Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Ja, han har drept momentumet. Liten tvil om det.
Så kan det være private årsaker til nedsalget. Det er mange eksempler på at sånne salg er frakoblet kursutvikling på litt sikt.

Har han mange aksjer da?

Velger å tolke det som at de føler at de har komfortabel runway og ikke må hente penger med det første… Meen kunne valgt å tolke det som at de kommuniserer dårlig internt og ikke har en tydelig plan for når det skal hentes penger/gjøres nedsalg.

Gratulerer de som privatpersoner, men vil jo tro at selskapet må ha mer penger på et tidspunkt for å oppskalere og dette burde jo være i deres langsiktige eierinteresser.

Hilsen sår investor som skulle ønske den solgte selv og kjøpte billigere tilbake.

Mulig det faller skjeletter ut av skapet på Q3?

Formue skatt?
Forfaller 15/12. Jeg vet, har akkurat fått kravet, selv.
Dersom det er «skjeletter» som ramler ut Q3, så er det definitivt inside problematikk.

3 Likes

Ikke relevant for euronext growth selskap vel? Beregnes utifra bokf EK i selskapet, og det kan jo ikke gi rare greiene i formuesskatt. Hans situasjon ex. DCG aksjer vet vi selvsagt ikke.

1 Like

Helt riktig.

Jeg mener Desert ble lignet til drøyt 3 kroner per aksje ved årsskiftet.

At ikke han faller under insider reglementet er usedvanlig sært :thinking:

Er det en euronext greie?

Ett av eksemplarene (barna) er innom tråden her, også helt nylig, som jeg anser som tegn på genuin interesse for caset. Reagerte ikke særlig på salgene til Idland i starten, hvor mengdene virket kontrollert og justert i forhold til daglig omsetning i aksjen. Men siste dagene har det tatt helt av og solgte selv ca halvparten av beholdningen dagen før melding av den grunn. Irriterende timing der og da, men skuffende nok ble det en ok deal ut av det.

Merksnodig oppførsel, som skaper alt annet enn tillit.

1 Like

Innsidere i Desert:

https://live.euronext.com/en/product/equities/NO0010963275-MERK/primary-insiders

Aka han burde helt klart i min bok, vært oppnevnt som insider.

Tross alt top 20 også.

Bra timing å rote med tilliten…

Jan Vader er oppført siden han er “Head of Middle East Region”? Han har overtatt Idlands rolle? fra 1 juli?

Har noen kontaktet selskapet vedr. dette? Jeg synes også det er merkelig.

Jeg synes innlegget til OKS i går kveld lukter frustrsasjon. Det han skriver er godt opplyst for alle som følger selskapet, hvor mange år med testing utprøving etc .Det jeg ikke skjønner er hva som skjer og hvorfor det holdes igjen i et et land som UAE, som utad vil fremstå som å være i førersetet i det globale grønne skiftet og har nok og ta av. Selskapet selv sier det har gått trått, men ser lyset i tunnelen. Hva betyr det??

Siste avsnitt og siste ord TODAY sier vel litt om hva som skjer og hvor fort i USA.

Tror selskapet er veldig skuffet over framdriften i UAE.

I tillegg kommer salget fra Idland på 275 000 A i løpet av et par uker, hvor det har vært mye positivet rundt selskapet. En kan gjerne forstå at noen spekulerer i hva som skjer!

Ja det må være i statene det skjer først. Massive vannbesparelser fra Colorado River i Lake Powell & Lake Mead

Arizona is one of several states battling this drought and will be taking a cut in water deliveries of almost 600,000 acre-feet.

Kan være greit å ha i bakhodet at det alltid kommer til nye lesere/interessenter. De trenger få hamret inn helt basic info innimellom

Om UAE - ja det er spesielt at MDC ikke får opp farten. Nå vet ikke vi hva som har skjedd siden juni, men businesscaset er så åpenbart godt, at det er rart lokale selgere/kunder ikke er mer på ballen.
CFO sa på DNB presentasjon, at det har tatt lenger tid å komme igang enn antatt, men at farten nå er god. Det bør innebære at vi ser konkrete resultater om ikke altfor lang tid

3 Likes

Sorry, bare måtte. God helg😃

3 Likes

Enig med alt du skriver.

Men de “innvidde” klarer gjerne lese mer mellom linjene etter hva en har fått av gammel info. Og når en ser hva som skjer utad er det ikke rart vi reagerer litt.

Tror ikke alle som følger desert control henger her inne og leser alt av nytt som blir servert fra selskapet.
Tolker gårsdagens innlegg noe annet enn deg. Ingen frustrasjon, kun en engasjert CEO som holder på i like godt driv som han har gjort siden han inntok rollen.

Merker at flere begynner å bli utålmodige, inkludert meg selv.
Forventet snarlige ordre for lengre siden i UAE, men det viser seg som et land som det er vanskelig å penetrere som et utenlandsk selskap.
Men nå løsner det opp tydeligvis, så det er nok bare å holde ut en liten stund til!

Fremgangen i USA er et fint plaster på tålmodigheten :+1:

7 Likes

Vi får håpe på det. Og godt at det er forskjellige meninger ute og går, det hjelper på og lese fra alle vinklinger.

2 Likes