs). Syns det er greit å prøve å være transparent i begge retninger, selv om det er klart lettere når det går i positiv retning. Og vise at selv om man i utgangspunktet er aldri så bull så betyr ikke det at man ikke kan gjøre justeringer underveis.

1 Like

Fair enough :call_me_hand:

1 Like

Hei Aaleby.
Setter stor pris på dine innslag på dette forumet.
Fortsett med det.
Vedr. Salg av aksjer.
Forstår at det må være en vanskelig vurdering.
**Bedre å angre på ting man har gjort enn å angre på ting man ikke har gjort ** (og vice versa).
Dette er selve essensen av å være i aksjemarkedet.
Jeg fikk også kalde føtter i oktober i fjor. Solgte på kr. 21.-
Da gikk kursen opp til kr. 28.- hvorpå jeg kjøpte meg inn igjen.
Men, hadde vært med siden juli i fjor hvor jeg kjøpte meg inn på snitt kr.16.-.
Nå, sitter jeg helt stille. Summen av positive nyheter er større en negative nyheter, slik jeg ser det.
Takk sålangt og ser frem til fremtidige innlegg fra deg.

2 Likes

Dette LinkedIn-innlegget virker i overkant merkelig om det virkelig var alvorlige knuter på tråden, men absolutt et plausibelt innspill

Jeg kan komme opp med mange eksempler på at nedsalg fra nøkkelpersoner har gitt kraftig kursstigning en stund senere.
Tror man skal være veldig forsiktig med å spekulere & konkludere i særlig grad.

4 Likes

Åpenbar spekulasjon må være lov så lenge det har en ikke usaklig forankring :slight_smile:

Personlig tror jeg at DCG i denne perioden har brukt ekstremt mye tid på å forbedre clusterne for bedre å møte etterspørselen i form av produksjonskapasitet og lavere pris. MEN det er veldig merkelig at de nå tilsynelatende har egne selgere, men oppklaringen kommer trolig på Q3. Vi får håpe de kan transparente på hva status er.

8 Likes

Husk at om noen nøkkelpersoner selger seg ut som følge av frustrasjon over stillstand, så vet de vel like lite som alle andre om ikke en stor ordre kommer f.eks. neste uke. Den første større ordre gir fort en ganske stor smitteeffekt blant skeptiske bønder!

3 Likes

Say no more…
Med disse besparelsene burde det bli påbudt å bruke LNC, som Nansy Corda fortalte at de jobbet med i et tidligere intervju.
Tenker at de har sprøytet masse LNC i UEA dette kvartalet.
Siste nytt fra OKS fra FB

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02FofHuZbnAaMN4oPqPkYbxJbnpfizbUCN4V9QjMXwgNSWXrv7vTZ4QZ66Nj4kFFc4l&id=884430082

1 Like

Som referanse til at daddeltrær trenger 300 liter vann om dagen ja

Hva da? Angående høyere produksjon og større prosentandel dadler som kunne selges som menneskemat, så er første gang jeg hørte akkurat det resultatet i DnB podcasten med CFO i forrige uke.

Artikkelreferansen fra 2014 underbygger jo bare en påstand om at daddeltrær trenger 300 liter vann om dagen, men nå vist at de trenger mindre med LNC

3 Likes

Atle Idland :

Uten at jeg skal gå helt i detaljer, så er det naturlige årsaker til Idlands endrete rolle i Midtøsten.

Han har stått på kolossalt over tid, og ganske brutalt funnet ut at det ikke er bærekraftig å fortsette på samme vis. Det har også vært lite gunstig ift hans nærmeste ha en såpass altoppslukende stilling. Han har defor selv valgt å gå over i en mindre intens rolle enn hva han har hatt siden 2018.

Nedsalget er høyst trolig av helt private årsaker.

Idland er fremdeles svært lidenskapelig for Deserts misjon.

17 Likes

Gir opp min evne for logiske slutninger til evig tid om det skulle ende med at Desert Control feiler i UAE.

9 Likes

Aner ikke hva man skal få ut av dette, men…


8 Likes

Aaleby:
Gir opp min evne for logiske slutninger til evig tid om det skulle ende med at Desert Control feiler i UAE.

Vel, vi kom ikke videre fra «steinalderen» fordi vi gikk tomme for Stein.
Har troen på at mennesker beveger seg til noe.Ikke tilbake til noe.
Men, om LNC er løsningen?
Jeg beholder mine rosa solbriller på inntil det motsatte er bevist.
Fortsatt god helg.

2 Likes

Et av innleggene til OKS i helgen.

Handler om makt og penger. Store selskaper i spill. Alt henger sammen om det er lokalt, nasjonalt eller internasjonalt. Alle er enig om matmangel, tørke og klima. Men lommeboken?