Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Vel……når man sitter på aksjer til 0,03 kroner stykket er det ikke så rart.

CNN, Reuters, BBC, Arte, Stern…

Ganske så tunge medium spør du meg, selv om enkelte ligger litt tilbake i tid. I Norge derimot glimrer det med sitt fravær, med enkelte få unntak.

Joda, du ha rett i det, men venter egentlig på at en bølge skal skylle gjennom alle disse mediene samtidig.
Og så er jo Euronext growth “utilgjengelig” for den internasjonale investor hvorfor kurseffekten blir liten så lenge ikke norske medier, slik du skriver, følger opp.
Hadde DSRT vært notert på annen børs kan det godt hende at vi hadde sett russiske prosenter.

Uansett, spekulasjon. Poenget mitt var primært at det er en del av de artiklene som ligger ute som ser ut til å være sponsede eller replica.

4 Likes

Mange av de store kjenner til Desert. De er nok på plass når en eller flere tunge nyheter er på bordet.

3 Likes

En amerikaner som har troen:

14 Likes

Det er mye en ikke skal forstå. TTT. Idland har solgt ca 130 000. OKS er med på mye av det som foregår i forskjellige fora, positivitet i media, USA i framgang, men kursen daler.

Tålmodighetsprøven er ikke over enda, dadlene vokser like sent som kursen, er følelsen her🤔 har heldigvis ikke tapt noe til nå, men frustrerende er det. Håper frelseren snart tryller frem noen kontrakter av betydning før jul, tok noen lodd til på ca 22, og er ikke negativ så det er sagt! Om Idland trenger kapital til jul håper jeg gjengen også tenker på oss andre sulteforede forventningsfulle julenisser😆

Snork å være på Euronext Growth i disse tider :sleeping: :sleeping:
Ikke akuratt lett for noen med en god mengde aksjer å lette seg en smule.

Hva er det som skal til for å komme seg videre fra growth?

Man må nok regne med at det vil være veldig volatilt og vinglete fram til vi ser en tydelig utvikling kvartal for kvartal og grønne tall. Det tar rett og slett tid å vokse. Og så har vi et makro-bakteppe som ikke akkurat er tillitsvekkende for potensielle investorer. Desert har et banebrytende produkt. Nå har de validert teknologien. Så må de validere forretningmodellen, de må oppskalere på en bærekraftig måte og skynde seg langsomt. Jeg har inntrykk at dette går veien, men det er tidlig enda. Jeg tenker at et 3-5 års perspektiv her bør være tilstrekkelig for å se selskapet realisere mye av sitt potensial - dersom de klarer det.

5 Likes

COP28 holdes i UAE neste år om ikke annet. Forventer større ordre innen den tid, gjerne god tid før sommeren :crossed_fingers:

1 Like

Masdar er stikkordet her…

DEAL-MAKING AROUND SUMMIT

In the run up to COP27 and during the summit, Egypt has announced renewable energy deals, including memoranda of understanding with Emirati firm Masdar

1 Like

3 Likes


4 Likes


11 Likes

Kan virke som OKS er en smule utålmodig også ja…

Dette: «The U.S. market is financially driven, and investments that yield increased profitability can happen fast.«:partying_face:

6 Likes

Han har med andre ord solgt unna?

Stusset over at han ikke var insider selv. Tenkte det så passe ryddig ut med de små postene i begynnelsen, merkelig opplegg.

Edit: Ned 145k aksjer på dagens liste.

Ja det var som faen med momentumet. Jeg håpet vi var litt på gang nå før q, men caset er jo enda sterkere etter de siste dagers oppdatering så en får bare benytte anledningen, men når en ser på hvilken inngang de diverse har så er det klart vi skjønner dem godt, men godt poeng mister. Det var som faen.

Aksjen hadde vært på 27-ish uten det tullet der. Stod jo for nesten 50% av omsetning den dagen.

Edit
Det med 3 øre tror jeg ikke man bør legge vekt på.
For det var vel en kraftig spleis ved børsnotering.